Tävling: vinn kläder för 1.500nok hos Kapp Ahl!


Kapp Ahl lanserar Vintage Stories den 19:e oktober.

Mina kära bloggläsare!

Det är en ÄRA för mig att få presentera en TÄVLING i samarbete med
KappAhl och lanseringen av den nya FINA kollektionen VINTAGE STORIES. Kollektionen består av kläder till både MOR & DOTTER.


Här ser ni några av mina favorit plagg ur kollektionen.

VINN KLÄDER FÖR 1.500KR



3 (!) lyckliga vinnare kommer att få besöka KappAhl på måndag 19:e oktober då kollektionen lanseras och välja valfria plagg ur Vintage Stories kollektionen till ett totalt värde av 1.500nok.

Kollektionen består av bedårande fina kläder till små prinsessor och vackra kläder och accessoarer till alla fantastiska mammor.


SÖTT antrekk.

För att vara med i tävligen så skriver du en kommentar i detta inlägg om varför just du ska vinna också vill vi att du svarar på frågan:
Hva betyr vintage for deg?

Den här gången är tävlingen endast för Gizmolinas NORSKA bloggisar (= du ska bo i Norge) och du måste skriva vilken by du bor i i din kommentar.

Tävlingen pågår fram till kl. 23.00 söndag 18:e oktober.

♥ Kram & Lycka till ! ♥

 


Kommentarer
Postat av: Lena R

Hei Anna Stina.



For meg er VINTAGE noe gammelt og enestående, gjerne " One of a kind". Noe som har en lang historie bak seg, og som alltid vil være deg trofast, og aldri gå ut av mote !

En ting du vil bruke igjen og igjen...



Mvh

Lena R

2009-10-14 @ 16:13:44
Postat av: Linn

For meg betyr vintage å lete gjennom gamle esker med klær på loftet til mormoren min. Finne skatter som kommer på moten igjen og igjen.

2009-10-14 @ 16:29:25
Postat av: Mariann

Hei!



Takk for en super blogg med masse tips, som jeg er innom hver dag:))

For meg betyr VINTAGE minner, historie og enestående ting/klær.

Jeg liker veldig godt å blande nytt og gammelt både i forhold til interiør og klær, til meg selv og mine barn.

2009-10-14 @ 17:09:48
Postat av: Guri

Så gøy :)



For meg er Vintage unike klær i god kvalitet !



2009-10-14 @ 17:11:40
Postat av: Grommis

For meg er vintage vakre, litt skjøre klær med en historie bak seg!

Postat av: Grommis

For meg er vintage vakre, litt skjøre klær med en historie bak seg!

2009-10-14 @ 17:42:16
URL: http://Grommis.blogspot.com
Postat av: Mie

Nostalgi :)

2009-10-14 @ 17:54:20
Postat av: Cecilie G

Hei!



Vintage klær er unike og spesielle! Og ikke minst briller,skjerf,smykker, vesker som skiller seg ut:)Oppdagelsesferd på loppis eller på loftet til bestemor er gøy!

2009-10-14 @ 19:18:32
Postat av: Ragnhild

Å så glad jeg hadde blitt om jeg hadde vunnet!

For meg betyr vintage florlette, litt ekskusive og spesielle plagg. Gjerne med blonder og broderier. Hååååååååper jeg vinner:)

2009-10-14 @ 19:26:08
URL: http://perlerpeensnor.blogspot.com
Postat av: Linn

For meg er vintage nostalgi! Plagg som er helt spesielle som vekker minner... Perfekte vintagefunn går du aldri lei av og passer med nesten alt!

2009-10-14 @ 19:33:45
Postat av: Hanne

For en flott konkurranse:) For meg er vintage klær og accessoarer med en historie! De har rett og slett sjel, og det er gøy å ha noe som ikke alle andre har:)

2009-10-14 @ 19:39:44
URL: http://hannemylife.blogspot.com
Postat av: marit, fast läsare :)

Hei Anna Stina!



For meg betyr vintage gamle skatter, som man kan finne på plasser man kanskje ikke hadde forventet seg dem. Gjerne klær man føler kan brukes om og om igjen, til flere forskjellige anledninger.



