Rosa.

168397-700

Och på tal om blader....

I senaste norska ELLE är det 3 hel sidor med rubriken "Pretty in Pink - Hell og lykke! Sjokkrosa gjør comeback på catwalken denne høsten." Det står blandannat att en psykolog gjort följande uttalande ang. färgen rosa: "Rosa har den märkliga egenskapen att den roar ned / lugnar vuxna och piggar upp småflickor". :-)

På frågan hur rosa påverkar oss är svaret:
"Chockrosa har samma effekt som rött. Den stimulerar energi och kan öka blodtrycket, hjärtslagen och pulsrytmen. Chockrosa uppmuntrar dig till att handla och ger dig självförtroende." Också står det att rosa symboliserer lycka och glädje i katolisismen.

Det var dagens "rosa fakta"! :-) Vi lär oss något nytt varje dag! ;-)

Nu ska jag passa på att få gjort en del här, dvs duka bort frukost, plocka upp hjärtats makaroner & köttbullar från golvet (hon älskar att vända tallriken upp & ner.. ;-)) , fixa till mig och sen försöka hinna mysa med lite blader före hjärtat vaknar igen.

Njut söndagen!! :-)


P.S På Sveriges Radio P1 var det ett låång inslag om rosa häromdagen, då pratade de bl.a. om filmen "Pretty in pink", jag minns att jag tyckte att den var sååå bra.. och att  Molly Ringwald var såå cool tjej... :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91