Godmorgon vackra advent!

168397-2048
I natt runt kl. 01 fick jag ett "ryck" och pysslade plötsligt ihop Johannas kalender! :-) Så nu hänger det paket fram till 13 december då vi reser. Resterande fixar jag på plats i Thailand :-)

Jag tycker att det är så vackert med 1:a advent för alla pyntar sina fönster med fina stjärnor och ljusstakar och inne tänder vi 1:a ljuset i adventsljusstaken idag och det gör mig alltid lite rörd.. I juletid kan jag börja gråta för så himla många saker.. Som på morgon tex. jag fick en tår i ögat då mitt hjärta öppnade sitt första julkalender paket :-) Hmm... känslig mama ;-)

Min darling väckte mig kl. 9 genom att sitta i sängen och vifta med en ny blöja (jag har alltid ny fräsch morgonblöja liggande brevid min kudde)  så jag tog "hinten" och bytte blöjan och inte långt efter det så ålade sig Johanna ner från sängen och iväg ut mot vardagsrummet så då var det bara att stiga upp :-)

Innan jag la mig i natt så gjorde jag iordning en liten "1:a advent suprice" till Johanna i en av fotöljerna i vardagsrummet och på bilden här nere ser ni vad det första Johanna tog sikte på när hon kröp upp var... Just det ja - min suprice! ;-) Jag tror barn kan "lukta sig till" paket, godis & överaskningar ;-)


Min 1:a advent suprice till Johanna var den chokladkalender som JIG shoppat i Sverige, en bok & de 2 Hello Kitty hengere som vi hittade på H&M häromdagen.

Nu ska vi fortsätta att morgonmysa här! så jag får önska dig en riktigt stämningsfull advent fylld av lyckliga stunder! :-) och varsågod, här kommer dagens citat:

"Ett beslut utan handling leder sällan någonstans."
/Ur "En härlig bok".

Det är bra att tänka på det nu då vi närmar oss nyår för det är ingen idé att ta beslut på att man ska göra en väldig massa saker om man inte har en konkret handlingsplan ;-)

Happy 1:a advent!

Kommentarer
Postat av: LinnM

Den blev jättefin adventskalendern.Vad duktig du är! Det är så kul att se all inredning, du inspirerar :) Har inte hunnit adventspyssla än, men idag gäller det. Älskar julen och granen åker nog fram i veckan, vill ju njuta maximalt av allt som julen hör till. Hoppas du får en underbar 1 advent. kram

2007-12-02 @ 11:08:22
Postat av: madilene

gud vad fint!!!hur har du fast alla påsar, hänger de ihop med vingarna? hur har du hängt upp på väggen? antar att du inte gjort hål i den fina tapeten.
skulle du kunna visa hela johannas rum , verkar vara så otroligt vackert.

2007-12-02 @ 11:16:11
Postat av: Lulu

Den ble kjempe fin! Så den på Panduro og tenkte den vil jeg ha!

Postat av: Angel

gud så fin kalender,lucky Johanna

2007-12-02 @ 11:42:12
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Kristina

http://www.raffigiraffi.se/

Ville bara tipsa om en lite rolig hemsida. Dom har allt möjligt fint. Ovaniga grejjer.

2007-12-02 @ 11:47:32
Postat av: Sarah

Så gulligt! :) Vad är det för rosa fötter som sticker fram på bilden bakom johanna, ser spännande ut ;)

2007-12-02 @ 12:01:08
URL: http://look-a-mess.blogspot.com
Postat av: Sofia

En såndär chokladkalender har jag också ! Den är riktigt gullig !
Ha en bra första advent!

2007-12-02 @ 20:21:50
URL: http://storasyysters.blogg.se
Postat av: AnnaStina

Linn M-
TACK för din jätte trevliga kommentar! :) Den gör mig glad! :) Jag önskar dig en underbar december! Kram! :)
Madilene-
Tack så mycket! :) Jag har fäst en kemtvättsgalge bakom änglavingen och i denna har knytit fast alla banden till påsarna. Sen har jag fäst galgen med silkesband i de band som själva änglavingen sitter upp i. Och dessa band hänger på en liten spik så att det inte skulle bli för stort märke i tapeten ;) Självklart kan jag visa fler bilder från Johanna rum! :) Jag har visat en del tidigare och inser att jag borde kategorisera alla mina inlägg så att ni läsare lättare kan hitta.. En dag så.. ;) Kram! :)
Lulu-
Tack snälla! :)
Angel-
Thanx! :)
Kristina-
Tack för tips :)
Sarah-
Tack snälla. :) De fötter du ser är från en giga stor Mimmi Pigg ballong som du hittar bild på i ett eget inlägg från lördag :) Super söt är den! :) Kram!
Sofia-
Vad kul! Ja, kalender är super gullig. Johanna har varit helt crazy i den idag och velat ha mer choklad heeela tiden för hon har inte riktigt förstått att man ska öppna en lucka per dag ;) Kram! :)

2007-12-02 @ 22:14:38
URL: http://gizmolinas.blogg.no

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91