Gleder meg å se hva Kapaahl har funnet på, de fører jo mye fint til en overkommelig pris :)

2009-10-14 @ 19:54:02
Postat av: Solveig

Det jeg ser for meg inni mitt hode når jeg hører ordet vintage er en lys lilla kjole i lett stoff av gammel årgang. Den har blomster til pynt og kan brukes til de fleste anledninger, altså pyntes opp og ned.

Alså: gammelt, pent, tidløst og romantisk:)

2009-10-14 @ 20:05:05
Postat av: Kristin

Vintage er for meg ting som har vært i bruk av andre før, som man kjøper brukt, eller arver. Jeg forbinder det med de fine gamle tingene, ikke gammelt skrot. Vakre brosjer, vesker, sko, klær, smykker, og også klær. Også nye klær i gammel stil kan føre tankene hen mot vintage. Gleder meg stooort til å se Kappahls kolleksjon!! :)

2009-10-14 @ 20:05:53
Postat av: Elisabeth

Hei!

Jeg henger meg på og krysser fingrene ; )



Nostalgi

Kvalitet

Historie

Eksklusivt

Gamle skatter



Dette er det vintage betyr for meg.

Gleder meg til å se kolleksjonen : )

Elisabeth

2009-10-14 @ 20:31:16
Postat av: ann-christin

Vintage er for meg personlig vakkert & historiske plagg!

Herlig blogg som jeg følger hver dag :)



klem til deg



PS! Jeg linker bildet og tiper om konkurransen

på bloggen hos meg



http://dethvitehjerte.blogspot.com

2009-10-14 @ 21:04:54
URL: http://dethvitehjerte.blogspot.com
Postat av: evamar

Vintage är för mig en samling minnen. En tid som passerat men som är värd att spara på. Motsatsen till slitochsläng helt enkelt.



PS. Norsk bloggis betyder förhoppningsvis inte att man har norska som modersmål och kan svara på norska. ;)

2009-10-14 @ 21:50:02
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: Ida

Vintage for meg er klær med en historie i seg. Kjøpte en gammel veske på Fretex i vår, den var så fin, og jeg har diktet opp historier der jeg tenker den har blitt brukt. Kanskje den har vært med på en bryllupsreise, eller den ble kjøpt til en bursdag, kanskje den ble brukt den kvelden eieren møtte sin store kjærlighet... Jeg liker å tro at vintage klær og accessoarer bringer lykke, så det er vintage for meg, gammelt, men vakkert og spesielt. Og så fantastisk å kunne ha på seg noe som betyr noe, som man blir glad i!

Håper du får en kjempefin kveld i morgen, skulle gjerne ha vært med, men bor ikke i nærheten. Keep up the good work!

2009-10-14 @ 21:53:15
Postat av: Ingunn

Jeg har ventet lenge på denne lanseringsdatoen, fordi jeg ble så betatt av Kapp Ahls forrige Vintage kolleksjon! Var faktisk ivegen i kveld for å se om den var lansert, men jeg må nok vente noen dager til. For meg betyr vintage noe som enten er gammelt og unikt, eller nytt og unikt med en nostalgisk touch over seg! Den forrige kolleksjonen kjøpte jeg en del av, og jeg har kombinert disse plaggene med andre plagg etter inspirasjon fra din klesstil. Er innom bloggen din hver dag (og abonnerer på Kamille), og henter blant annet gode idèer til antrekk :) Takk!!! :)

2009-10-14 @ 21:55:42
Postat av: Anna-Lena

Oj vad svårt! Vad betyder Vintage!?.. För mig är det nog mer en livsstil! För mig är de som går i vintage och handlar med vintage och kan vintage mkt medvetna människor som tänker medvetet på miljö och recirkulering och natur osv... Jag själv är inte så duktig på det MEN går gärna inom Fretex och ger iaf massa till dem själv... fast de kläderna är ju itne direkt vintage mest barnas så andra kan få använda sig av deras för små kläder;) Fast där återkommer tanken på återanvändande- kanske jag är mer vintage än jag tror! ;) Nej men vintage som modebegrepp är väl en viss look med romantiskt, rustikt utseende... volang, broderier, broscher(tänker Kamelia-damen), bondrutigt?;),naturfärger, grovstickade knästrumpor ol!?.. Och i en ny modern medveten livsstil används gamla skatter som grundtanke att börja återanvända mer, uppskatta det äldre och ta bättre hand om de ting vi har, istället för att hela tiden köpa nytt!?.. Ha en skön kväll, kramar

