Godmorgon mina vänner!


Dagens tänkvärda.

Phuket torsdag kl.11.30. Regn & +30 grader.

Godmorgon sweeties!
It´s raining men, halleluja, it´s raining men ohhh.... ! Den låten passar perfekt just nu med undantag av att det så klart inte regnar menn, men regnar gör det och inte bara lite, det öööser ner och jag skulle bli dränkt om jag gick ut så därför passar det utmärkt att Johanna har besök av sina kompisar och att jag myser med bloggen på terrassen :) 


Poolen på resorten tisdag runt kl.17. Johanna vill visa att hon har fått lite färg ;)  Finaste baddräkten kommer från
Soup Store . (hatten kommer från Repetto och är från förra året).

Vi är egentligen på väg till beachen (det har varit en vackert solig morgon) men nu avvaktar vi vädret. Om Johanna får välja så blir vi nog hemma på resorten idag så att hon får leka. Den 10:e maj startar skolorna upp igen här i Phuket för alla thai-barn så från den dagen blir det inget kompis besök på dagtid så nu passar vi på :)


Det är så fint med baddräkt och kommer ni ihåg min blå? den måste ha blivit kvar på Mallorca för jag har inte sett den sedan då...  super trist... för den gillade jag verkligen.

En sak som jag Ä L S K A R med Thailand är att oavsett om det regnar, eller inte så är det V A R M T dygnet runt. Du behöver aldrig ta på dig en långärmad tröja eller tex jeans, utan du kan lämna allt sånt hemma och istället shoppat en billig klänning / kjole på beachen när du kommer ner och "bo" i den hela semestern. I love it !!

Jag önskar dig en fantastisk dag och dagens tänkvärda passar idag känner jag för jag har några negativa tankar på besök som jag behöver vända till positiva.....

KrAmAr fRåN mIg! ♥

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Här i Sverige lyser vårsolen även om det inte är så varmt.

Härligt att sitta ute på terassen och bara ha det bra, hoppas bara att de dumma tankarna försvinner.



Ha en fin dag. Kram

Postat av: Nilla

Eftersom ni har så många veckor framför er, så gör kanske inte lite regn så mycket, och ni har ju som du skriver, varmt och skönt :)

Hoppas att du snart vänder dina negativa tankar till något positivt. Även om du är den som alltid får oss alla på glatt humör, sprider glädje och värme, så måste såklart även du nångång få ha en "down" period.

Men njut nu din dag i härliga Thailand, så kommer du tillbaks med ny kraft och massor med härlig energi snaaart :)

Skickar en varm kram från ett soligt Sverige!!!

2010-05-06 @ 07:07:51
Postat av: Sammy

Låg får man vara så länge det behövs. Inget som säger, eller ens att man mår bra av att ständigt vara upp, upp, upp lixom......Sinnet måste få vila ibland, och ta till sig alla känslor, som man har som människa.

2010-05-06 @ 08:04:10
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Tack för fina & omtänksamma kommentarer ! :)



Ja, regnet gör verkligen ingenting eftersom vi är här så länge också vet jag, av erfarenhet, att vädret växlar snabbt den här tiden på året. Just nu har vi tex KLARBLÅ himmel och knallsol. Hur härligt som helst ! :)



KRAMAR till er alla ! :)

2010-05-06 @ 08:40:35
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Emmie

Ta hand om dig Anna-Stina! Släpp kraven idag och låt dig själv bara vara, andas och finnas. ♥

2010-05-06 @ 09:41:29
URL: http://emmieliving.blogg.se/
Postat av: Jenny

Om man aldrig är deppad så kan man inte veta hur det känns att vara glad :)

2010-05-06 @ 10:56:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91