Dagens tips: "Chic Lit" böcker!

168397-1803
Några böcker ur mitt bokskåp.

Det blev många utländska ord idag.. faghag... chiclit... ;-) Och till det... lovely och fabulous! Så coolt! ;-)

Eftersom jag har på TV4 "Nyhetsmorgon" + "Efter Tio" i bakgrunden här hemma varje morgon så får jag alltid med mig vad de pratar om. Och idag pratade de om "Chic Lit" böcker och bl.a. om en av mina favorit författare "Marian Keyes".

Jag ÄLSKAR att läsa chick lit och jag har alla Marians böcker och de första köpte jag direkt av HENNE (!) i en bokhandel i London för jätte många år sedan, rättare sagt 1995 eller 1996? lite osäker.. ,  så det är så många år sen att de böckerna ligger i kartonger i förrådet nu. De enda böcker jag har i bokskåpet är hennes senaste böcker. 

Jag minns så väl att jag inte alls visste vem den där tjejen som satt mitt i butiken och signerade böcker var? Jag tyckte bara att böckerna hon presenterade såg så bra ut på omslaget så jag slog till och shoppade dem och fick hennes autograf skriven i dem. (tror det var hennes 2 första böcker?, kommer inte helt ihåg..) Tänk om man då vetat hur stor hon är idag?! :-)

Om du inte har läst en bok av henne så är mitt dagens tips att du önskar dig hennes första bok: "Watermelon" i julklapp! :-)

Och om du är lika glad i chic lit som mig så har jag HAPPY NEWS! : det kommer en ny bok av "Jane Green" före jul!! så håll utkik i bokhandeln! :-) Själv hoppas jag den kommer före vi reser så att jag kan sitta och läsa den på balkongen i Thailand....!

P.S Sista åren har  Marian Keyes böcker översatts till både svenska & norska och då blev de mer "kända" här hemma.

Kommentarer
Postat av: Elin

LYCKA att komma in här och upptäcka att min favoritbloggerska skrivit många nya inlägg under dagen!! Hhihi ;)

2007-11-14 @ 13:55:10
Postat av: josefine

Jag har läst vattenmelonen för LÄNGE sen, lånade av min syster =) Såg också imorse!
PUSS

Postat av: Anonym

Marian Keys er en av mine favoritt forattere!:-) Har lest Sushi for nybegynnere , En sak har alltid tre sider & Er du der ute, og det er noen av de beste bøkene jeg har lest! Jeg liker at hun skriver om fler personer, at det ikke bare er en hovedperson. Kjempe fin blogg foressten:-) Rosa og fin!! :-)

2007-11-14 @ 14:50:31
Postat av: AnnaStina

Elin-
Å, tack snälla! :) Otroligt smickrande att jag är din favoritbloggerska. Nu gjorde du mig HAPPY!! :) Önskar dig en fabulous fredag! Kram :)
Josefine-
Visst var den bra? Kram! :)
Anonym-
Jag håller med dig! Hon är super! och helt klart en av mina favoriter också! :) Och tack för fina ord om min blogg, de värmer! Önskar dig en fab fredag! Kram :)

2007-11-16 @ 00:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91