2009-10-14 @ 22:27:57
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: Aina

Vintage er tro, håp og kjærlighet. Det er vakre minner og store drømmer, flørtende smil og rødblussende kinn. Det er bare tingene du virkelig elsker som en dag blir vintage, som en dag gjør en annen like flott dame som deg selv enda litt flottere og gladere. Vintage er historier – historier om liv som er levd, drømmer som er drømt og sanger som er sunget. I klærne, smykkene og veskene lever minnene om den første daten, om en reise til Roma, om eldstedatteras første skoledag. Det er store øyeblikk som får leve videre. Vintage er skatter vi deler med andre.

2009-10-14 @ 22:28:56
Postat av: Marie

Hei! For en kjekk blogg du har og for en spennende konkurranse :) Jeg husker godt den forrige "vintage stories" lanseringen til kappahl. Jeg forelsket meg helt i de klærene. Kjempekjekt å se at det kommer en ny kolleksjon. For meg betyr vintage ting som er laget med hjertet. Det ligger et unikt håndarbeid bak som gir hvert ting en egen sjarm og historie. Mvh Marie

2009-10-14 @ 22:31:34
Postat av: Maja

Å det et nydelig ord for meg; Vintage. Da tenker jeg på skatter fra min kjære mormors gamle skap. Hatter, kjoler, jakker, vesker, sjal, nåler, smykker, ringer.. ja alt som har en historie, en reise gjennom tiden og en persons kjærlighet til akkurat den tingen;)

2009-10-14 @ 22:40:25
Postat av: June

Hei! Åj så spennende konkurranse! Er såå spent på kolleksjonen:)

Disse tingene tenker jeg på når jeg tenker vintage....

Gamle skatter/funn, blonder, brosjer, sløyfer, blomster, gamle skrin/bokser, historie, silke, tyll, nostalgi og romantikk :)



Takk for fin og inspirerende blogg!



-June

2009-10-14 @ 22:47:07
URL: http://www.junesdagbok.blogspot.com
Postat av: Maja

Å for et nydelig ord det er for meg; vintage. Tenker på skatter fra min kjære mormors gamle skap.

Kjoler, hatter, jakker, sko,vesker, sjal, nåler, smykker, ringer; alt som har en historie, en reise gjennom tid, en persons følselse for akkurat den tingen:)

2009-10-14 @ 22:47:20
Postat av: Wenche

For en fantastisk konkurranse:)



Vintage; da tenker jeg på min kjære mormor,( som dessverre døde da jeg var 10 år)og klærne hun brukte som barn og ungdom <3

Slike klær har de nydelige dukkene jeg arvet etter henne på seg også, dukkene er tatt godt vare på og Stina på 7 er veldig glad i å leke med dem på besøk hos sin morfar (hennes mormor er også død...)

2009-10-14 @ 23:09:43
Postat av: Akr

Vintage er de tre kjolene som er igjen etter mormor, som døde da jeg gikk i 6. klasse. De er det første jeg ville reddet ut hvis det begynte å brenne. Hver gang jeg bruker dem tenker jeg på henne og hvor mye hun rakk å bety for meg i løpet av de få årene jeg fikk kjenne henne. Hun var alltid så stilig, og det er en ÆRE å være den i familien som får bruke kjolene hennes!

