Dags för mys på terrassen!

168397-2185
Här ser ni mer av Johanna shoppingen.. Hur söta kläder som helst tycker jag! :-)

Nu ska jag sätta mig ute och mysa lite och vänta på att Johanna vaknar. Jag tycker så himla synd om henne och det gör ont i mitt mamma hjärta att se henne så dålig så jag hoppas av hela mitt hjärta att hon snart blir pigg & frisk igen..!

Johanna har nästan aldrig varit sjuk så det är en så ovanlig situation att inte se henne skratta och krypa runt i 110km i timmen... Nu bara ligger hon mitt i stora sängen brevid sitt gossedjur och sover.. Men jag tror på att sömn är bra medicin så jag hoppas att hon sover sig frisk.

Ska som sagt försöka sätta mig ute lite nu för klockan är 14 och även om jag som sagt är cool på solningen just nu och inte känner stress så är det klart att jag ändå längtar efter att få lite färg på näsan.. ;-)  (och benen! och ja, hela kroppen egentligen ;-))

Skulle försöka fota "dagens" till er men det gick väl "sådär".. här ser ni resultatet:


Idag har jag på mig fredags shoppingen: linne/ singlett från Billabong och shorts från French Connection.

Till sist: jag ser att ni är många som undrar om JIG? :-) Så här ligger det till: min sambo JIG (pappan till Johanna) önskar inte att vara en del av bloggen så det är helt medvetet att han inte syns och att jag inte skriver så mycket om honom. Men han är här med oss trots att han är osynlig och han heter så klart inte JIG heller, det är en forkortning på hans namn. :-)

Nej mina vänner, nu lockar terrassen! Det är inte knallsol idag utan ganska mulet men solen tar bra ändå så jag har på mig 15 idag för att inte bränna mig. Klockan är 14.10 hos oss och 08.10 hos er så jag önskar dig en mysig morgon fylld av glädje!

Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Titti

Åhhh vad härligt det låter. Här är det -8 grader och tjockt lager rimfrost gör gården vit. Vad härligt med en vinter i värmen, inga tjocka overaller eller frostbitna små barnnäsor. Ska följa er med spänning, då vi också funderar på en "time-out" när barnen blir större, men innan de börjar skolan. Inspirerande! Hoppas lillsessan kryar på sig!

Postat av: Angel

Underbar shopping,.När du valde att kalla honom JIG tänkte du då på mr big i sex and the city?du är ju så Carrie så jag tänkte du blev inspirerad därifrån?tihi.Hoppas lilltjejen kryar på sig snart

2007-12-16 @ 08:03:22
URL: http://angelsmode.blogspot.com
Postat av: Anna

Nyfikna jag har fått svar ;-) Tack.. Klart man blir nyfiken när man följer bloggen flera gånger om dagen.. Hoppas du inte tog illa upp!?
Ush vad avis jag är på er som får sol och bad. Här hemma är det 20 minus :/ Kram kram

2007-12-16 @ 08:10:30
Postat av: bea

vilka söta kläder!

2007-12-16 @ 08:49:29
URL: http://beasmode.blogg.se
Postat av: emelieu

söta kläder :D

2007-12-16 @ 08:51:32
URL: http://celebratelife.blogg.se
Postat av: Souvisa

Ha en underbar tredjeadvent nu!! Hoppas Johanna blir bättre snart. När vi åkte till Thailand sist (augusti 07) var vår dotter 1 år o 6 mån. Hon var hur pigg som helst på planet o skrattade o busade med mormor o morfar när alla andra sov men sen vi kom fram blev hon såklart så trött o hade feber (blev jättevarmt o slö) i ca. två dagar. Men sedan hon hade "justerat" sig lite i värme var det bara happy happy happy=) Oh! va jag blir så glad när jag läser er blogg o titta på bilderna. Krya på dig Johanna!

2007-12-16 @ 08:59:19
Postat av: AnnaStina

Titti-
Tack för ditt trevliga inläg! :) jag kan absolut rekommendera en "time-out"! för det gäller - som du skriver - att passa på före barnen blir för stora :) Önskar dig en mysig advent. Kram! :)

Angel-
Haha, det kunde man ju faktiskt tro! JIG = BIG!;) Men nej, faktiskt inte, JIG är min sambos initialer men det är klart att jag tänkte på liknelsen med Big & Carrie då jag mötte honom för han heter nämligen nästan samma som Big ;) Kram! :)

Anna-
Minus 20 grader?? Oh my, det är ingen lek! Här är det nog runt +25 grader tippar jag för idag är det mulet men det är ju bara bra eftersom jag är inne på rummet med Johanna. Känns bättre att vara inne då det är mulet än då det är knallsol ;) Självklart ska då fråga om JIG då du är nyfiken! :) sånt tar jag absolut inte illa upp av :) Önskar dig en mysig advent. Kram! :)

bea & emelieu-
Thanx! :)

Souvisa-
Tack SNÄLLA du för ditt trevliga inlägg! Det var skönt för mig att höra att din dotter råkade ut för samma sak då ni reste hit och att det gick över så fort. Tack snälla för att du berättade!! :) Johanna åt lite nyss och var vaken en stund men nu sover hon sött igen. Jag tror sömnen gör henne friskare.
Vad roligt att min blogg gör dig glad! :) det blir jag glad av att höra! Önskar dig den mysigaste advent! Kram! :)

2007-12-16 @ 10:14:48
Postat av: Hilde

Det ser ut som dere storkoser dere der nede! Syns med syk Johanna da, men håper det går fort over.

Jeg koblet jo også JIG til BIG og Carrie osv først, men siden jeg vet hva han heter så vet jeg jo at det er initialene hans:-) Og Må bare si det, Johanna er jo virkelig lik pappaen sin:-)

Kos dere der nede siden der
er en minus 6-7 i Oslo nå:-)

2007-12-16 @ 10:25:02
Postat av: Jessica

Det låter som om ni har det helt underbart! Och hon blir säkert snart frisk, som du skriver, sömn är bra. Söta kläder!

2007-12-16 @ 13:02:07
URL: http://invited.blogg.se
Postat av: Elin

jättefint linne du har på dig, och grymt söta bäbiskläder!

2007-12-16 @ 15:42:50
URL: http://elpejlin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91