Grattis Victoria & Daniel!


"Störst av allt är kärleken", sa Daniel i sitt tal till sin hustru.

Åh vad underbart det har varit att sitta och följa Victoria & Daniels kärleksdag. Jag har njutit varje sekund fram till att jag somnade...zzz... så himla tokigt.. jag som ville se precis a l l t . Min räddning var att jag kunde surfa in på nett då jag vaknade och se de höjdpunkter jag missade. Som tex. Daniels helt FANTASTISKA tal (du kan se det 
HÄR ). Vilken kille!! Han imponerar mig.

Ett annat tal som jag tyvärr också sov bort var det av Daniel pappa Olle (du kan se det HÄR ). Hans tal var så härligt personligt & rörande fint. En duktig talare!  Också missade jag bröllopsvalsen och bröllopstårtan men nu är jag totalt uppdaterad och kan avsluta bröllopsdagen med att bjuda er på några vackra bilder från denna historiska dag:


Först när jag fick se klänningen (designad av svenska Pär Engsheden) så kände jag mest att den var OK men ju mer jag fick se av den ju vackrare blev den och nu tycker jag att den är amazing... Och bröllopsbuketten var helt ljuvlig.


Under kortegen imponerades jag mest av de Säpo vakter som sprang vid sidan om V & D. Vilken kondis de måste ha! ;)


Jag säger bara: WOW!!! Madeleines klänning är en D R Ö M ! och Silvias rosa klänning klär henne otroligt bra. Denna mor & dotter match är magisk.


Vilket fantastiskt fall tyget har på denna underbara klänning och bra val med grönt. Mary är otroligt vacker.


Mette-Marit fortsätter att stråla i en klänning som stilmässigt påminner väldigt om den rosa hon hade igår (samma designer?). Jag gillar verkligen Mette-Marit! och jag minns det som igår då jag stod på KarlJohan och vinkade till henne på hennes bröllop...


Jag hade förväntat mig mer färg från denna tjusiga kronprinsessa så denna kjole imponerar inte mig.

Till sist... de officiella bröllopsbilderna:





Nu har prinsessan äntligen fått sin prins och jag önskar dem ett fantastiskt liv fyllt av lyckliga stunder!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Tack för det lagom och fina reportageet du gjort :-) Nu är jag också uppdaterad med väsentligheterna! Och fick se de bilder jag ville.



Ha en underbar söndag!

2010-06-20 @ 08:06:24
Postat av: Lotta, mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Ååå, visst var det underbart?! Och vilket tal D höll till sin fru, äntligen fick man se en helt annan sida av honom. Fantastisk dag! KRAM

Postat av: Yvonne

Jag hann inte se så mycket av bröllopet eftersom vi firade min prinsessas 4-årsdag här. Men Daniels tal såg jag, och det var verkligen så grymt bra!!!! Många tårar fälldes vill jag lova. Idag blir det fortsatt firande här med barnkaas i eftermiddag, och solen skiner nu så det lutar åt utekalas.

Kramar...

2010-06-20 @ 10:15:40
Postat av: Malin

Hej vad fin bloggdesign!!



Jag tyckte också Daniel hade finaste talet, fick en liten tår i ögat faktiskt...



Men jag tycker inte att Madeleines klänning var fin. Hon passade jättebra i färgen men jag tycker inte att designen var snygg alls :P

2010-06-20 @ 10:32:25
URL: http://blueandyelloweyes.blogg.se/
Postat av: Maria från Luleå

Visst var det ett fantastiskt bröllop? Vi satt från 13.00 till 01.00,,,och bara njöt med finklänningen på! Det blev både skumpa, smörgåstårta och prinsesstårta! :)

Så otroligt vackert, många tårar föll det av glädje!

Ha en fin dag, idag ska jag INTE sitta framför tv´n känner jag!!!

Stora kramar från ett regnigt norr!

2010-06-20 @ 10:33:55
Postat av: L8

Tusen tack för detta fantastiska inlägg från Bröllops kvällen!!!! Vi firade detta underbara bröllop framför TVn med champagne. Sedan gick vi ner till Strandvägen och vinkade till vår underbaraste Kronprinsessa och hennes Prins:) tillsammans med tusen och åter tusen glada firare!!! Sedan missade vi fortsättningen pga annan fest så nu när jag läst din blogg och fått se dessa inlägg och gråtit en skvätt så kan denna dag fortsätta i glädjens tecken!!! Jag kommer att titta flera gånger. Puss och Njut denna söndag!!! L8

2010-06-20 @ 10:47:49
Postat av: Fia

Naaaaaw! Gulligast var ju när Vickan ska trä på ringen på Danne, han skakade som ett asplöv och det såg ut som om hon skulle bryta lillfingret av honom haha så sött!!! :)

2010-06-20 @ 13:06:17
URL: http://coolafia.blogg.se/
Postat av: lilla.u

WOW! Vilken saga! Vilken lycka! Vilken glädje!

Vi har en helt fantastisk kungafamilj! som nu berikats med ännu en fin prins. Daniel = vad kan man säga annat än WOW!



/ u.

2010-06-20 @ 14:36:39
URL: http://www.llillau.blogspot.com
Postat av: ida

ja, visst va madelenes klänning fin? :D en av mina absoluta favoriter!:)

2010-06-20 @ 15:52:21
URL: http://idajosefine.blogg.se/
Postat av: Miss.Gizmolina

Miljoner TACK för era fina kommentarer! :)



Härligt att ni delar mitt stora prinsesse-bröllops-intresse och att ni gillar min uppdatering. Ja, Daniel fick verkligen visa fram sig igår och han gjorde det helt enastående bra genom sitt fantastiska tal. Vi kan vara stolta över Sveriges nya prins! :) Och vilken vacker klänning hans syster hade! Hon var ur-tjusig !



KRAMAR till er alla !! :)



P.S L8- puss på dig vännen!!! längtar så efter dig och hoppas att vi ses s n a r t !

2010-06-20 @ 17:36:41
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: milla

Men är inte daniels tal aningens bestämt o utför av nån från hovet el så så det ska bli "perfekt"? Maddes klänning tyckte jag inte va nåt vidare, men därimot drottningens, underbart vacker! o victoria va ju fin, men hade väntat mig tjusigare klänning, men den får väl inte va "för mkt" utan klassisk :)

2010-06-20 @ 19:10:40
Postat av: anna

inte lagligt att publicera andras bilder utan att skriva källan... bara så du vet o inte blir anmäld...

2010-06-20 @ 20:46:02
Postat av: Sara

Mette - Marit var riktigt vacker på bröllopet igår!

2010-06-20 @ 23:57:24
URL: http://rizzy.blogg.se/
Postat av: Anonym

Bröllopet var verkligen fint tycker jag.

2010-06-21 @ 10:44:25
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: c

hei

har du lyst til å vise hvordan kjole du hadde da du giftet deg? :) for du har vært gift en gang før hvis jeg husker rett.. ;)

hadde vært morsomt å se :)

2010-06-21 @ 17:44:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91