2009-10-15 @ 00:23:58
Postat av: Elisabeth

Når jeg tenker på VINTAGE så går tankene til klær med et historisk sus, kvalitet og tidløst design. Gjerne mange detaljer, godt materiale, stilfullt og kanskje til og med skreddersydd. Noe som ikke går av moten, men blir mere og mere attraktivt, og som også kan bli samlerobjekter. Nå har det jo blitt så trendy å ha noen gamle skatter i klesskapet, så jeg er glad for at Kappahl har designet en kolleksjon av antikke plagg, til en rimelig pris. Men, for å gi den skikkelige vintage følelsen, så har Kappahl laget hvert enkelt plagg i et begrenset opplag. Så da, blir det først til mølla...(",)

2009-10-15 @ 09:28:02
Postat av: tone

Vintage er for meg klær og stæsj med historie og sjel!

De kan gjærne være funnet på bestemor sitt loft!



Ha en trivelig dag!

2009-10-15 @ 10:42:29
Postat av: nina

oo vilken tävling! vintage är så kul, jag älskar gamla grejer! jag tänker på att återvinna gamla fina saker som får en speciell betydelse! minnen. nostalgi..

2009-10-15 @ 10:45:09
URL: http://[email protected]
Postat av: Siv

Vintage er for meg klær med klasse, sin helt egen stil, gjerne nostalgiske og romantiske klær. Gleder meg virkelig til mandag når kolleksjonen kommer hos Kappahl Ü

2009-10-15 @ 11:38:49
URL: http://sivstr.blogspot.com
Postat av: Janne Merete

For meg er vintage noe litt gammelt og skjørt... Jeg forbinder også vintage med minner, noe som det bare finnes en av og trygge lukter...



Krysser alle 10 fingre og 10 tær for at jeg er den heldige vinner :o)

2009-10-15 @ 12:29:16
Postat av: Line Fischer

Detter var jo en så hyggelig event at den må jeg jo bare slenge meg med i....

Vintage er for meg litt gammel og klassisk...duse farger og idyll...skatter fra en annen tid, som er litt ukjent ig spennede..

2009-10-15 @ 12:49:25
URL: http://frkfischersverden.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Oj vad svårt! Vad betyder Vintage!?.. För mig är det nog mer en livsstil! För mig är de som går i vintage och handlar med vintage och kan vintage mkt medvetna människor som tänker medvetet på miljö och recirkulering och natur osv... Jag själv är inte så duktig på det MEN går gärna inom Fretex och ger iaf massa till dem själv... fast de kläderna är ju itne direkt vintage mest barnas så andra kan få använda sig av deras för små kläder;) Fast där återkommer tanken på återanvändande- kanske jag är mer vintage än jag tror! ;) Nej men vintage som modebegrepp är väl en viss look med romantiskt, rustikt utseende... volang, broderier, broscher(tänker Kamelia-damen), bondrutigt?;),naturfärger, grovstickade knästrumpor ol!?.. Och i en ny modern medveten livsstil används gamla skatter som grundtanke att börja återanvända mer, uppskatta det äldre och ta bättre hand om de ting vi har, istället för att hela tiden köpa nytt!?.. Ha en skön kväll, kramar

(Bor i Drammen)



2009-10-15 @ 14:46:08
URL: http://annalenastroberg.blogstpot.com
Postat av: Åshild

Jeg tenker på to ord, nostalgi og duse farger:)

2009-10-15 @ 14:49:41
Postat av: susan

Jeg vil gjerne være med på konkuransen.

Vintage er både blonder og skinn altså både rocka klær og romantiske klær. Vintage klær har gjerne en bra passform på klærene sine slik at de sitter bra på kroppen som igjen gjør at de kan bli brukt mye.

2009-10-15 @ 16:11:09
URL: http://susans-side.blogspot.com/
Postat av: Louise

Hej!

Vilken kul tävling!

Vintage för mig är något unikt, ljuvligt och från en annan tid. Vintage är också kläder och associarer som någon annan har använt och fått minnen och upplevelser i! Jag bor på Setermoen, närmaste by: Narvik. PS:Love your blog!!

2009-10-15 @ 17:37:55
Postat av: Aina

Så ikke at vi skulle skrive hvilken by vi bodde i. Oslo her :)

2009-10-15 @ 17:49:41
Postat av: anne

Hei!

