Konfirmasjon.


Hemma hos Kari & Co idag runt kl.14. Jag har på mig klänning + kofta
Cathrine Hammel, skor Chloé. Johanna har på sig bluse How to kiss a frog, klänning Christina Rohde, hårspänne Prinsessefin.

Idag har vi varit hemma hos JIG´s syster och firat Mathias konfirmasjon med goda tapas och trevligt sällskap. Solen har strålat hela dagen men det är verkligen höst i luften nu = riktigt kyligt så det här var nog sista gången jag kunde lufta min klänning utan strumpbyxor på benen.


Det gick en röd tråd på temat "hela världen ligger för dina fötter" idag.


Jag tillsammans med dagens fina konfirmant. Behöver jag säga att jag gillar hans rosa skjorta? ;)


Vi bjöds på en fantastiskt GOD tapas-buffé.


Söta Camilla och en vacker bunad. I Norge är det väldigt vanligt att man har på sig bunad till tex 17:e maj, bröllop och konformasjon. En fin tradisjon tycker jag!


Johannas söta kusiner Hedda & Maria.


Alla J´s tjej-kusiner (Martine, Hedda & Maria) driver med cheerleading och här får J för första gången prova på.


JIG´s syster Kari med familj. (Stort TACK för idag!! och Mathias: vi imponerades över din fina tale. Du är unik!)


Jag gillar de rosett-band som Cathrine Hammel selger till sina klänningar. De gör de lilla extra!

I kväll har jag mumsat i mig färska räkor också har vi tittat på dokumentären om Tiger Woods. Såg du den? (den gick på NRK 1). Intressant var det! ungefär som att se en film på bio...

Nu: GoDnAtT! :)


Kommentarer
Postat av: Jonnie

fin blogg och jättefina bilder :)

Postat av: Mia

Är inte Mathias väldigt lik sin morbror JIG? :)

2010-09-05 @ 12:54:38
Postat av: Anonym

KonfirmaTION och konfirmanD ;)

2010-09-05 @ 14:11:01
Postat av: charlotte

Men vilken söt klänning du har =)

2010-09-05 @ 18:08:40
URL: http://extraordinarycharlotte.blogg.se/
Postat av: fru Svensson

Håller med Mia,tycker också att Mathias är lik JIG.

Ni var jättefina.Kram

2010-09-05 @ 18:34:55
Postat av: Caroline/Drömlägenheten

Så fin bild på mor och dotter på uteplatsen med ursnygga dagbädden!



Kram Caroline

Postat av: mgl

På norsk heter det konfirmant og konfirmasjon;)

2010-09-05 @ 22:26:57
Postat av: Mary

Det syns att konfirmanden och Johanna är kusiner, skulle tom kunna vara syskon :)

2010-09-06 @ 00:02:39
Postat av: Miss.Gizmolina

TACK för trevliga & fina kommentarer! :)



Jag mixar språken så konfirmasjon & konfirmant = norska.



Ja, visst är Johanna lik sina kusiner?! Ingen tvekan om att de är släkt :) och ja, JIG är också väldigt lik Mathias.



KRAMAR!! :)

2010-09-06 @ 00:29:34
URL: http://gizmolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91