Hej och hå städar på!


Det TOK regnade tidigare idag! så det var helt okej att vara inne och städa och nu då jag nästan är klar så skiner solen från en blå himmel. Perfekt tajming! :-)

Phuket kl. 12.20, onsdag förmiddag, +30grader och nu SOL.!

Oj, vad jag har städat på morgon ! det är helt galet vad mycket man har "att plocka" när man har en liten prinsessa ;-) Jag kan säga att det är nog TUR att de ska filma här idag för det tvingade mig att ta tag i allt som jag ändå skulle ha gjort inför hemresan men då antagligen hade fått tokstressa med sista natten ;-) 


Så här dekorerar man sina Buddhas här i Thailand. Jag köpte en i går på blomsterbutiken mest på kul för att kunna visa er läsare. Den kostar bara 8 bath = ca 1 krona. Den doftar helt underbart och jag imponeras över det jobb det är att göra dem.! (de går ofta och säljer sånna här vid rödljus för Thaiarna köper dem och hänger dem på backspegeln då sprider de god doft i bilen!) Bilden är föresten från vårt gästrum.

Jag kom mig föresten isäng i hyfad tid igår, runt kl. 01, men redan kl. 03 väcker Johanna mig och meddelar att hon hellre vill sova i soffan. Hennes säng har blivit för liten här men eftersom vi ju varit på väg hem till Norge en stund så har vi känt att det är bättre att köpa ny nästa gång vi reser hit.  Nu kan man ju tycka att hon borde tycka att det vore MYCKET mysigare att sova med mig i stora sängen, men nejdå, soffan ska det vara så det var bara att gilla läget ;-) 

Så - kl. 08 vaknar vi båda i soffan och sedan då har jag som sagt haft värsta städprosjektet och nu är det så FINT här att jag får ännu mindre lust att resa härifrån....!

Jag lovar att fota och visa bilder senare så idag ska ni få se HELA lägenheten. Det blir en riktig interiördag här på bloggen! :-)

Nu önskar jag dig en FAB onsdag för jag har lite modellera att städa bort efter Johanna ;-)

Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Josefine

Godmorgon søtnosar! Lycka till med fimlandet, så KUL att få se exakt hur fint ni har det =) Ønskar er en fantastisk dag! Puss o Kram

Postat av: Madelene

Hej.rader

Skalln bli jätte roligt att se lägenheten på film.

Här i Landevetter skiner solen och det är 31,3grader

Hoppas ni får en trevlig onsdag.

Kram Madelene

2008-06-04 @ 09:18:16
Postat av: Jessica

Prinsessan din verkar va en prinsessa i ordets rätta bemärkelse. Mitt råd är att inte låta henne få sin vilja igenom HELA tiden. För din (och JIGS) egen skull.

2008-06-04 @ 10:51:37
Postat av: Sara - Dagens Positiva

Perfekt städväder! :)

2008-06-04 @ 11:13:42
URL: http://dagenspositivaste.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91