For meg betyr vintage både at en ting ikke er helt ny, det kan gjelde hele tingen eller bare designet. Uansett har tingen vist seg å være så god og så tidløs at den holder lenge, både i stil og kvalitet.Vintage bringer også minner om slektninger, hvorav mange ikke lever lenger, som lagde mye av tingene de trengte i livet selv, feks. hjemmesnekrede møbler og hjemmelagde klær og tekstiler. At noe er vintage behøver ikke bety at noe er dyrt og fancy.

Ønsker å vinne fordi jeg ønsker å kunne dele premien, ved å bruke gevinsten ikke bare på noe til meg selv fra kolleksjonen, men også kunne gi noen produkter fra kolleksjonen i gave til noen jeg er gla' i.

(oslo)

2009-10-15 @ 17:55:08
Postat av: Kristin M

Flott konkurranse!!

Vintage for meg er klassisk, romantisk og flotte materialer. Elsker det!!

Jeg har bursdag den 19., dette hadde vært en utrolig flott presang på en dag som ellers blir preget av jobb og lange møter.

Jeg bor i Moss

2009-10-15 @ 18:25:44
Postat av: Åsa

Vintage är verkligen i tiden , nu när man tröttnat på allt mode o all överkonsumtion å känns det bra att få leta fram gamla plagg o modeller så är det ju såå romantisk kvinnligt. Mvh Åsa Söderhamn Sverige.

2009-10-15 @ 19:11:29
Postat av: Marit fra Oslo

Vintage for meg:

Gamle, rare, unike, flotte og søte klær som lukter helt spesielt av møll og andre rariteter. Lukten er vel grunnen til at jeg ikke har kjøpt noe vintage selv enda.

Nye "vintage" klær er helt perfekt for meg :)

2009-10-15 @ 19:12:24
Postat av: jeanette bruserud

vintage betyr historie og minner for meg,sjarm,vakkert slitt.....(sin egen historie)

Best når man

blander vintage med nytt!

Jeg bor på Jessheim

2009-10-15 @ 19:56:33
Postat av: Elin fra Trondheim

Vintage er et sart og vakkert ord for noe som er gammelt :)

Gleder meg til å se kolleksjonen, det ser nostalgisk og lekkert ut med farger helt i min skala!

2009-10-15 @ 21:35:54
Postat av: Anita fra Arendal

Hei

For meg betyr Vintage fordums prakt som fremdeles er klassisk og cool. Drømmer og poesi,nostalgi og historie ligger vevd inn i tøyet. I tillegg er det hyggelig å bruke gammelt som nytt!

Gleder meg til å gå vinterens festligheter i møte med KappAhls nye kolleksjon - den traff min smak midt i blinken og jeg hååper jeg vinner :-)

2009-10-15 @ 21:55:54
Postat av: Elin fra Trondheim

Vintage er en betegnelse på noe som er gammelt.

Gleder meg til å se kolleksjonen, den ser nostalgisk og lekker ut, i farger helt etter min smak;)

2009-10-15 @ 21:58:01
Postat av: Åshild

Jeg tenker på to ord-nostalgi og duse farger! Holder til i Trondheim:)

2009-10-15 @ 22:36:49
Postat av: Åshild

Jeg tenker på to ord-nostalgi og duse farger! Holder til i Trondheim:)

2009-10-15 @ 22:37:01
Postat av: Anonym

Jeg tenker på to ord-nostalgi og duse farger! Holder til i Trondheim:)

2009-10-15 @ 22:38:11
Postat av: Jennie

Hej, vilken bra tävling. Jag är en nybliven mamma till en liten dotter som är ca 2,5 månad men har också en bonusdotter på 5 år.Jag skulle vilja vinna för att dels har jag växt ut dom flesta kläder (har några stl större än före graviditeten:))och sen för att det är kul med nya kläder =)



Vintage för mig är lite orginella,spännande kläder lite mystiska nästan från en svunnen tid liksom...



Ha det fint!

2009-10-16 @ 09:38:53
URL: http://kampan.blogg.se/
Postat av: Anna

Kul att med en tävling där man måste tänka efter lite och bestämma va det betyder för just MIG :)



Vintage för mig är kläder som har en själv och en historia. Gärna något unikt, som man kan använda om och om igen.



