Mormor 90 år idag!

Hipp hipp HURRA idag är det min älskade mormors dag!! :-)

Jag tror min underbara mormor Signe fick extra energi igår då vi besökte henne (vi körde dit raka vägen då vi landat i Luleå, tar ca 1 tim med bil...) för idag var hon faktiskt mycket piggare. Hon hade ätit på morgonen och de satte henne upp i hennes stol då vi firade henne med lunch. :-) Det var första gången på 3 dagar som hon satt upp!

Hon är tyvärr väldigt trött och orkar inte så mycket men hon är en STÅL kvinna som varit stark hela livet så jag tror att hon inte ger sig så lätt.. Jag känner på mig att hon blir hos oss en liten stund till :-)

Min mormor har lärt mig att ALLTID se solen bakom molnen. Det kunde vara den mest regn grå dagen och ändå sa min mormor alltid att hon tyckte att det såg ut att ljusna "där borta på himlen" och pekade mot hur grå moln som helst. Med en sån iställning kommer man LÅNGT! :-) och livet blir så mycket roligare :-) än för de som hela tiden tycker att det ser ut att bli sämre väder "där borta på himlen" trots att solen skiner....

Det är som med vinglaset.... är det nästan halva glaset kvar? eller är det nästan slut? POSITIV inställning ger sååå mycket!!! :-)

Resan upp för mig och hjärtat gick bra men oj! vad man är svettig innan man är framme... puh... Såååå myckte bagage och en baby på magen... Det är tur att jag har en förmåga att på något mirakulöst sätt ta mig förbi alla köer så att allt går lite smidigare ;-)  

Nu har sessan somnat tack vare att jag kört vagnen hårt och fort fram och tillbaka (bästa trixet!) och själv ska jag hoppa i mys kläder, hälla upp en påse ostkrokar och bara softa med Klick! (bilagan från Aftonbladet) och nya "Vi föräldrar" och svenska ELLE. Alla andra är ute och äter middag men jag och sessan blev hemma så att hon får sova gott....

P.S Jag har tagit massa bilder idag som jag ska lägga ut då jag kommer hem...

Kommentarer
Postat av: josefine

SÅ himla glad jag blir för er skull, härligt att ni firade Mormor idag!!!!

Du är så härlig, jättebra att jag mött dig du ger mig SÅ mycket skön energi. Hoppas vi ses då du kommer hem, behöver påfyllning =) O då har jag nog ringen på mig, hur har det gått med din???

Duktig är du som kan resa med babybjörnen jag har ingen chans nu när Elian är så tung =) Men att vagna är SUPER, jag vagnade din sessa i sömn o hon snarkade högt =)

NJUT nu o ta hand om varandra!
Jag köper också alltid klick, haha KRAMAR!!!!!!!!

Postat av: Kjersti

Fikk ikke sendt innlegget i sted! Prøver igjen!
Så BRA at dere fikk feiret mor-mor, har tenkt masse på dere! Tenker at du slekter MYE på henne når det gjelder positiv innstilling til livet, sweetie :-) NYT dagene med dine der oppe og GOD TUR videre til Stockholm på mandag!
klem

2007-04-21 @ 13:41:46
Postat av: Kjersti

Hei, vennen!!
Så BRA at det ble feiring, har tenkt masse på dere!! Og tenker at du slekter MYE på din mor-mor når det gjelder innstilling til livet, sunshine :-)
NYT helgen der oppe og kos deg med dine!! Og GOD TUR videre til Stockholm på mandag!!!
klem

2007-04-21 @ 13:43:12
Postat av: Kjersti

Hei, vennen!!
Så BRA at det ble feiring, har tenkt masse på dere!! Og tenker at du slekter MYE på din mor-mor når det gjelder innstilling til livet, sunshine :-)
NYT helgen der oppe og kos deg med dine!! Og GOD TUR videre til Stockholm på mandag!!!
klem

2007-04-21 @ 13:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91