Busig kväll !


Här pågick BUS på hög nivå tidigare i kväll :-)

Det är alltid lika MYSIGT att ha kära Gizmoängeln Heidi på besök och Johanna ÄLSKAR henne.  Det finns ingen som hjärtat busar så mycket med som med Heidi. Det går vilt för sig ! och jag vågar inte alltid titta då hon hänger upp och ner i Heidis armar eller då hon gör sina bakåtkullerbytter i luften. Hur BUSIGT som helst ! ;-)


Jag slängde ihop världens enklaste "pesto pasta med räkor" som vi bjöd på. Mums !

Kära Heidi ska gifta sig i sommar (jag gleder mig stort till bröllopet!)  så jag hämtade en stege hos grannen och klättrade upp på höjden inne på Johannas rum och lyfte ner kartonger med bilder från mitt bröllop (april -02) då jag gifte mig med min f.d. mann.  Det var SÅ kul att titta tillbaka och minnas dagen för det var en evighet sedan jag tittade på de bilderna. Jag kan säga så mycket som att jag kommer att annorlunda ut nästa gång ;-) 


"Hej då busiga Heidi! och  tusen TACK för idag. Kom snart och LEK med mig igen!  och mamma hälsar att hon också vill se dig snart igen. Puss & Kram från Johanna. P.S jag somnade så fort jag la mig ;-)"

  
Johanna lekte spöke vid matbordet (kolla in hur stolen i bakgrunden gör att det ser ut som att hon har en rosa prinsessekrona på huvudet ;-)   och det blir alltid lika tokigt  då jag ska försöka  fota mig och Heidi :-)  (jag tog av mig glasögonen då vi fotade, imorgon blir det linser )

Heidi förgyllde verkligen min och Johannas söndag och kvällen blev en  PERFEKT avslutning på lång-helgen med god mat, chokladtårta,  lite vin och massor med härligt bröllops-talk :-)


Kommentarer
Postat av: Ragnhild S.E

Pestopasta hørtes kjempegodt ut. Kan du ikke skrive oppskriften??? Da hadde jeg kunnet servere noe nytt til middag i morgen. Blir alltid det samme gamle. Ønsker deg ei ny flott uke og håper øyet ditt er tipp topp igjen.

Nattaklem fra meg

2009-05-24 @ 22:50:02
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Hej Ragnhild-

Jag känner igen det där med att man alltid lagar samma gamla mat ;) Jag har verkligen inte många maträtter jag kan och de jag kan är ENKLA ;) som den jag fixade idag:



Pesto-pasta med räkor:

- Skrell frysta (eller färska) räkor.

- Koka spaghetti.

- Mixa den nykokta spaghettin med räkorna och basilikum(grön) pesto på ett fat och voilá. Dinner is served ! :) (du värmer inte ens räkorna, de får lite värme av spaghettin).



Jag serverade en sallad bestående av tomat, purjolök & majs till . Låt mig veta vad du tyckte om rätten ifall du väljer att laga den en dag?! :) Den är riktigt GOD ! Klem ! :)

Postat av: Sanna

Hej Anna-Stina! Måste bara säga att du passar sjukt bra i glasögon!

Kram

2009-05-24 @ 23:02:20
Postat av: Anonym

Så nydelige dere er !!! HA ei fin natt! Ønsekr deg en flott uke.Takk for all din inspirasjon :D

2009-05-24 @ 23:02:35
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Sanna-

Tusen TACK snälla du ! :) glad blir jag ! Kram! :)





Anonym-

Tack så mycket ! :) och vad kul att jag inspirerar :) Önskar dig också en flott uke ! Klem ! :)

2009-05-24 @ 23:06:01
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Josefine

Verkar ha varit en mysig kväll för er alla tre! : ) Sov gott!

2009-05-24 @ 23:43:53
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi - största Odd Molly bloggen på nätet ♥ ♥ ♥

Vilken mysig söndag ni verkar ha haft!!

2009-05-25 @ 07:17:57
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Linda

Så fina ni är! Heidi är ju jättesöt och vad spännande med bröllop! Vad betyder skrell räkor? Är det skala? Kram

2009-05-25 @ 07:19:20
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se/
Postat av: Ellen

Hei! Alltid like inspirerende å titte innom bloggen din! Fine bilder, fine mennesker og masse fint interiør! Vi skal bygge hus og jeg vil gjerne ha inn litt treverk på badet, så dere hadde det på et bilde du har lagt ut, kan jeg spørre hva slags bad dere har eller evt hvor dere har handlet hen?

Har "lånt" et bilde av deg, illustrasjonen fra boken Mammafällan, håper det er greit, har lenket til bloggen din ;) Ha en riktig deilig uke! Ellen

2009-05-25 @ 08:36:26
URL: http://ellenvinorum.blogspot.com
Postat av: U

Hej Anna-Stina,

Skulle du inte kunna lägga ut ett par bilder från ditt förra bröllop? Alltid kul med bröllopsbilder ...

/ U

2009-05-25 @ 10:43:20
Postat av: freja

åh, du verkar ha det så himla fint hemma! som att leva i en liten bok! :D haha

2009-05-25 @ 14:35:26
URL: http://stocktownstories.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilka fina tallrikar! Vad kostar de? Har du blandade färger ? många ? WOW...sådanna vill jag också ha.

Ha en fin dag!

2009-05-26 @ 12:01:04
Postat av: Hanne

Har du vært gift tidligere altså?

2009-05-26 @ 13:02:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91