Jag skulle bli väldigt glad om jag vann, då jag nyligen blivit av med mitt jobb och är mitt uppe i jobbsökning. Jag gillar att klä mig efter orden 'dress for sucess', men efter barn och amning så är det tyvärr inte mycket kläder som sitter som de ska längre. Om jag vann, skulle jag få möjligheten att investera i något nytt och snyggt som kan hjälpa mig på vägen till drömjobbet!



Jag bor på Kolbotn, utanför Oslo.

Kram Anna

2009-10-16 @ 10:52:03
Postat av: evamar - tävlingsblogg

Såg att du hade lagt till att man ska skriva var man håller till.



Oslo!

2009-10-16 @ 17:04:29
URL: http://evamar.blogg.se/
Postat av: solveig m

For meg er vintage noe gammeldags og nostalgisk i moderne utgave...jeg er helfrelst på vintage både når det gjelder interiør og klær. dette er mitt første innlegg, men leser bloggen din hver dag. Du gir så masse energi, og noen ganger kvikkes jeg skikkelig opp av å lese om din lifestyle....som er veldig fjern fra min, by the way. Du gir meg energi, Annastina...og masse gode ord om å ta vare på deg selv, og forfølge dine drømmer!

Jeg bor på Orkanger, nær trondheim.

klem

2009-10-16 @ 19:48:53
Postat av: Ida Mikalsen

Hei Anna Stina!



Vintage for meg er duse farger, rustikk, romantikk, krakkelering i gamle rosekopper, blonder og nostalgi. Elsker vintage-stilen både innenfor mote og interiør!



Jeg bor i Bergen !



Keep up the good work, du har en skikkelig feelgood blogg! Stor og varm klem fra Ida

2009-10-16 @ 21:43:07
URL: http://putitinabox.blogspot.com
Postat av: Weronica

Vintage för mej är gamla fina kläder/saker som har någon form av historia. Något som är unikt och bara finna i några få exemplar och som man verkligen SÄTTER pris på :)



Jag bor på Frogner i Oslo.

2009-10-16 @ 23:15:27
URL: http://www.foxypuma.blogg.no
Postat av: Weronica

Vintage för mej är gamla fina kläder/saker som har någon form av historia. Något som är unikt och bara finna i några få exemplar och som man verkligen SÄTTER pris på :)



Jag bor på Frogner i Oslo.

2009-10-16 @ 23:17:24
URL: http://www.foxypuma.blogg.no
Postat av: Merethe

Vintage -jeg tenker både på klær og interiør. En stil jeg liker utrolig godt. Nostalgisk og romantisk, minner om gamle dager men også helt up-to-date. Feminint og lekkert!

Du har en flott, inspirerende blogg:)

Jeg bor på Løkken Verk. (Sør-Trøndelag)

2009-10-17 @ 08:50:38
Postat av: Malin

För mig beskrivs vintage så enkelt som DELAD GLÄDJE !



Delad glädje = större glädje, så känner jag också inför vintage. Att någon annan har/haft minnen och stunder tillsammans med något jag faller för gör det lite spännande och betydelsefullt !

Det var så länge sedan jag besökte kappahl, men det som presenteras här får mig att vilja rusa dit! Det hade varit lyxigt att få lite hjälp på traven med att utöka vintagedelen i garderoben, så jag knyter tummarna från och med NU.



Malin heter jag och bor på Bogstadveien (nästan ovan Gina Tricot).

Kram till dig Anna-Stina !



2009-10-17 @ 23:46:44
Postat av: ragnhild

Jeg glemte å skrive i kommentaren min tidligere at jeg bor i Ålesund...:)

2009-10-18 @ 07:57:59
URL: http://perlerpeensnor.blogspot.com
Postat av: Tonje

Hei, først vil jeg bare si at jeg elsker bloggen din! Den er så positiv og sprer solskinn. Takk for det.

Vintage for meg er ting med historie. Klær med kvalitet som står seg over tid og kan tas fram sesong etter sesong.

Jeg bor i Trondheim.

