Johanna goes bob.


Hos Spaghetti Frisør runt kl. 15.30 idag. En nyklippt Johanna i tunika från Lindex och det söta ballerina halsbandet kommer från Daisy.

Jag satte mig för att se premiären på Svenska Hollywood Fruar på norska TV3 i kväll och kämpade h å r t för att hålla mig vaken men misslyckades totalt... Vaknade kl. 22 och hade missat det mesta, men jag fick med mig att Anna Anka sa pöka. Alltså seriöst, vem säger pöka mer än Ronny & Ragge?!?  inte jag i alla fall ;)

Idag hämtade jag upp Johanna på dagis rekordtidigt, kl. 14.45 för hon hade tid hos frisören. Det kommer en fotograf till dagis på onsdag och då passar det bra att vara nyklippt. Vi stod i valet mellan att klippa bob igen eller att spara ut håret men gick för bob eftersom det gör att hjärtat har en fin frisyr även då det inte är uppsatt.



Johanna var en ängel hos frisören och satt hur stilla som helst.


Okej, jag lovar, detta är en av de sista gånger ni ser en Dior reklam på min blogg. Jag kunde bara inte låta bli då vi passerade detta fönster i eftermiddag för se så fint Johanna smälter in i skylten :)

Efter klipp gick vi för att köpa något gult. De ska nämligen ha en gul-dag på dagis i morgon = de ska ha på sig gult + äta gul mat (ägg, banan...). Men det visade sig att det var lättare sagt än gjort att hitta något gult. Hos H&M & Lindex lyste de gula barnplaggen med sin frånvaro... fast på Benetton fick vi napp så nu är Johanna klar för morgondagen.



Kommentarer
Postat av: Pethra

Vad fin Johanna blev i håret, verkligen jätte sött!

Postat av: anonym

Hei...såååå fin Johanna ble på håret. Hun er virkelig en skjønn liten pike.

Men du, hvem vant klokken?????

2010-03-15 @ 23:47:37
Postat av: Lollan

Oj så stor och "vuxen" hon ser ut i bob! Jag kämpar dagligen för att min dotter ska ha pippilotter, svans eller bara ett späänne i luggen men hon vägrar. Fastän jag försöker med "men du ser så stor ut då... du ser ut som 5 år....!

2010-03-16 @ 06:37:36
Postat av: Lotta, mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Men så söt hon blev fina Johanna, supersöt. Vad roligt att de har tema på dagis. Tycker det verkar som att ert dagis är hur bra som helst som hittar på roliga saker med barnen. Ha en härlig gul dag. KRAM Lotta

2010-03-16 @ 08:58:28
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej! :)

Jag älskar din blogg, jag blir inspirerad var dag! :)

Men.. jag måste fråga... Har Johanna bara rosa kläder?? ;)

2010-03-16 @ 09:24:24
Postat av: Helena

Hej tjejer!

Vad söt hon är din lilla prinsessa! Det blev så fint med bob-frisyren, ramar in hennes fina ansikte.



Skulle gärna sätta mina pojkar i frisörstolen också, men de föredrar att jag klipper dom. Inte lika fint blir det, men dom nöjer sig bra med det och lite pengar sparar jag ju ;-) Själv längtar jag efter lyxbehandling i frisörens händer.



Hoppas er dag blir solig och varm!



(((kram)))

2010-03-16 @ 09:28:21
Postat av: Karin

Tiden går SÅÅ fort, va stor hon har blivit lilla Johanna! Har följt din blogg sen din lilla prinsessa kom till jorden!

Urfin tjej :)

Ha en bra dag!

Kram Karin

2010-03-16 @ 12:34:58
URL: http://www.stilochstamning.blogspot.com
Postat av: Madeleine

VAd stor hon har blivit Johanna, det är ju lilla damen:)

Supersöt med lilla pagen, passar henne perfekt.



Kul att se bilder från dig Sthlmshelg. KRAMAR

2010-03-16 @ 20:51:52
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Tusen tack för alla fina kommentarer!



Johanna hälsar till er alla och tackar så jätte mycket för alla komplimanger. Hon trivs super bra i sin nya frisyr :)



Och det var så lyxigt att frisören tvättade håret på hjärtat för det h a t a r hon att göra hemma. Hos frisören bara njöt hon... eftersom hon låg i en skön stol = fick inget vatten i ögonen ;)



Maria:

Johanna har mycket rosa kläder men även andra färger. När hon själv får välja så blir det rosa :) och jag gillar att bygga upp hennes garderob utifrån 1 färg för då kan allt lätt mixas & matchas.



Anonym:

Jag har inte presenterat vinnaren av klockan ännu p.g.a. tidsbrist men gör det snart!



Helena:

Vad duktig du är som klipper dina killar själv! You go ! :)



KRAMAR till er alla ! :)



2010-03-17 @ 01:44:21
URL: http://gizmolinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91