Snö storm!

Snö storm!
Vi har kört fast!!!

Dagen började super skönt med mys hemma och sen gick jag och prinsessan ut på dagens tur. Målet idag var "Steen & Strøm". När vi gick började det att snö lite men då var det bara mysigt.. Tog - för första gången på ÅR - på mig min Goose jacka och TUR var väl det...

... för när vi skulle hem var det VÄRSTA snö stormen!!!  Totalt crazy.!

Vi mötte upp JIG på Aker Brygge och åt  riktig mys lunch där och när vi skulle hem - vid 17 -  så föreslår JIG att vi ska ta taxi för det var verkligen DÅLIGT väder men nejdå - jag ville gärna gå en tur kände jag (för att försöka gå bort den fantastiskt goda desserten "svensk blåbärspaj" som jag precis gottat mig med...) så JIG hoppade in i en varm och skön taxi samtidigt som jag satte på radion på min tfn och styrde stegen hemmåt.

Efter typ 20 meter kör jag fast med vagnen. MY GOD !! vad mycket snö som hade kunnit komma när vi satt där inne i värmen på "Druen" och myste.... Trodde inte det var sant?! Jag var tvungen att gå ute i gatan, i bilspåret, för att ha en chans att komma framåt, annars stod jag still. Märktes tydligt att vår fina vagn är gjord för klimatet i Californien... inte för Norsk snöstorm ;-) (men oj! så fin den är!!!)  De ringde från Fru Lyng för några veckor sedan och sa att de fått in ett begränsat antal vinterhjul till vagnen om vi var intresserade?

Men vad skulle vi med de till då det nästan var vår ute?? Nu måste vi så klart kasta oss på tfn måndag morgon kl. 10 då de öppnar och be dem lägga undan hjulen för annars kan vi nog inte gå någon tur förrän i maj... och det känns lite små jobbigt... ;-)

Jag kämpade på med vagnen (Johanna sov så sött....) fram till Camilla Collettsvei men då sa det STOPP! Jag kom varken framåt, bakåt eller till sidan så jag ringde min prins som kom och räddade oss! Inte på någon häst men i en varm och skön Volvo! 

Det har sällan känts så skönt att komma in hemma! :-)

Nu sover prinsessan gott och vi väntar på att pizzan ska komma. Hungriga!


Hörde föresten precis att Hillary Clinton ska "go for president". Det är ju hur häftigt som helst!!!! Hon är verkligen en stark & duktig kvinna att imponeras över!  (tack Kjersti för info. jag hade ingen aning!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91