Prinsessans tåg premiär!

168397-986
Min sessa blev sååå glad då hon fick sitta själv en stund på tåget. (De som satt mitt emot oss klev av en stund före Göteborg.) Här flörtar hon med en 5 veckor liten kille som satt med sin mamma & pappa brevid oss.

Vi var så klart sååå sena till tåget, oj, oj, oj... Men - vi hinner ALLTID! fram i tid ändå på något helt mirakulöst sätt ;-)

Min illusion om vår tågtur till Göteborg var följande:

Att sessan skulle ligga och leka i ett bollhav med andra kids medan jag satt och myste med en god lunch från restaurangvagnen och bläddrade i blader..

Verkligheten var följande:

Jag hade sett framför mig att familjevagnen skulle ha en lekhörna för barnen (har sett det på någon reklam för SJ.. ) så jag blev lite överraskad då denna så kallade familjevagn var mindre än en halv tågvagn (det var endast 8 sittplatser)  och enda skillnaden mot en helt vanlig vagn var att de hade en liten plats där man kunde få plats med 2 vagnar. Så gissa om det blev trångt då vi var 3 som hade vagn...!

Sessan somnade sött i vagnen direkt vi kom på tåget (leken på dagis gör henne härligt trött) och då passade jag på att gå till "restaurangvagnen". Men vad möts jag av? Jo, en "coca cola automat" som bara tar norska mynt och som endast selger lite drickor, kexchoklad, chips och färdiga packeterade smörgåsar. Problem 1: jag hade endast mitt Visa kort + svenska pengar. Problem 2: automaten tog ej kort, ej svenska pengar och ej sedlar.. Så efter att jag "jagat" växel genom ALLA tåg vagnar så åt jag chips & kvikk-lunsj (norsk kit-kat) till lunch och till det drack jag en Solo (typ Fanta). Hur lyxigt gott som helst! ;-)

Det var TUR att sessan sov 2 av de 4 tim resan tog, att jag hade med mig mellanmål till henne och att det var riktigt trevligt sällskap i kupén! :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91