2009-10-18 @ 12:00:19
Postat av: Kari

Vintage for meg er duse farger, romantikk, blonder og nostalgi. Gleder meg til å se kolleksjonen, den ser herlig ut og helt i farger etter min smak.

Du har en flott og inspirerende blogg.



Hilsen fra Kari i Halden :-)



2009-10-18 @ 12:30:37
Postat av: jonse

Dette er noe jeg har lyst til å vinne til min flotte kone og våre to søte små... selv er jeg ikke helt inne på vintage, men min kone snakker om det hele tiden:) hadde vært supert om jeg kunne fått overraske henne med et gavekort!

Ha en fin søndag!

2009-10-18 @ 13:01:08
Postat av: Johanna

Hej:-)

Åh vilken underbar tävling. Hoppas på att jag får vara med och tävla. Jag är ju svenska men bor numera i Bergen och har gjort det de senaste 4 åren.



Vintage för mig är ett klädesplagg eller ett par skor med en historia, med en historia bak sig. Vad vet vi vad denna undernbart fina kläningen har varit med om eller vart de slitna men ack så fina gamla skorna har spatserat? Vintage förmedlar för mig också kärlek, något som aldrig dör. Det går att använda om och om igen och blir bara vakrare med åren.



Sist vill jag tacka för en super bra blogg. Får alltid en så härlig känsla efter att ha varit en tur "innom". Dessutom ger du mig otroligt mycket insperation vad det än gäller: kläder, interiör etc.



Ha en strålande söndag vidare.



Kram från Johanna och lilla Sarah i Bergen!

2009-10-18 @ 13:23:25
URL: http://johannamariastrand.blogg.se/
Postat av: Kathrine Katt

Hei Anna-Stina.

Utrolig hyggelig å se deg igjen - savner jo Gizmo så mye. For meg var det en institusjon - ett sted å drømme se bort når livet ikke alltid var like lett !!

Men til konkurransen:



Jeg har dessverre ikke så mye erfaring med vintage, men mine 2 døtre er virkelig inne i vintage-shopping og kan alt om de forskjellige vintagebutikkene i Oslo. De drar meg jo med da :-)Jeg skulle virkelig ØNSKE å vinne dette - fordi det hadde vært en ÆRE om jeg kunne ta med meg dem til Kappahl i morgen. Det hadde vært toppen !!!!

2009-10-18 @ 14:56:14
Postat av: Cilie

VINTAGE kan beskrives med et ord for meg: tidløst :-)

2009-10-18 @ 19:43:44
Postat av: Cathrine :-)

God kveld! :-)



Vintage for meg minner meg masse om bilder jeg ser av min oldemor å den eldre garde. Det er så gøy å se hvordan mote var før i tiden. Å jeg syns det er så bra at vi tar vare på de gamle minnene :-)



Jeg har lyst til å vinne fordi jeg er i slutten av mitt siste svangerskap å har ikke kjøpt noe til meg selv på mange mnd. Derfor trenger jeg litt nytt i mitt klesskap, som jeg kan pynte meg med i julen når barnet er født :-)



Ha en SUPER kveld! Klem :-)

2009-10-18 @ 19:51:09
URL: http://www.prinswilliam.blogspot.com
Postat av: aimee

Kjære Anna Stina:)



Tenk - at vi som inspireres av deg kan få mulighet til å vinne en gave som kan forgylle hverdagen! Så deilig:)



Vintage er et minne om at tiden går og at vi bør stoppe opp av og til.... Det er viktig at vi bærer med oss historien som inspirasjon for morgendagens mote. Vintage er vakkert, det er romantikk og følelser - og en reise i tiden for liten og stor. Det er flott at de som produktutvikler finner potensiale i nostalgi og tider som har vært.



Vinner jeg Vintage-hjertet ditt, så blir mine ti tantebarn lykkelige til jul - i sine romantiske vintage-kjoler. Det er meg en sann glede, da jeg ikke har barn selv.



Kanskje blir tante fin også, men da må jeg nok legge til noen kroner selv også:)



Klem fra Aimée.

2009-10-18 @ 20:07:05
Postat av: Silje

Vintage begrepet er litt delt for meg. På den ene msiden tenker jeg sarte toner, blonder, perler, 20tall.



