Tappade..och Hittade!

168397-489
..där ligger den.. till vänster på bilden... LYCKA! ;-)


WHAT A DAY...

När jag och hjärtat äntligen kom oss ut på tur sent på em idag (vi hade skön soft dag inne hemma i regnet, skönt!!) så upptäcker jag plötsligt att jag har tappat min underbara snygga "Juicy" jacka som jag verkligen är såååå glad i :-(  Jag upptäcker detta då jag gått heeeela vägen hemifrån till "Balloon Company" och efter det en bit upp i Bogstadveien (var vid Kamikaze....) (för er som inte bor i Oslo - jag hade gått en bra bit.!).

Jag fick så klart PANIK då jag upptäckte detta och började S P R I N G A tillbaka samma väg som jag gått och plötsligt var jag utanför där vi bor och hade inte hittat den :-(  :-(

Men - jag gav inte upp! Jag skulle verkligen hitta jackan!! Så - jag gick samma väg en gång till men då blev det ju från andra hållet och då ser man ju världen  från en annan sida plötsligt ;-) Så - iväg gick jag (hjärtat vaknade så klart för jag hade verkligen panik och tok sprang så vagnen flög fram på vägen upp...., ner gick det lite saktare ;-)).

Jag var in på ALLA ställen som det gick att gå in i på vägen och frågade om någon lämnat in en jacka? Men nejdå :-( och jag blev mer och mer f-nnad över att folk är så fräcka och tar allt de hittar...grrrr... Också började jag fundera på vad jag själv skulle göra om jag hittade en snygg jacka från "Juicy" i gatan?? Och mitt i allt detta tänkande och sökande...

... så HITTAR JAG EN PLÅNBOK! Helt galet! En liten grön plånbok full av Visa kort och pengar och allt annat man har i en sån. Det kändes nästan overkligt! Och då började jag fantisera om att det helt säkert var hon som stulit min förlorade jacka som tappat plånboken då hon böjt sig ner för att ta upp jackan också blev jag nästan arg och funderade på om jag skulle behålla plånboken?

Men så arg skulle jag aldrig kunna bli ;-) så - jag ringde tjejen (hon var smart och hade visitkort i plånboken, det borde jag också tänka på att ha i min... ) och hon blev så klart jätte glad! Hon var också ute och gick med barnvagn så vi möttes strax efter och jag kände att jag gjort "dagens goda gärning"! :-) Jag frågade så klart om hon sett min jacka men nejdå..

Sökte vidare och där, på en stenmur (se bilden!) ligger den!!!! Min jacka!!!! Jag blev så LYCKLIG att jag nästan började att gråta!!!! :-))))))  Jag måste alltså ha sprungit förbi den på vägen upp för det är ju så att man ser världen på olika sätt beroende från vilket håll man tittar... ! Och det måste nog ha varit en SNÄLL gammal dam som hittat den och lagt den där så prydligt.

Min JIG kunde absolut inte förstå denna "panik" för en jacka??!  "killar" säger jag bara... vi tjejer vi förstår sånt vi! ;-) 

Så - detta var dagens ACTION i vårt liv. Jag var helt slut efter denna "jack jakt" men oj!! så lycklig jag var!! Från och med nu ska jag ALDRIG hänga jackan över väskan på vagnen... ! Man lär sig något nytt varje dag! ;-)

Men visst är det lite intressant att tänka på det där... vad man gör om man hittar något på gatan? Inte alltid en lätt fråga att svara på..! för en plånbok är det ju naturligt att lämna in hos Polisen, men en jacka?

Kommentarer
Postat av: Miss J

Tur att jackan kom till sin rätta igen! :)
Jag har också hittat plånböcker fyllda med kontanter, kreditkort osv ett par gånger. Dock har jag inte behövt lämna dem till polisen då jag kunnat hitta ägaren ändå. Det är ju så mycket roligare att kunna överlämna den själv och SE den komma tillrätta med egna ögon! Hoppas bara att alla människor kunde vara lika ärliga, vore hemskt att själv förlora t.ex. en plånbok och bli av med allt bara för att den kom i någon elak typs händer!

Postat av: AnnaStina

Miss J-
Ja, jag är sååå lycklig över att jag hittade min jacka! :-) Och jag håller med dig, det är härligt att se glädjen då man överlämnar en borttappad plånbok till sin ägare.! Oftast kan man ju faktiskt spåra upp personen i fråga så man slipper gå till polisen för det känns ju faktiskt bara omständigt.. Inte alltid man är nära en polis stasjon direkt. Men som du skriver, det finns gott om elaka typer där ute så man ska vara GLAD när man får tillbaka förlorade saker. Allt för ofta tror jag tyvärr plånböckerna som lämnas tillbaka är tomma på cash.. Ärlighet & omtänksamhet varar alltid längst! det borde alla människor tänka på så skulle världen se bättre ut :-)
Önskar dig en flott dag! :-) Och du , det är lite kul att du kallar dig Miss.J själv har jag alltid kallats Miss.Gizmo :-)

2007-07-04 @ 09:01:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91