Design cruise till Köpenhamn.


Torsdag runt kl.15. Här står jag tillsammans med Heidi, Miriam & Daisy framför båten som tog oss till Cph.

Den design-cruise som jag blev bjuden på torsdag - lördag arrangerades av
 V-magasinet och vi var ca 35 girls som var med på turen. Då vi kom ombord så samlades vi i ett konferensrum och där lyssnade vi på intressanta föredrag i 3,5 tim. Föredragshållare var bl.a. grundaren av Alpaca Society, ägaren av SH-Interiør och direktören på DFDS. Cathrine Larsåsen som är norsk mästarinna i stavhopp var också med och berättade om sin drivkraft och sina OL-mål.


Happy girls.


Jag höll ett föredrag med fokus på min blogg.

Efter alla föredrag hade vi en kort paus för ombyte inför kvällen och sen väntade vinprovning före middagen, det var då det började att gunga så smått...


Mannen som höll i vinprovningen kunde sin sak men eftersom jag inte dricker rött vin (tycker inte om det) så fick jag ett glas vitt..


Jag invigde en ny lovely klänning från norska
Ti-Mo. Ska fota en bättre bild av den senare.


Mina vackra härliga vänner.

Vi gick direkt från vinprovningen till en 3-rätters middag och efter en stund kom både de stora vågorna och mitt illamående.. Det var då jag upptäckte att jag satt och åkte åt fel håll (baklänges) så jag bytte plats och fick då snygga Jannike som driver SH-Interiør vid min sida.


TACK Jannike för att du försökte få mig att må bättre!


...och TACK Cathrine för att du hjälpte mig då jag mådde som sämst.. Det ser verkligen ut som att jag ska kräkas vilken sekund som helst... fy...

Fler bilder än så blev det inte från torsdagen (den sista bilden är egentligen på gränsen ;) för då middagen var avslutad mådde jag då dåligt att Daisy hjälpte mig upp på min hytt/lugar. Uff, kryssning + storm = dålig kombo.

På fredag fm blev det en kort catwalk-träning för mig eftersom jag kände att jag inte skulle orka ta båten tillbaka till Oslo (jag sov bara 1,5 time på natten, låg vaken och mådde illa...) så jag tog en taxi in till city och första stopp blev hos butiken Rue Verte.


Tack vare denna goda smoothe fick jag lite xtra energi. Joe & The Juice inne på butiken Rue Verte är ett tips! om du besöker Cph.


Jag mötte upp Daisy & Co på Hotel D´Angleterre för lunch innan jag tog en taxi till båten och hämtade mitt bagage som jag sedan förvarade på hotellet fram till att mitt flyg gick.

Det kändes förfärligt snopet / trist att inte orkade bli med på hela kryssningen för jag hade sååå sett fram emot denna trevliga tur... Jag är i alla fall enormt glad & tacksam över den tid jag fick tillsammans med alla härliga girls och det var bra att jag lyssnade på min kropp (för ovanlighetens skull) och reste hem på fredagen för jag är tyvärr inte helt i form....


Miljoner TACK Daisy för att jag fick bli med på turen! och TACK till DFDS och V-magasinet för ett trevligt arrangemang! Jag kommer starkare tillbaka nästa gång! :)


Kommentarer
Postat av: :*¨¨*:♥ Camilla ♥:*¨¨*:

Åh kära hjärtat, du är strong nog att åka åt ett håll när det är sån sjögång... fy fasen va läskigt... Som du skriver syns det att det inte är samma tjej som vi är vana att se på bilderna...



Skön att komma hem efter en sån resa.

Kram



PS: Du missar väl inte kvällens "Ensam mamma söker"?



Postat av: Johanna

De flesta bilder ser härliga ut trots att du var illamående. Du verkar i varje fall haft FAB sällskap!

2010-10-24 @ 16:21:44
URL: http://passionforpoison.blogg.se/
Postat av: Claudia

JOE & THE JUICE <3

2010-10-24 @ 16:28:56
URL: http://cloudy.webblogg.se/
Postat av: Caroline

Så gøy å få se bilder fra fashioncruiset :)

Bølger er ikke gøy... :/

2010-10-24 @ 17:12:03
Postat av: DINARAS FAMILJELIV

usch, det där med illamåendet är inge roligt. När man väl blir sjösjuk så går det inte över föräns man är i land. Sån är jag iaf. Hoppas att ni har haft det bra trots det.

2010-10-24 @ 20:50:15
URL: http://dinarasblogg.blogspot.com
Postat av: Anonym

Hei!

Så kjedelig at du ble sjøsyk på fashioncruiset. Det så veldig trivelig ut.



Et spørsmål:

Vet du hva slags pels Jannike fra SH-interiør hadde på seg? Var det en vest eller et skjerf?



På forhånd takk.

Klem fra Jannicke

2010-10-24 @ 22:38:44
Postat av: Rebekka

Hei og takk for sist!!! Håper du føler deg bedre? Du skal vite at du inspirerte meg så mye på Designcruiset, så nå har jeg opprettet en egen blogg: www.ladyme2.blogg.no, takket være deg! Her vil jeg skrive om mitt nyeste og personlige Mitochondria-prosjekt, og ellers det jeg møter på min Mitochondria-vei! Klem Rebekka...eller LadyMe2, om du vil :)

2010-10-25 @ 00:30:26
URL: http://www.ladyme2.blogg.no
Postat av: Daniella

Grym design du har på din blogg. Har du gjort den själv? Riktigt snyggt i alla fall!

2011-05-07 @ 17:23:17
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91