Dagens shopping!

168397-972
Svenska interiör tidningen "Sköna Hem" & engelska "In Style.

Varje måndag & onsdag kommer det nya blader till "Narvesen" (i Sverige: "Pressbyrån") så dessa dagar tar jag ALLTID turen innom för att se om det kommit någon ny härlig läsning?! :)

Och eftersom det är onsdag idag så gick min och Johannas eftermiddagstur raka vägen till den Narvesen jag vet har ett bra urval. Men vad händer? Jo, när vi kommer dit så ligger alla nya blader fortfarande i sina plast förpackningar i en stooooor hög på golvet och inte ett enda nytt blad var i hyllorna.. :( Så - vi gick vidare till en annan Narvesen.

När jag kommer in så sitter tjejen som jobbar där bak kassan på en pall och dricker en Imsdal (norskt vatten) och ser ut att vara totalt uttråkad och inte ha något att göra...Sånt välkomnande gör mig enormt provocerad, men jag tänkte: skit samma ! för eftersom hon inte har något att göra så innebär ju det att jag nu äntligen kommer att få se alla nya blader som kommit! Men vad upptäcker jag? Jo, att ALLA ligger i en stooor hög på golvet i sina plastförpackningar även här..  Då tänkte jag: you´re fired!!! om den tjejen....! ;-)

Jag gick själv igenom högen på golvet och läste på följesedalarna och försökte se vad som kommit? Då upptäcker jag nya "Sköna Hem"! :-) Så tjejen bak kassan fick lyfta på rumpan och hjälpa mig att packa ur en ur förpackningen.

Men vet ni - Sköna Hem var inte så bra den här månaden.... så jag föreslår att ni smyg bläddrar i den i butiken och då kan ni titta på sid. 88 för det var det bästa "Hemma hos reportaget" också kan ni se en tokig tapet på sid. 136och sen då ni gjort det så går ni hem och lägger de 49kr tidningen kortar i er  spargris i stället! ;-)

In Style däremot är alltid härligt att bläddra i.... ! :-)

Kommentarer
Postat av: grombaben

Hehe, ja hva er det med de Narvesenansatte her i Oslo? (jfr min C,D,E, men ikke L-historien:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91