Nyårsafton.


Jag fick bl.a. en perfekt "coffee table book", nämligen Hennie Interiør (tusen tack min kära vän!). Mitt sköna nattlinne kommer från
LexingtonClothing och Johannas nattlinne + byxor kommer från Lilleba (världens mjukaste kvalitet!). 

Vi startade vår nyårsafton med att öppna de julklappar som vi inte kunde ta med oss till Thailand och egentligen så är det riktigt mysigt att sprida ut klapparna över flera dagar :) Efter en lång & slö morgon klädde vi girls oss varmt och tog en tur down-town. Det var riktigt skönt med en walk!


Som sagt: julens tema hos oss heter Maileg ;)  (TACK! vänner för fina gaver!)


Vi tog en prommis down-town i det soliga,  vackra och IS-kalla vädret... brrr... (Bäddade ner Johanna så gott jag kunde i vagnen så att hon inte ska bli förkyld p.g.a. omställningen +38 grader till -15 grader).


"Mamma, mamma, se! en häst!" sa plötsligt hjartat då vi gick genom slottsparken.


Plötsligt har jag bytt ut solbriller och bikini mot päls & mössa.


Vi var innom min duktiga veninna Nanna som driver KimanWoman butikerna. Hon bjöd sina VIP-kunder på "førsalg" denna dag (jag shoppade en tunika..) och på lørdag (=imorgon) kickar Kiman igång sitt salg för "alla" så missa inte det ! Massa fint i butiken!


Mitt älskade hjärta tycker att det är sååå KUL med SNÖ efter en månad i värmen. Igår hade hon på sig päls + tights från H&M, kjol/skjørt från
Daisy och den varmaste mössan vi hittade i byrån från Reima (alla hennes vinterkläder är kvar på dagis som har stängt...).


Senare på eftermiddagen fick vi mysigt besök av våra fina vänner. Kidsen lekte och vi mammor passade på att skåla in det nya året :)


Emma & Elsa.  (TACK för årets sista play-date och för de fina rosa tulpanerna :)

Jag har startat det nya året med en riktigt soft morgon (Johanna väckte mig 05.45 så jag är liiite trött ;) men nu ska jag hoppa i duschen och försöka piggna till !



Kommentarer
Postat av: chatarina

Hej och Gott Nytt År. Jag följer alltid din fina blogg!!Jag har själv börjat blogga och är väldigt nybörjare:)Kan du ge mig några tips? Hur gör man alla fina collage med text? Önskar dig ett superbra 2010 och jag kommer fortsätta att följa dig i bloggen.

Chatarina

Postat av: Elsa

Inte blir man förkyld pga väderomslag!!!??? ;)

Men däremot blir man nog väldigt kall om rumpan om du bara sätter på henne TIGHTS när det är -15 grader ute!



Gott Nytt År!

2010-01-01 @ 13:03:27
Postat av: Nanna

Takk for hyggelig besøk. Har tillatt meg å låne bildet ditt fra butikken,til bloggen vår.

Ha en riktig fin 1.nyttårsdag.

2010-01-01 @ 13:10:41
Postat av: J

Tänkte som Elsa. Gaah, kallt i vagnen även om du "bylsar" på henne. Mer än ett par tajts behöver hon nog.

2010-01-01 @ 13:28:30
Postat av: Elisabet

Ha ett riktigt gott nytt 2010!



Vilka härliga bilder! Kontraster mot Thailand. Härligt med snö, det lyser verkligen upp.



Postat av: Sandra J

Hej AnnaStina



Får önska dig ett riktigt gott nytt år och hoppas 2010 blir ett fantastiskt år för dig! Tack för en härlig och inspirerande blogg ♥

Alltid lika uppmuntrande att klicka sig in här :-)



Ha det gott och sköt om er hela familjen! // Kramar Sandra J

2010-01-01 @ 13:52:23
Postat av: Josefine, Blåeld

Önskar dig och familjen en god fortsättning p ådet nya året! Ser fram emot att fortsätta följa din fina blogg!



