"Basic" shopping.

168397-1115
Ett av mina allra första favorit märken var Filippa K.

Från den dagen då Filippa K lanserades har jag varit en hängiven "Filippa K kund". Jag anar inte hur många basic toppar från Filippa som jag har haft genom åren men en sak är säker: det är MÅNGA! Hennes kortärmade som var lite tjockare i kvalitetén har varit mina absoluta favvisar, jag kunde inte leva utan dem.  Och jag älskade hennes byxor, koftor, toppar, klänningar... ja, jag var helt enkelt en riktig "Filippa K tjej"!

Men - sen hände något för senaste åren har jag inte alls hittat lika mycket jag tycker om i hennes butiker. Jag vet inte om det beror på hennes stil eller på min stil men något är det i alla fall...

Så igår var det med förväntan och spänning som jag klev innanför dörren i hennes butik i Skovveien för att ta en titt på höstens kollektion. Men nej... allt jag hittade som jag ville ha var en super mysig grå cashmere kofta men den var för dyr dagen (ca 4.000kr) så besöket slutade med en vit basic topp med lång ärm i NYTT material .

De lite tjockare topparna är borta nu för de krympte så mycket i tvätten (och med dagens låga jeans finns inget fulare än en för kort topp... usch...) så nu är de i ett tunnare material som tydligen ska hålla sig bättre. Ska bli spännande att se om det stämmer!

Men jag lever på hoppet om att jag ska börja hitta kläder jag gillar i hennes butiker igen för jag tycker hon är en så imponerade business woman så jag vill gärna bidra till att hon ökar sina intäkter! :-)

Nu ska jag fixa till mig här så att jag är helt klar när sessan vaknar för kl. 12.30 ska vi luncha med en veninna som jag inte har träffat på nästan 2 år. Mitt hjärta var verkligen tröttis.. nu har hon sovit sedan ca 9.30.. sötisen..

Glöm inte att det är fredag idag - ENJOY!!!!!! :-)

P.S när jag precis hade fått Johanna och ammade så "bodde" jag i Filippas toppar från den "ekologiska" kollektionen, det var i princip de enda toppar jag gick runt i. Sköna och fina!

Kommentarer
Postat av: satu

Åhh-håller med dig!
Jag gillar oxå Filippa K plagg.
Har flera Bastoppar,skjortor,och en jättefin skjortklänning.
Spännande med ett nytt material! Måste gå och ta mig en titt...
Satu :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91