Vår tisdag hos Lollo & Bernie.


Johannas gårdagens: klanning från Ralph Lauren, hårspännen från H&M + Singapore, skor Crocs och Hello Kitty väska.

Phuket onsdag kl.19.00.

Det blev en hemma-dag för oss idag. Jag har jobbat och Johanna har lekt, vi har lunchat i restaurangen och vi har chit-chattat med våra trevliga grannar. Nu har jag precis fixat iordning en vacker orkidé "uppsättning" och vi har ÄNTLIGEN rinnande vatten i kranen igen så jag ska ta en efterlängtad dusch.  Det är när man plötsligt blir utan vatten som man inser vilken LYX det är att alltid ha rinnand vatten ur en kran. Man glömmer lätt att inte alla har det...

Nu bjuder jag på pics från igår som var en riktig "Johanna-dag" ;)



Oh yes, vi lunchade vid samma bord som vi åt middag ;) Min klänning shoppades på beachen häromdagen.


Vi reste upp till Bangtao så att Johanna skulle få träffa sina favoriter Lollo & Bernie. Men vad händer kl.16 då det är dags för foto-shoot? Johanna tok vägrar... hon höll fast sig i bordet inne på Miniland och hon gick ut i poolen med kläderna på ... till slut fick jag tag i henne och då ville hon bara vara med om hon fick sitta i mitt knä ;)




Här ser ni som brukar vara i Bangtao hur beachen nedanför restaurang La Tasca ser ut i lågsesong. Det är lite lugnare än vanligt ;)

P.S inlägget är under construction, lägger upp pics så fort de lastats ned...


Kommentarer
Postat av: Nina

Hej!

Hur länge in på hösten håller lågsäsongen i sig? verkar vara mycket bättre att åka dit då...jag har fastnat för detta hotell sedan du visat så mycket fina bilder därifrån...

Ha en fin dag!

Kram!

2010-05-12 @ 14:48:21
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Nina-

Jag kan varmt rekommendera både hotellet och att resa hit i lågsesong för det är riktigt lyxigt att ha stränder, pooler etc för sig själva :) Lågsesongen håller i sig fram t.o.m. september. Högsesong i Phuket = oktober - april. Kram! :)

Postat av: Yve

Hej skulle bli jätteglad om du vill svara på en fråga.Hade resplaner till Thailand förra sommaren men fick då veta att min pojke på 9 år har fått en kronisk tarmsjukdom som vi nu kostbehandlar (han tål bla inte spannmål) Hur är det med mat i Thailand, kan man handla ex. köttfärs, ägg,bacon,lax ung.som här hemma? Då kan jag laga en del mat själv till honom.Eller hur är det på Vings resorter?Vill så gärna resa till Thailand med min familj. Har du någon erfarenhet av sjukvården om det skulle behövas. Tack för en härlig inspirerande blogg. Kram

2010-05-12 @ 16:08:56
Postat av: Linda

Hej!

Du må tro att jag är avundsjuk på er, jag och min familj var på semester i Bangtao september -08, vi längtar alltid tillbaka. I Januari i år bodde vi i Kamala. Det finns ju både för och nackdelar med ställerna, vi har lite större barn och dom tycket nog Kamala var lite mer roligt, mer shopping och så. Bangtao är ju så grönt, fint och mysigt! Jag har en fråga, vet du om Yut( utalas jut) jobbar kvar på La tasca( Bangtao). Vår William älskade en kille som hette så, han jobbade alltid vid frukost när vi var där. Jag änskar er en skön fortsättning på er semester! Kram! PS. Jag läser alltid din blogg och jag är nästan från Luleå!

2010-05-12 @ 16:39:44
Postat av: cassandra

Medan ni njuter i Thailand ligger man själv med världens förkylning och tycker synd om sig själv. ;) Men idag är det i alla fall riktigt varmt och knappt en jacka behövdes..men hade hellre legat i Thailand. fast hade väl klagat på att det är för varmt där bara för det i alla fall ;)

2010-05-12 @ 18:23:48
Postat av: J.CARLSSON

åh, måste vara underbart att vara utomlands!

2010-05-12 @ 19:43:23
URL: http://photobyj.blogg.se/
Postat av: Fia

Vad härligt ni verkar ha det.

Bara en liten fundering, man får alltså vara inne på sunwing fast man inte bor där? För jag har tolkat det som om ni bor någon annanstans?

2010-05-13 @ 15:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91