Många kramar!

2010-01-01 @ 14:17:09
URL: http://blaeld.blogg.se/
Postat av: Lena

Elsker Lilleba, har selv en i rosa :)

2010-01-01 @ 14:55:50
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Vad trött jag blir.. tror ni på fullaste allvar att Johanna bara har på sig tights? Nej, det kan ni väl ändå inte göra :)

2010-01-01 @ 14:59:46
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men det står ju det... å man tror ju på det man läser, eller ska man inte det? ;-)

2010-01-01 @ 15:08:24
Postat av: Siskan

Rekommenderar två omgångar med vinterkläder Ex. en overall och ett set med termobyxor+jacka. Allt som oftast har man kläder kvar på dagis/fritids. Vi skulle aldrig klara oss utan ombyten!



A-S, vad ska vi tro när du visar en bild och beskriver vad hon har på sig? Kanske strumpbyxor med rejäla jeans över, och en riktig jacka hade varit liiite bättre?



Blir inte du sjuk av temperaturväxkling blir ju inte hon det heller, eller hur! Bara man är rejält klädd så! =)

2010-01-01 @ 16:18:56
Postat av: Diana - Gravid ♥

Gott nytt år!! Hoppas att du haft en underbar kväll igår! Kram, Diana

2010-01-01 @ 16:44:44
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men va trööööött jag blir,det ser man ju på bilden att hon bara har tights på sig eller tog du av temobyxorna ute INNAN nu gick in?

Du skriver själv att alla vinterkläder blev kvar på dagis,hur man nu kan glömma småbarns vinterkläder när det är vinter och kallt ute.

2010-01-01 @ 18:50:56
Postat av: Jessica E

Hej Anna-Stina,



Jag önskar er ett riktigt Gott Nytt År!!



En fråga, jag minns ett inlägg du gjort om att du varit på Sandön utanför Luleå. Har dina föräldrar stuga/sommarhus där? Har du varit där på somrarna när du växte upp? (Jag undrar bara för att min pappa är uppvuxen där om somrarna, och min farbror har fortfarande sommarhus där, på samma sida ön som klubbviken.)



KRAM Jessica E

2010-01-01 @ 19:57:01
Postat av: Jenilita in LasVegas

Mysiga bilder ! GOtt nytt år!

2010-01-01 @ 22:39:31
URL: http://www.blonditamedfotboja.se
Postat av: Pernilla

Tack för en helt underbar blogg! Den är ett riktigt gott livselexir! Jag blir så inspirerad av att titta in här, det känns ung som att bläddra i en härlig mode och inrednings-tidning! TACK!

Jag föreslår att du blockar de som inte har något positivt att säga, de hör inte hemma här! Till dem säger vi; Get a life! och till dig ; KEEP UP THE GOOD WORK!

Ps. undrade oxå vilket läppstift och färg du använder på översta bilden! Du ser så fräsch ut i din solbränna och mössa där!

Kram!

2010-01-02 @ 19:18:38
Postat av: vintageretroprinsessa

Önskar er all lycka in i året 2010.



Härlig med maileg ema jul :)



I år vart det tre nya maileg saker till oss :)

sen gjorde jag om en liten säng och stämpla på till Madickens maileg kanin som jag vart hel nöjd med :)



Kram till er.:)

2010-01-02 @ 20:20:26
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag fryaser bara jag ser henne... brr. Som mamma borde man väl veta att mer än ett par täckisar eller overall bör man nog ha? Sen ser hon ju bara ut att ha en blus/tunika och ovan det en jacka som verkar väldigt "luftig". Så kallt om magen det måste bli?? Det är så fint och gulligt med alla tjejiga kläder hon har men det viktigaste är väl ändå att de är praktiska när man är så liten? ;)

2010-01-03 @ 17:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91