Lördag förmiddag.

168397-632
Jag och min älskade sessa i mysiga Gamla Stan idag kl. 11.30.

Idag kom vi oss iväg ut rekord tidigt tack vare en effektiv morgon :-) Redan kl. 11 åkte vi  bussen ner till city och dagens första stopp var min favorit pappershandel "Ljungrens Papper" i Gamla Stan. Jag Ä L S K A R den butiken! Där har jag alltid köpt papper till speciella inbjudningar / kort i mitt liv och där köpte jag även pappret + alla tillbehör för att göra inbjudningskorten till Johannas dop. Nu skulle jag dit för att shoppa matchande material till tack-korten.

Men det gick inte riktigt som jag tänkt mig...

För det första - det är inte så lätt för en sessa att sova i en resevagn som rullas på den typen av underlag som ni ser på bilden. Så hon hoppade så mycket i vagnen att hon vaknade så klart. Men inte nog med det - när vi väl kommer fram - efter att ha kryssat mellan alla miljoner människor som skulle och titta på alla båtar (det är en stor happening i S-holm just nu) så kommer vi fram till en STÄNGD butik :-( Hon hade sommarstängt 1 vecka precis nu.

Men solen sken och fåglarna kvittrade och det är ju sååå super mysigt i Gamla Stan att man bara inte kan bli på dåligt humör över en sån sak. Barbara som äger butiken får helt enkelt posta mig det jag ska ha när hon öppnar igen! :-) Eller ännu bättre - vi får resa till Stockholm väldigt snart igen! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91