Sötnosen!

Sötnosen!
Tog bilden då vi var på väg ut på tur idag. Lördag.

Jag skulle ju skriva mer igår kväll men kvällen försvann... Jag jobbade på att få sötnosen att somna från kl.21 och vid 24 gav jag upp så då gick jag helt enkelt och la mig själv också. Så det var den kvällen det! Det som är jobbigast med sånna kvällar är att jag inte får gjort NÅGONTING alls...

I skrivande stund har prinsessan precis somnat! I kväll har jag jobbat på det från kl. 20, och nu är kl. ca 23. Hon höll på att somna in vid 22 och jag blev såååå lycklig men - så fick jag något i halsen och var bara tvungen att hosta till (försökte verkligen att låta bli, men ni vet hur det är - ibland går det bara inte..) och det skrämde henne så mycket att hon började tok gråta och sen tog det ca 1 time före hon klarade att somna om....

Så - nu har jag ÄNTLIGEN lite tid för mig själv! LOVELY!!!!! Men jag vågar nästan inte tro att det är sant... lyssnar hela tiden med spänning på hon kanske vaknat?...

Ska skynda mig att bläddra igenom massa blader, se på bilder jag var och hämtade ut idag och ÄTA för gud vad hungrig man blir av att amma så mycket... och idag slarvade jag dessutom med mat på dagen... Måste verkligen skärpa mig! JIG är på fest i kväll så det blir Gucci jag får mysa med i soffan. :-)

Dagen idag bjöd i alla fall på tur ner i byn, shoppade duk till imorgon då vi ska ha hela JIG´s familj på middag och vackra tulpaner som jag precis kom på att glömt att ställa i vatten. Det är verkligen som som säger att hjärnan inte fungerar normalt på oss som ammar. Jag kallar Johanna för JIG, JIG för Gucci och Gucci för JIG hur ofta som helst.... ! Om jag börjar på en mening så tappar jag bort mig i mitten och innan jag ska prata klart har jag glömt vad det var jag pratade om??  (med andra ord är allt ungefär som förr då man var ute och drack champagne... ;-) )

Nej - bäst jag skyndar mig så att jag i alla fall hinner bläddra igenom "US-Weekly" som jag köpte idag innan sessan vaknar och vill ha pupp - IGEN.

Nu ringde precis JIG från tha party... känner mig verkligen som att jag är i en helt annan värld... en baby-värld...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91