Tokig dag & inspirasjon.


Idag bjuder jag er på en till sida som jag stylat i senaste nr av Kamille Mor & Barn. Känner ni igen JOY-klänningen? Jag köpte en lik till Johanna som hon hade på sig på sommarfesten på dagis. Den är SÅ fin!

What a day! Vi gick mot dagis runt kl.11 och Johanna sjöng hela vägen dit och var så glad över att få gå och leka med sina kompisar. Men vad händer? Jo, då vi kommer fram blir hon ledsen och vill gå hem... så det var den promenaden ;) Efter att vi kom hem så har jag försökt att jobba men Johanna tycker inte att det är så festligt så hon drar mig mest i armen...

Just nu så känns det skönt att det är en annan dag imorgon ;)


Kommentarer
Postat av: Sara

Vore det inte enklast att ha samma tider på dagis varje dag? Eller de dagar i veckan hon är där, och att hon själv vet om "att imorgon är det dagis" och då vet hon oxå vilka tider.



Med ditt jobb blir det säkert ändringar ibland, men man behöver nog lite konsekvens och rutiner som barn (även som vuxen, iaf jag och de vänner jag känner).



Inget illa menat (det är det verkligen INTE) men era liv verkar så "hattiga", med tider o rutiner nästan obefintliga (dagis, sömn, mat osv).



Johanna är säkert ett tryggt barn, men skulle säkert må ännu bättre av gamla hederliga rutiner och konsekvens/kontinuitet.



Den dagen då jag kunde vända hem med mina barn i dörren på dagis för att "de inte ville vara där" har ju lixom aldrig hänt. Så funkar inte livet för de flesta, och tur är nog det!



Hoppas ni får en bra dag iaf, och att lilla J är frisk och glad igen =)



Kramiz

2010-06-23 @ 15:32:37
Postat av: Miss.Gizmolina

Sara-

Vi har fina rutiner som passar oss men eftersom Johanna inte varit helt i form så avvaktade jag hennes dags-form på morgon = vi blev hemma länge :)

Postat av: Irene

Bare nyyyt at dere kan være fleksible med barnehage og rutiner, skulle mer enn gjerne kunne vært det selv; )) Tenk, hun har hele livet forann seg med rutiner så bare kos dere om dere har mulighet til litt fleksibilitet nå. Fantastisk, at hun fikk bli med deg hjem igjen syns jeg. Krya på er og jeg sitter her og verker etter å kunne løpe ut døren fra jobb og hente min skatt i barnehagen, vet hun står ved porten og venter på meg når jeg kommer. Ha en skjønn St. Hans feiring. Irene; ))

2010-06-23 @ 15:45:38
Postat av: Miss.Gizmolina

Irene-

Tack för din trevliga kommentar! :) Ja, jag njuter verkligen av att vi kan ha våra egna rutiner som passar oss och att jag kan vara så flexibel och ta med mig mitt hjärta hem dagar som dessa. Kos dig med barnehage-hämtning och jag önskar dig en underbar St.Hans firing!! Klem! :)

2010-06-23 @ 15:57:43
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Unni

Ååh, det var godt å se at flere enn meg har hatt en hektisk dag med et litt klengete barn;) Jeg er hjemme med en prins på 14 måneder, og jeg er veldig klar for å begynne på jobb igjen i august, og han i barnehage! Blir bra for oss begge:) Enkelte dager hjemme med barn er faktisk slitsomme, selv om det er bøttevis med kos også. Ønsker deg en koselig St.Hansfeiring med den skjønne familien din. Takk for en super blogg med masse inspirasjon og glede! Klem Unni

2010-06-23 @ 16:19:23
Postat av: Irene



Jösses, hör om min dag ;) Min motor har skurit sig i bilen, rådet jag fick utav verkstaden, skrota den! Man förlorar en hel del pengar och försäkringsbolaget ställer inte upp. Nu är jag utan bil och en ny behöver inhandlas men jag har inget att byta in. Snäääääääääääälla låt min morgondag bli lättare.



Ledsen och tung kram!

Irene



Ps! Finns en norsk Irene inne på din blogg nu, känns skönt att veta att jag finns i fler. ;)

2010-06-23 @ 17:53:58
URL: http://ireneblomqvist.blogg.se/
Postat av: Lotta, mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Dessa barn alltså ;) Ibland vet man varken in eller ut, men ombytliga, det är de minsann. Men passa på så länge det "bara" är dagis, det har jag gjort. När det är skola så kan man ju liksom inte hålla dem hemma bara för att man känner för det längre. Hoppas ni har njutit dagen, kram

2010-06-23 @ 21:10:25
URL: http://lottasworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91