Dagen som försvann...

168397-2205
Jag fick tyvärr inte tid att shoppa kamera idag (men imorgon!!) så det här är en bild från då vi var i Phuket i juni.

Vi tog en taxi från hotellet direkt efter frukost, kl. 11, och tänkte att vi skulle bli borta några timmar och sedan åka tillbaka till hotellet och göra vår premiär vid poolen så att Johanna fick ligga och mysa som på bilden men vad hände? Jo, vi kom tillbaka runt kl. 19! ;-)

Det visade sig att det tar MYCKET mer tid än vi kunde drömma om att hitta alla möbler till lägenheten och just nu saknar jag Ikea big time....!  Att få åka raka vägen till Mr.Kamprads butik och shoppa ALLT vi behöver, packa in det i bilen och sedan få allt på plats i lägenheten på kvällen hade varit en DRÖM!!

Men - här är verkligheten en annan vilket i och för sig är det exotiska med att vara här, förstå mig rätt, det är bara inte riktigt lika enkelt att åka runt i deras butiker med Johanna och hoppa in och ut av taxi och försöka tajma allt efter hjärtas sov & mat klocka :-)

Trots allt är vi jätte nöjda med dagen! :-)

Vi stoppade på X-antal butiker på vägen mot "Central Festival" (stor shopping mall) och väl där så var det dags för Johanna att sova så jag runt och tittade på interiörting då hon sov gott i vagnen. Undertiden åkte JIG och shoppade tvättmaskin & torktumlare.

Sen stoppade vi på den butik vi tyckte bäst om på vägen hem igen och egentligen skulle JIG bara in och checka några priser för Johanna låg och sov i mitt knä, men allt slutade med att vi blev där i över 1 time och vi hittade både matbord, säng, solstolar och diverse annat där! Så nu har vi lite att tänka på till imorgon...! :-)

Kommentarer
Postat av: josefine

Vilken fantastisk bild hjärtat!!! och jag ser att du bloggat bara minten innan jag kom in här =) Jag ser julprogram på tv, kommer ni få in svenska kanaler va? Stor puss!

Postat av: sofia

Åh som jag saknar dina uppdateringar, men destå lyckligare blir man ju när man kikar in och ser att ni har det sååå bra! :-)

2007-12-18 @ 19:18:42
Postat av: AnnaStina

Josefine-
Min darling! :) Min internet tid går ut strax, vi måste betala per time på rummet och jag har tydligen suttit och skrivit på min blogg i 1 time nu, tiden flyger! Ååå vad det låter underbart med julprogram.. SAKNAR det faktiskt för här känns det inte alls som jul. Långt ifrån! Måste shoppa julgran imorgon och lite pynt så att jag kommer i rätt stämning ;) Vi kommer få SVT24 och det är jag SÅ GLAD över men än så länge fungerar varken tv eller internet i lägenheten så jag är glad vi shoppade med oss många dvd´s ;) Nu går tiden ut här.. sköt om dig vännen min. Miss you! Puss :)

Sofia-
jag lovar att jag bloggar så ofta jag får chansen ;) Kul att höra att jag är saknad.. :) Önskar dig en mysig kväll. God natt kram! :)

2007-12-18 @ 19:29:30
Postat av: Tiina

vart ligger dett mall? i phuket? :D Som jag har skrivit tidigare, snart snart snart är vi också nere i värmen. Det ser ut som ni har det mys fast att det inte blivit så mkt på mysfronten idag :) Kram

2007-12-18 @ 20:45:24
URL: http://tiinapaananen.blogg.se
Postat av: Stina

Hej, hittade din blogg genom Prinsessans dagbok och blev intresserad av att "följa med" dig till Thailand eftersom jag själv bor utomlands sedan tre månader tillbaka.
Förstår precis vad du menar med att du saknar IKEA. : )Fast vi tog med oss det mesta av våra möbler från Sverige hit till Sydkorea.
Hoppas att Johanna mår bättre. Min dotter Freja var också sliten när vi kom fram. Det tog ca en vecka för henne att sova ordentligt på nätterna och äta ordentligt på dagarna.
Ha en bra dag! : )

2007-12-19 @ 12:31:49
URL: http://svenskhemmafru.blogg.se
Postat av: Jessica

Vilken underbart söt bild!

2007-12-19 @ 13:07:20
URL: http://invited.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91