Dagens väder.

168397-1445
Utsikten från mamma & Hans balkong.

Jag var bara tvungen att fota "samma bild" idag (som igår) för att ni ska få se vilken skillnad det är mot igår. Igår var det ju den vackraste blå bilden med spegelblankt vatten & blå himmel... Idag är det hur grått som helst och blåsigt och små regnigt.

Men jag tycker att det är SÅ skönt att veta att vädret är det enda som ingen kan påverka. Man kan inte gå någonstans och betala pengar för att någon plötsligt ska ta bort molnen som skymmer solen så därför är det bara att gilla läget och göra det bästa ut av situationen för det är ju ingen idé att bli irriterad över något som man ändå inte kan göra något åt. (inte ens äkta prinsessor, Ingvar Kamprad, Donald Trumph eller någon annan i hela världen kan fixa vädret heller och det är lite skönt att veta.. ;-))

Oavsett vad det är för väder just nu så är i alla fall en sak 110% säker:

Solen finns ALLTID där uppe bakom molnen! och som min mormor ofta sa. "Jag tror att den har lust att titta fram snart!" :-)

P.S jag menar här "dagens väder", inte klimatdebatterna och möjligheterna att köpa tex koldioxidutsläpp och annat som många med pengar "över" gör.

Kommentarer
Postat av: Jill

Ha en bra dag och njut av tiden med din familj! Kram

Postat av: emelieu

härligt bild!

2007-10-16 @ 07:51:24
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Linda

Vilken underbar utsikt!
Trevlig tisdag =)

2007-10-16 @ 08:07:01
URL: http://easydoesit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91