Vår resa till Luleå del. 2!

När vi går ombord på SAS flyget så hälsas vi välkomna av en GLAD flygvärdinna som strålar! :-)

Jag säger till henne att jag behöver hjälp att värma mat till min sessa och hon säger "självklart ska vi ordna det!", bara gå och sätt dig du så kommer jag och hämtar flaskan strax. När vi börjar gå i gången möts vi av nästa flygvärdinna, hon säger: "låt mig hjälpa dig med ditt bagage, var sitter du?". Hon tar min handväska och min rosa Gizmo påse som jag har Johannas saker i och går iväg mot vår stol.

Väl där noterar hon att det är lediga stolar som ger oss mer plats så hon säger "sätt dig här du så får du och din baby mer plats!" Sagt och gjort - vi flyttar och sitter super bra på en "3a", vi sitter mot mittgången, sen är det en ledig stol och sen sitter en dam mot fönstret.

I normala fall så kan de inte värma maten förren vi kommit upp i luften men vad händer? Jo, redan efter några minuter kommer flygvärdinnan ner gången mot mig med Johanns flaska och säger "varsågod!" :-)

När hon som är "purser" kommer med försäljningsvagnen så säger jag till henne att jag är SÅ glad och tacksam för den underbara service jag fått ombord! Jag sa att jag märker att de är ett "bra team" som jobbar ombord och att det märks att de har roligt tillsammans och jag ber henne hälsa det till sina kollegor.

Innan vi ska landa så kommer hon fram till mig och säger: "du och din dotter kan bara sitta kvar när vi landat så ska jag ordna så att du får din vagn" !??? jag förstår ingenting?!  Så att jag får vagnen?? Det har jag A L D R I G någonsin varit med om tidigare och jag har fått förklarat för mig att de inte kan göra sånt p.g.a. säkerhet etc etc.

Men vad händer?
Jo, en bagage mann tittar upp framme i den "dörr" hon öppnat så att han ska få in vagnen och frågar hur min vagnbag ser ut? Sen  kommer plötsligt bagen in genom dörren!! Jag trodde inte mina ögon! :-)

Då ropar flygvärdinnan in i cockpit (hoppas jag stavade rätt nu?): "killar, det är en tjej som behöver hjälp här, kom nu ut och hjälp till!". Jag säger att jag SJÄLVKLART klarar att fixa detta själv men hon ger sig inte så ut kommer plötsligt KAPTENEN (!) och han ställer sig med mig och Johanna precis utanför flygplanet och håller mitt hjärta så att jag kan ta upp vagnen ur bagen och få den på plats. Han är hur trevlig som helst och berättar att han själv har tvillingar hemma.

Då jag tackar och tackar och tackar och tackar för hjälpen så säger han bara "Men det är väl självklart att vi ska hjälpa dig. Det är ju vårt jobb!"  Och det är ju så sant så - det är för oss kunder de finns till och det är bara väldigt väldigt tråkigt att inte alla hans kollegor har förstått det.

När vi står där och han håller Johanna och jag fixar med vagnen så dyker flygvärdinnan upp igen. Då säger hon till en kille som går av planet: "Reser du ensam?" , "Ja..." svarar han, då säger hon till honom att jag reser ensam med min dotter och ber honom vänligt om han kan hjälpa mig med mitt bagage så jag bara kan dra vagnen.!?

Men då sa jag att nu har jag fått sååå bra service att jag knappt tror att det är sant så nu klarar jag mig HUR BRA SOM HELST själv till bagagebandet.! Jag menar hallååå, jag är ju van att bära allt + Johanna UTAN vagn. Det här var ju plötsligt hur smidigt som helst!!! :-)

Jag var verkligen SÅ otroligt jätte glad och imponerad då vi vinkade "Hej då!" till personalen och gick iväg in mot ankomsthallen. Tänk om alla var så här trevliga och hjälpsamma, vad FANTASTISKT det vore!!! :-)

När jag kommer hem till Oslo ska jag skriva ett TACK kort till besättningen på denna flight för det förtjänar de att få! :-)

Alla som jobbar på flygbolag, i butik, på restaurang etc etc borde förstå att vi kunder är det VÄRDEFULLASTE de har! Utan oss finns de inte.! Om alla tänkte så så skulle vi slippa dålig service, tänk så härligt det vore!! :-)

Jag har hållit föredrag på BI (handelshögskolan i Oslo) ang. min butik & kundservice och jag brinner så mycket för det att jag skulle kunna hålla sånna föredrag varje dag! :-)


Kommentarer
Postat av: josefine

ååå så bra att ni fick UNDERBAR service, sånt ÆLSKAR jag! Så sant som du skrivit!!! Sov søtt, jag MÅSTE hoppa i sæng nu, PUSS!

Postat av: AnnaStina

Darlingen! Ja, bra service är det bästa vi vet! :-) Jag måste också hoppa i säng nu så att jag är pigg mamma imorgon då hjärtat står och ler mot mig i sin säng :-) Sov så jätte gott vännen! Puss & Kram! :-)

2007-08-12 @ 22:01:03
Postat av: Angel

Gud vilken service,ja tänk om alla var såna,jag e själv inom service yrket å vet att kunden är viktgast å hur man ska beete sig,tyvärr vet inte alla detta. Lite tråkigt när man möter folk som man känner inte vet vad det handlar om det irriterar mig så mycket,man tycker att vissa borde söka ett nytt jobb där deras dåliga humör samt känsla för service inte smittar av sig...

2007-08-13 @ 03:59:43
URL: http://angelsmode.blogspot.com/
Postat av: Anna

Håller med dig, bra service gör att en hel dag kan förgyllas! Vad skönt att du fick sån bra hjälp på flyget, speciellt efter vad som hände på incheckningen! Ha en bra dag! Anna

2007-08-13 @ 06:24:28
URL: http://toplook.blogg.se/
Postat av: Fia

Det är knappt man tror sina öron, finns det verkligen så bra service i Sverige. Tråkigt att man inte får höra om sånt oftare! Folk som jobbar med service och inte är serviceminded borde få kicken tycker jag. Det finns alltid nån annan som kan göra jobbet bättre!

2007-08-13 @ 09:43:04
URL: http://fialiljas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91