Gave & interiörmässan del 1: Barn!


Här besöker jag svenska
JaBaDaBaDo som har massor av fina barnting i glada färger.

Nu kom jag på att jag inte bloggat från Gave & Interiörmässan jag var på för exakt 1 vecka sedan = förra söndagen. Jag trodde att jag skulle klara av mitt besök på ca 1 time men på den stunden hade jag inte ens hunnit gå 50 meter så - det blev ca 3 tim och jag åkte därifrån full av inspirasjon !


Solstrålen Erika driver agenturen & nett-butiken My first room. Hon har såå mycket FINT (veggord, bokstavs-klossar, vimplar etc.) och ni bloggisar kan se fram emot en tävling i samarbete med henne snart :) Ser ni tavlorna mellan oss? Det är en ny produkt, man fäster hårspännen på dem. Smart!


Fina kuddar/puter, träbokstaver, mobiler etc i Amerikansk-stil från My First Room.


Denna ljuvliga kollektion (sängkläder) lanseras i Norge i höst. Du kan titta närmare på den HÄR.


Jag mötte en söt bloggis som jobbar på agenturen som bl.a. har Djeco och de FINA boxarna + väskorna som ni ser på hyllorna. (Tack för att du kom fram och hälsade! Jag blev så glad :)


Svenska Kids Concept presenterade en hel del nyheter på mässan. Bl.a. fina lampskärmar med stjärnor på (den som hänger över sängen + står i hörnet på hyllan) som kommer i ljusrosa + ljusblått.


Mer Kids Concept... Kommer ni ihåg den vita klädbetjänten (heter de så?) som Johanna har med en sjärna på toppen? Den kommer i rosa med prinsessekrona på toppen + i blått med stjärna.


Teddykompaniet har mängder av gossedjur och nyligen lanserade de även den kollektion med trä-produkter som ni ser på bilden. Tex griffeltavlorna är helt nya för hösten.

Jag uppdaterar inlägget strax. Johanna drar mig i armen.... Got to go !  Så där ja! nu är inlägget uppdaterat! :)


Kommentarer
Postat av: rock n roll mamma

ojojoj, där hade jag kunnat tillbrina en hel dag-utan problem..mässor är härliga!

Postat av: Dr Molly

jamen oj vad mycket fint! Men vad tröttsamt att det fortfarande bara är helrosa till tjejer som gäller. Inget min dotter hade velat ha... Kanske sonen vill bli prinsessa om något år men än så länge går det bort här hemma! När kommer det barnsaker för tjejer som inte bara vill va söt prinsessa? Kramar

2010-09-05 @ 20:44:35
URL: http://doktormolly.blogspot.com
Postat av: Kadri

oj vad mycket fint det var

2010-09-05 @ 21:11:30
URL: http://livetivillavillekulla.blogg.se/
Postat av: Yohanna

Jösses... tur jag inte var på den mässan, jag hade aldrig kommit ut.. Såååå mycket gulligt och fint det verkade vara!!

2010-09-05 @ 21:39:50
URL: http://maiplu.se
Postat av: Mirva ♥ m. sönerna -04 & -05

Hej Anna-Stina!



Där hade jag lätt kunnat tillbringa en hel dag...! Men vi har faktiskt "vuxit ur en del" nu när killarna är 6 år resp. 5 år (på tisdag). Nu är det liksom inget roligt med "bebisaktiga" saker längre. Tänk vad tiden går...!



KRAM Mirva

2010-09-05 @ 22:13:33
Postat av: Karin - AlicesMamma

ÅH - vilken dröm att få varit med dig där :) Jag älskar Jabadabado´s prylar... Så härliga färger och fina designer!



Minns du vilket företag som var i montern på den näst sista bilden? Blev nämligen förälskad i lampan ovanför sängen, den rosa med vita prickar! Lovely...



God natt & sov gott!

2010-09-05 @ 22:27:28
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Ida

Ååh va mysigt! Mycket fint där!



http://Idabod.blogg.se

2010-09-05 @ 23:14:31
URL: http://idabod.blogg.se/
Postat av: Miss.Gizmolina

TACK för all positiv feedback ! :)



Dr.Molly-

Det finns något för alla smaker men jag valde så klart att fota sånt som jag tycker om :)



Karin-

Jag har uppdaterat inlägget med länkar nu :) Den fina lampan med stjärnor kommer från Kids Concept.



KRAMAR till er alla !! :)

2010-09-06 @ 00:32:19
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Erika

Hej! Har följt din blogg länge nu, först när jag va gravid och sjukskriven och sen när jag ammade. Nu har lilla E blivit ett halvår och flyttade till eget rum i helgen. I arbetet att inreda det ska du veta att du har varit en stor inspiratör och din blogg ligger i fältet favoriter på datorn och jag besöker den varje dag. Jag (till skillnad från Molly) ÄLSKAR rosa och gulliga prinsessgrejjor. I förra veckan beställdes den söta himmelsängen som din dotter har, eller iaf en liknande och väntar nu på leverans. Ser fram emot fler tävlingar ihöst, bla den me My First Room, dom har sååå mkt fint!

Fortsätt blogga - du är en inspiratör och förebild :)

Kram Erika

2010-09-06 @ 13:02:05
Postat av: Anna

Va många fina barnrumsidéer, ser fram emot att få ett hus där jag kan inreda mina egna små barnrum;)

2010-09-06 @ 15:48:50
URL: http://jagochpyret.blogg.se/
Postat av: My Karlsson

Tycker om det du skrev! Roligt att se en del bra grejer och inte bara det generella sakerna som man kan se om varje dag. ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91