Dagens tips!

168397-1264
Det här är mina favorit "fotoböcker". Gucci boken har galet många SNYGGA bilder! de passar perfekt att rama in och ha en in walk-in-closet... den dagen man har en sån ;-)

När jag skulle starta min butik så köpte jag den silvriga Marilyn Monroe boken ni ser på bilden. Så rev jag ut sidor med fina svart/vita bilder på M.M och ramade in dessa med vit passepartout som jag köpt på en fotobutik och sen satte jag de i svarta ramar från Ikea och vips! så hade jag super fina tavlor som skapade en perfekt miljö! :-)

Så mitt dagens tips är:

Köp en fin "fotobok" med motiv som du tycker om (du hittar dessa böcker på en bokhandel), skär ur bilder (skär försiktigt längst in på arket) och rama in dem med vit passepartout och en snygg ram.

Så här har jag gjort både privat & på jobb för det är verkligen inte lätt att hitta snygga motiv (typ posters) att köpa. Det finns ju nästan bara "Gallerix" och de motiven de har där är inte alltid de finaste tycker jag.

Om du inte köper en fotobok så kan du riva ur sidor ur blader och annonser och reklamblad (tex Lexington, Gant & många klädbutiker har jätte fina!) och göra samma sak här: skära ur motiv du tycker om och rama in!

Tavlor skapar bidrar enormt mycket till att skapa en trevlig miljö hemma och de sätter på många sätt "stilen" på rummet. Så - välj bilder med omsorg!

Själv hittade jag en helt UNDERBAR fotobok igår som jag går runt och är helt kär i..... bilderna i den ska jag en dag göra tavlor till hallen/gången av. Ni ska få se dem då de är klara! :-)


Nu sitter mitt hjärta och äter vid min sida och snart ska vi iväg ut... Å vad det är härligt med lördag!


Kommentarer
Postat av: Stina

Åh vilken bra idé! Jag satt just o letade efter svartvita bilder att rama in, vi ska göra en hel vägg här hemma. Sambon har jättefina gudfadernbilder och jag vill så gärna ha favoriten Marilyn o andra. Hade aldrig tänkt på den här lösningen om jag inte läst det här, tack!

Postat av: Karoline

Man kan även köpa fina almanackor om man vill ha fina bilder till barn rum. Men böcker är bra. Hoppas ni haft en bra dag och att kvällen blir skön!

2007-09-29 @ 18:37:44
URL: http://enmamasliv.blogg.se
Postat av: Lisa

Om du, som jag, älskar vackra och inspirerande coffee-table books måste du köpa den nya Lexington boken - Lexington Living Vol. 2. Underbart härliga motiv och mycket från det senaste två årens kollektioner. Löp och köp!...som du så vackert brukar uttrycka det! ;-) Kram!

2007-09-29 @ 19:39:01
Postat av: josefine

JÆTTESMART!
du ær ute på en lænkarrunda nu =) Ska jag lænka till dig ( som førr ) så lænkar du till mig? vill inte lænka utan att få lænk tillbaka førstår du, roigare om man kan gå emellan bloggarna! =) Puss!

2007-09-29 @ 20:09:15
URL: http://prinsessans.blogg.se
Postat av: AnnaStina

KUL att ni tyckte om dagens tips! :-) Och TACK Lisa för att du tipsar mig om att det kommit en NY Lexington bok. Vol.2?! Det hade jag INGEN aning om?! Den 1:a har jag ju som du ser på bilden och någon annan än den har jag ännu inte sett till här i Norge. Var på R.O.O.M. senast igår men där var det bara Vol.1 i hyllorna. VAR har du hittat denna nya fantastiska bok? Jag måste ju försöka få tag i den a.s.a.p!!! ;)
Kram! :-)

2007-09-30 @ 19:24:31
Postat av: sanna

Hej vad fin din lilla sessa är helt underbar ju! jag undrar bara var du köpt eller var man kan få tag i boken om Maryline monroe som var med på bilden gillar henne mycket och skulle gärna se den boken i min ägo.
njut dagen mvh. sanna

2007-10-01 @ 15:04:36
URL: http://www.lifeasfashion.se
Postat av: Lisa

Vol. 2 kom ut for bara nagra veckor sedan. Och jag saljer den i butiken dar jag arbetar ;-)Underbart med en fortsattning tycker jag i alla fall. Kram!(Du far ursakta stavningen utan prickar - Ar i USA pa semester!) Tack for en underbart inspirerande blogg btw...

2007-10-05 @ 05:39:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91