På den andre siden tenker jeg svarthvitt, litt korte skjørt, klassiske designvesker, store solbriller ala Jacquie O.



Men det kan jo som kjent være så mye mere,men det er det første jeg tenker på.



Ingen tvil om hvilken katigori Kappahls kolleksjon havner i.

2009-10-18 @ 20:16:27
Postat av: Jeanett

Heisann

Når jeg tenker på Vintage tenker jeg på små skatter som man en sjelden gang kan finne. Det å lete seg igjen utalige plagg i bruktforetninger og markeder i inn og utland og det å filosofere over historien bak plagget. Hvem er det som har brukt det før og i hvilken sammenhenger?



For tiden er jeg i slutten av min foreldrepermisjon etter et år hjemme med min sønn. Jeg skal starte opp i ny jobb som avdelingsleder og det hadde jo vært supert å få annledningen til å kunne kle seg opp i noen av disse vakre antrekene på jobb og til alle fester som kommer i forbindelse med julehøytiden.



Mvh Jeanett Bruvik fra Oslo

2009-10-18 @ 20:21:20
Postat av: Elin

Jag skulle så gärna vilja vinna just den här tävlingen! Har en liten prinsessa på 7 månader här hemma som jag skulle bli så glad om jag kunde köpa nya kläder till. Jag pluggar heltid i Norge samtidigt som jag går mammaledig och kan bara köpa det allra nödvändigaste även fast jag så gärna vill köpa någonting fint till henne! Jag får ofta dåligt samvete över detta så skulle jag nu ha turen att vinna så skulle jag för en gångs skull skämma bort henne ordentligt!!

För mig är vintage mormor, pärlor, gammalt och fint.

Kram och tack för en super blogg!!

2009-10-18 @ 20:24:57
Postat av: Elin

Glömde skriva att jag bor i Ålesund!!

2009-10-18 @ 20:26:46
Postat av: Lise

VINTAGE = Gammelt,gjennbruk etter opptil flere generasjoner. som f.eks min samboers skinnjakke etter hans bestefar og far. Utrolig kul og tidløs.NOe helt unik som man kjenner på kropp og sinn at dette er noen jeg lett etter og virkelig verdsetter.



HuGs Lise

2009-10-18 @ 20:40:40
Postat av: Camilla

God søndagskveld Anna Stina!

For meg er vintage de skatter jeg finner i mine besteforelderes skuffer og skap, vakre ting med en spennende historie bak seg.



Dette gavekortet hadde vært perfekt for meg og min skatt i en "trang" studietid.



Du har en super fin blogg,følger deg hver dag!

Klem Camilla (tanten til Sunniva)(oslo)

2009-10-18 @ 21:35:16
URL: http://millasdagbok.blogg.no
Postat av: Anonym

vintage er minner om gamle ting,blonder,silke,vakre klær med egen sjarm...

Vinnerlykke har jeg ikke men den som intet våger intet vinner!

Klæm fra Linda

2009-10-18 @ 21:50:53
Postat av: Britt

god kveld;-) hadde vert heilt fantastisk og få vinne..e jo berre heilt underbare kle.nostalgi på høgt nivå.eg krysser fingrer for meg sjøl:-)Byen e bergen.

2009-10-18 @ 22:17:52
Postat av: Ann Christin

Vintage er plagg som forteller en historie=)

2009-10-18 @ 22:52:23
Postat av: Ann Christin

Glemte å si Hamar;)

2009-10-18 @ 22:53:38
Postat av: Josefin

Vintage betyr alt med historie og minner om en svunnen tid.

2009-10-18 @ 23:34:44
Postat av: Åse Anita Mogstad

Hei! Vintage for meg står for noe romantisk og gammelt, fra bestemors tid. Har to jenter som hadde blitt veldig glade for slike klær, jenter elsker jo å pynte seg.

Jeg bor på landet og et godt stykke unna Kappahl-butikk og har liten sjanse til å skaffe disse nydelige klærne. Hadde vært utrolig morsomt å vunnet!!

2009-10-19 @ 08:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91