Gave & Interiörmässan del. 2: höst + jul.


Bakom denna vackra & inspirerande fasad gömmer sig ett danskt varumärke som heter....

Nu, mina kära bloggisar, ska ni få hänga med mig på Gave & Interiørmessen igen. Den här gången fokuserar vi på den stundande högtiden: JUL och annat höst-fint till hemmet så jag säger som jag brukar: ENJOY! :)


....
Green Gate.  Deras stand var himmelskt att komma in i. Vackert upplyst och med en underbar mix av rosa, grönt & vitt. Jag hade lätt kunna flytta in där ;)


Vackra paket är en glädje att ge bort! (och att få)


När jag hade min butik Gizmo & Co så var Bruka Design min största leverantör av interiör. Jag älskar den klassiska svenska stilen och deras Chips / Popcorn / Godis m.m. skålar är en perfekta presenter till "alla" (från små barn till mormor...). Till jul kommer de med en fin kollektion i beige / lin och vitt, bl.a. skålar med texten GOD JUL (de kommer även i rött). Och ser ni husen? Fina!


Underbara advents-stjärnor och vackra lampskärmar i mängder från watt & VEKE.


Denna färg-glada stand var ögon-godis på hög nivå. Kollektionen är fantastisk!


Bloomingville inspirerar till en färg-glad jul. Turkos, lila, grönt & rosa är verkligen fräsch mix.


...och de inspirerar minst lika mycket till mitt hemma-kontor. This I like!


En av mina snygga bloggisar driver agenturen som hade denna super-fina stand. Hela kollektionen är looovely och du finner den bl.a. hos Home & Cottage butikerna.

Så där ja, nu har ni fått en smyg-titt på vad som dyker upp i butikerna i höst / vinter och jag hoppas att ni blir lika fyllda av inspirasjon som mig då ni tittar på bilderna. Vi har en H.Ä.R.L.I.G. tid framför oss!!


Kommentarer
Postat av: Kristine

Tusen takk for fine og inspirerende bilder.

Gleder meg til jul, når den tid kommer;)

Ha ei fin uke flotte deg!!

Takk for at du delere dette med oss.KJEKT!

Klem Kristine

2010-09-06 @ 21:15:14
Postat av: Hanna

fina bilder=)

Postat av: Lotta, mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Fick lite hjärtklappning här hemma, pulsen rusade upp! Åh jag ÄLSKAR den kommande årstiden, modemässigt och framför allt, inredningsmässigt! Vilken härlig tid det är, men ljus, ljus och mera ljus. TACK snälla för att du inspirerar mig/oss så mycket. KRAM

2010-09-06 @ 21:25:51
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Karin - AlicesMamma

<b>Härliga bilder!</b> Kul också att det är lite otraditionella färgkombinationer och inte bara rött. Kan ju vara lika fint med annat!



<b>Godnatt-kram!</b>

2010-09-06 @ 22:21:24
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Cattis

Halloj gulliga dig!!!

Tusen tack för all inspiration som du ger via din blogg, jag blir alltid på så gott humör när jag kikat in hos dig :)

Vet att fler frågat förut, men pratar du norska?? Hur gör du med Johanna, pratar du norska eller svenska med henne, kan hon båda språken??

Tycker det är så intressant med just barn och språk (arbetar på en förskola)

Hoppas att du orkar svara, det skulle göra mig glad :)

Kram!!

2010-09-07 @ 07:45:23
Postat av: Miss.Gizmolina

Taaack för er positiva feedback! :) Jag blir glad över att ni inspireras! :)



Cattis-

Tack för din trevliga kommentar! :) Jag försöker att vara konsekvent med språket, dvs prata svenska, men jag slarvar tyvärr enormt eftersom jag bott här i 10 år och mixar norska & svenska utan att tänka mig för... Så - Johanna pratar mest norska. Men - då vi varit hemma i Sverige på sommaren så mixar hon också mer än vanligt (fröknarna på dagis märker detta tydligt ;) På sikt så kommmer nog Johanna att bli tvåspråkig men nu, då hon är så liten, så pratar hon norska precis som de andra på dagis.



KRAMAR till er !!! :)

2010-09-07 @ 07:52:10
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Postadress Torslanda

Vilka härliga bilder! Greengate-huset hade jag gärna suttit i en stund. Vilket härligt jobb du har! Njut detta, och det märks att du gör det, jag ska snart till ett kundmöte - jobbar inom iT - och det är varken så inspirerande eller glamoröst. Kul på sitt sätt men inte alls som det du gör.

2010-09-07 @ 08:07:37
URL: http://www.postadresstorslanda.blogspot.com
Postat av: Sannie

åh, jag gillart! :)

2010-09-07 @ 08:27:50
URL: http://sannie.blogg.se/
Postat av: Greta

Åh, älskar Watt & Veke! Har två underbara stora siden taklampor. Nu har jag spanat in bordslampor på hemsidan jag måste få tag på!

2010-09-07 @ 08:40:03
Postat av: Anna

Helt otroligt vilka fina bilder, vill ha ALLT! Nästan så jag vill ha jul snart...;)

Önskar dej en FIN dag! Kramar/Anna

2010-09-07 @ 08:48:10
URL: http://villastrand.blogspot.com
Postat av: Yasmine

Hej, hur är det här då?

2010-09-07 @ 09:55:30
URL: http://ladyyasmine.blogg.se/
Postat av: Ann

Hei !



Superfin blogg du har, flott inspirasjon i hverdagen. Ser du sitter på standen til Millemoi. Er så fasinert av die fine varene de har. Vet du om de har noen blogg ?



Ha en strålende dag ! Klemz

2010-09-07 @ 10:30:15
Postat av: Haval B Aziz

Tja!, cool blogg du har :).. puss puss

2010-09-07 @ 10:57:50
URL: http://havii.blogg.se/
Postat av: Pethra

Så mycket fint, lite jullängtan smög sig genast på men först vill jag njuta av hösten.



Tusen tack för alla fina och inspirerande bilder!

2010-09-07 @ 11:13:23
URL: http://frupethra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91