En underbar luciadag!


Idag har jag haft på mig min klänning från Juicy Couture. (shit vilket kaos det är bakom mig på fotot.. i kväll ska jag julpyssla och städa till ;-) vi hade precis kommit hem..

Detta är verkligen en UNDERBAR dag och jag känner mig så lycklig över att det är december - årets absolut mysigaste månad med allt vackert julpynt överallt och alla trevliga aktiviteter, som tex Lucia ! :-)


Jag blir så rörd av att se få fint luciatåg så jag grät ett par gånger i kyrkan idag..

Jag har tänkt att gå på luciafirandet i svenska kyrkan i 7 år (!) men det har liksom aldrig blivit av, förren idag! men det var verkligen på håret att vi fick med oss det för vi gick hemifrån lite sent  så jag SPRANG med Johanna i vagnen heeeela vägen till kyrkan och när vi närmade oss så trodde jag att vi gått fel (jag har aldrig gått dit från oss tidigare) och tittade på klockan och den visar 13.55 och då kommer ett par gående som jag frågar om vägen. "Follow us" svarar de och då upptäcker jag att de är precis lika stressade som  oss och ännu bättre var att vi bara var 200meter från målet så prick kl. 14.00 satte vi oss ner i kyrkan och då kan jag lova er att jag var svettig... oh my... !  inte varje dag jag springer i 25 min med stövletter och klänning på mig ;-)

   
Det var så mysigt att de bjöd alla på glögg, saft & pepparkakor efter luciatåget. Också träffade jag söta Anna som jag jobbat tillsammans med på SAND för ca 7 år sedan. Hon tränar barnkören och sjunger i kammarkören. 

Det var helt fantastiskt att se barnkörens luciatåg tillsammans med Johanna för hon var SÅ fascinerad. Hon satt som ett litet ljus hela tiden och när allt var klart och vi blivit bjudna på glögg & pepparkakor så ville hon inte gå därifrån så vi hade lätt kunnat titta på andra omgången kl. 15.30 också men strax före det skulle börja så gick vi och Johanna somnade bums i vagnen.

Jag är SÅ glad över att vi fick med oss detta vackra arrangemang idag !  och jag har bestämt mig för att vi ska börja gå på barngruppen i kyrkan så att Johanna kan vara med i luciatåget nästa år :-)


Kommentarer
Postat av: Angel

va härligt,ha en trevlig kväll

Postat av: Linalotta

Visst är lucia underbart!



Vad fin du är i helt utsläppt hår!!

Njut av kvällen.



Kram

2008-12-13 @ 19:43:24
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: Stefan

Hej :) Besök gärna min helt ny blogg! Jag är en 19-årig kille från Göteborg som nyss börjat :P



Lämna gärna ett spår med :)

2008-12-13 @ 19:59:16
URL: http://stefanweei.blogg.se/
Postat av: queenpeach

åh vad mysigt! saknar lucia här i bangkok!

2008-12-13 @ 20:21:44
URL: http://queenpeach.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag håller helt med dig, vi hade en mysig dag på dagis med luciatåg och sen bjöds det på fika, bl.a. pepparkakor som barnen bakat. Det är det bästa på hela året tycker jag.

2008-12-13 @ 21:42:14
URL: http://lindakristinalg.blogg.se/
Postat av: Åsa Wojtowicz

Hej



VIlken fin klänning Johanna har!

Var har du köpt den?



Åsa

2008-12-13 @ 23:15:43
URL: http://wojtansblogg.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jättemysigt! Du har inte tänkt på svenska kyrkan (förrän nu då kanske, med luciatåget), att Johanna kan träffa andra svenska barn där å så. Fast ni verkar ju ha så mkt vänner och ni är ju inte så långt hemifrån din hemstad så skillnaden är ju inte så stor. En tanke bara... )hoppas du fattade frågan...om det var ngn... ;-))

2008-12-14 @ 06:36:34
Postat av: AnnaStina / Gizmolinas

Tack för alla kommentarer ! :)



Linalotta-

Tack för komplimangen ! :) Kram ! :)





Åsa-

Johannas fina julklänning ska få ett helt eget inlägg idag :) Den kommer från norska http://www.mycinnamongirl.no Kul att du tycker om den ! Kram ! :)



Johanna-

Visst har jag tänkt tanken många gånger för Johanna är döpt i svenska kyrkan här i Oslo så vi får information från dem löpande i posten. Men - dagarna går och igår blev jag extra påmind då vi varit där :) Kram ! :)





HAPPY advent ! Kramar ! :)

2008-12-14 @ 10:10:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91