Törstig sötnos väcker minnen..

168397-882
Mitt hjärta låg brevid mig i soffan på Odeon och drack vatten ur Elians flaska hur länge som helst och det blev en så söt bild tycker jag. Hon ser ut att ha det så skönt.... och avslappnat...och det får mig att tänka på då hon låg inne i min mage..

Idag har jag varit lite nostalgisk och tänkt tillbaka på när mitt hjärta låg inne i min mage. Hon var beräknad att göra entré den 11:e augusti men tittade inte ut förrän den 21:a. I princip alla andra gravida tjejer som går över tiden tänker "gud vad jobbigt. ska hon/han aldrig komma ut? jag står inte ut längre.." Men så tänkte aldrig jag för jag var SÅ GLAD för all "bonus tid" (jag kallade det så) som jag fick! :-)

Alla denna "bonus tid" använde jag till att göra saker som stod på min "att göra lista". Och eftersom jag drev en egen butik då så var den låååång för när man har en egen butik så har man alltid för mycket att göra, speciellt i augusti då alla kläder till kommande vår sessong ska köpas in.  Så, jag sprang (well, sprang och sprang... det orkade jag nog inte, men jag gick fort...!) på inköp på dagarna, jag skyltade om i butiken, jag hade möte med räkenskapsfirman etc etc. Och till sist så skrev jag en manual.

Denna "arbetsmanual" om hur man jobbar på Gizmo & Co, på 20 sidor, skrev jag klart den 20.e augusti sent på kvällen. Jag printade ut, gjorde iordning manualer i mappar till mina anställda och sa till JIG : "nu åker jag ner med manualerna och lämnar dem i butiken!".  Då var klockan vid 23.30 på kvällen och JIG tyckte att jag var helt G A L E N som skulle börja ge mig ut "mitt i natten", höggravid på 9 dagars "övertid". Men jag kände bara att jag måste få dit dessa manualer för man vet ju aldrig....

När manualerna var på plats i butiken och jag kom hem och la mig i min sköna säng så tänkte jag att nu, NU! har jag ÄNTLIGEN fått gjort allt jag önskade att jag skulle få gjort före sessan tittade ut så är jag redo!

Och vad händer? Jo, jag vaknar mitt i natten av att jag behöver gå på toaletten. Det var första gången (!) jag vaknade på natten och behövde gå på toaletten så jag reagerade på det men somnade sen snabbt om. Men! så dröjer det inte så länge så vaknar jag IGEN och behöver gå på toaletten och då tänkte jag "Aha!!" nu händer det! För min veninna Lotta hade sagt till mig att man oftast går på toaletten ofta innan man ska iväg och föda för att kroppen ska kvitta sig med sånt som kan vara ivägen då.. (kroppen är SMART! ;-))

Och mycket riktigt. Vid kl. 5.30 vaknar jag och har lite ont i magen... låg och klockade smärtan och insåg att det var värkar och att det var dags! Så jag väckte JIG och sa att vi nog måste åka till sjukhuset, fixade mig, vi åt frukost och sen körde vi dit.... 

Berättar fortsättningen imorgon... annars blir inlägget för långt ;-)

Kommentarer
Postat av: Angel

verkligen jättefin bild hon ser ut att vara i drömmarnas värld


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91