Shopping!

168397-441

Efter mitt 15 min frisör besök (gillar effektivitet! ;-)) så gick jag en tur för att få hjärtat att somna men det misslyckades totalt.. Hon somnade inte förrän nu, 12.45, hemma i sin sköna säng med arbetare utanför fönstret så jag hoppas de inte väcker henne.

På vår tur gick jag in på H&M och hittade den här fina tunikan i "Gucci stil" för bara 298kr. Den var oemotståndlig så den fick följa med hem :-) Tänker att den är fin till vita capri byxor eller slitna jeansen...

När jag stod där i provrummet så hör jag en tjej fråga personalen om det hon provar sitter bra eller om hon ska prova en storlek större? "nej, den sitter fint" säger hon som jobbar där. Sen efter en stund frågar hon igen om den krymper? "nej, det tror jag inte" säger samma personal.

Jag blir SÅ provoserad när jag hör någon ge sååå dålig service och vara så okunnig! Det var så jag ville hoppa ut ur mitt provrum och för det första säg att det hon provade var hur snyggt som helst och att det är det senaste nu som syns i alla blader också ville jag säga att jo, du får räkna med att plagget krymper 2-4% för det gör alla plagg man köper.

Personal som selger kläder ska vara KUNNIG också ska de vara SÄLJARE! Man ska inspireras av dem och deras stil och de ska få en att känna sig super nöjd med sitt köp. De ska helt enkelt ge oss en "feelgood känsla" :-)

Dagens stalltips från mig:
ZARA i Bogstadveien startar stor rea (salg) imorgon eller lördag. Jag har en yrkesskada att se det på hur de hängt kläderna ;-)

Kommentarer
Postat av: Miss J

Vad fin tunikan är! :) H&M kan vara en riktig guldgruva ibland, det gäller bara att orka ta sig igenom affärerna som alltför ofta är stökiga och trånga! Bra priser har de åtminstone! :)

Postat av: grombaben

Fin tunika. HELT enig med deg om service. Det er så fantastisk mye dårlig rundt omkring. SÆRLIG i Oslo. Syns faktisk det er bedre når man kommer seg rundt i litt mindre butikker i litt mindre byer rundt om i Norge. Etter å ha jobbet i butikk ved siden av studier i ca 6 år betyr det MYE med service! Det er mye morsommere å jobbe når man smiler og kan hjelpe kundene med det de trenger og litt til! Synd jeg aldri fikk vært innom din Gizmo - der er jeg sikker på at servicen var strålende!!!

2007-06-22 @ 11:24:24
URL: http://grombaben.blogspot.com
Postat av: grombaben

Har du forresten en egen prøvedukke hjemme? Så utrolig KULT! :)

2007-06-22 @ 11:25:05
URL: http://grombaben.blogspot.com
Postat av: AnnaStina

Miss J-
Jag håller med dig, jag brukar aldrig orka med H&Ms butiker och jag brukar aldrig hitta något. Man måste helt enkelt kunna deras "system" tror jag för att hitta nåt där.. och det har jag aldrig lärt mig. Sen är det galet trångt med barnvagn, den är lite större än en handväska ;-) Men - tunikan hängde i skylten så jag gick rakt ner till avdelningen där den hängde, provade, shoppade, gick ut igen! :-) Och kände mig såå nöjd! :-)
Kram!
Grombaben-
Ja, visst är den fin! :-) Jag hade självklart extremt högt fokus på kundservice i min butik, det var det som gjorde den till en sån succé och det var det som gjorde att jag fick så fantastiskt många tidningsartiklar! :-) Och jag är helt enig med dig - det är ju såå
mycket mer kul att jobba när alla är glada! för är personalen glad så blir kunden glad! :-) Det brukar vara en bra "regel"! Och ja, jag har en provdocka hemma :-) Man kan shoppa sånna på "KB-Design" i Oslo, de kostar ca 595kr. Kul att ha i gången eller vid sidan av klädskåpet :-) Istället för en tavla.. man kan ju byta antrekk på den hur ofta som helst!
Kram! :-)

2007-06-22 @ 11:42:46
Postat av: josefine

true!

2007-06-22 @ 12:20:25
URL: http://prinsessans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91