Städning pågår..

168397-1809
När vi städar hittar vi mynt både här och där och de åker rakt ner i Johannas "spargris".  På bilden ser det nästan ut som om mitt hjärta gör några "moves" med handen över spargrisen med hopp om att trolla dit ännu mer pengar ;-)

Jag har fått ett "ryck" och går igenom en massa "högar" och överfyllda lådor i köket. Om jag inte hade bott i Norge så hade jag sagt att jag "pular på" här hemma idag men eftersom det betyder något HELT annat på norska än på svenska (pula = knulla på norska) så håller jag mig undan den settingen och säger kort och gott att jag "pysslar" istället ;-)

Också kom jag föresten på att jag inte skrivit så  mycket om att jag börjat att blogga för "Kamille" så - det får bli ett eget inlägg senare men ni kan läsa min blogg här om ni vill:
Kamille

Nu har jag precis lagt Johanna i sin säng med hopp om att hon somnar strax så hon får sin "nap" och själv ska jag pula vidare här.. eller jag menar STÄDA vidare. :-)



Kommentarer
Postat av: Isabellas pappa

Hahahah;)

Postat av: Nanna

Oh hon är så söt.. När jag får barn hoppas jag att det blir en tjej, så ska vi oxå ha massa rosa, dock är pappa säker att det blir bara pojkar hos han :)

2007-11-15 @ 12:05:56
Postat av: AnnaStina

Isabellas pappa-
Haha, sverige och norge är lika mem inte SÅ lika. Man får passa sig vad man säger ibland ;) När jag precis flyttat hit sa jag att jag pulat med alla mina granner i trädgården på helgen när någon frågade hur min helg varit? Alla skrattade högt utom jag ;)
Nanna-
Tack snälla du! :) Ni får jobba på att få en av varje då den dagen kommer så blir ni happy båda två ;)

2007-11-15 @ 12:20:26
Postat av: Hilde

Haha, nå fikk jeg en skikkelig god latter:-)
Visste ikke at dette var et ord dere brukte, og syns jeg hører det når du sier du pu***r med naboene i hagen..hih.

Vi sier jo knulle her også, men pu***r er faktisk mye grovere altså:-)

2007-11-15 @ 13:33:07
Postat av: Mamma till två små pojkar

Hehe! =) Provade "din" nya gröna Divided-klänning idag men tuttarna (har D, ibland E kupa) fick inte ens plats i den.........inte ens i strl 42 *s*.

2007-11-15 @ 13:36:35
URL: http://mirvas.blogg.se
Postat av: AnnaStina

Hilde-
Jag lärde mig att inte säga att jag ville ha "en bärs" i baren ganska fort också ;) Låter ju som att man beställer en bajs ;) Men i Sverige är "bärs" = öl! :) Önskar dig en koselig kväll! Och jag börjar förstå att dina prinsessor och Johanna har väldigt lika kläder! :) Kul! :) Kram! :) P.S ja, Johannas byxor hon hade på sig igår har jag shoppat på "Martine".
Mamma till två små pojkar-
Å vad synd att du inte kunde ha den för den är ju lovely! men den var trång.. ! Såg att du skrev och frågade om en jacka från skylten på min butik. Jag har en sån till salu om du är intresserad? :) Hör av dig i så fall! önskar dig en mysig kväll och förlår att jag inte svarat på kommentarer sista tiden. Jag har helt enkelt inte hunnit med... Kram! :)

2007-11-15 @ 14:03:19
Postat av: Mamma till två små pojkar

Har mailat dig! KRAM!

2007-11-15 @ 17:10:40
URL: http://mirvas.blogg.se
Postat av: AnnaStina

Mamma till två små pojkar-
Tack för mejl! :) Jag har svarat dig. Kram! :)

2007-11-16 @ 00:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91