Fredagens resa, intervju & Margit Brandt show.


På flygtåget fredag runt kl.11.... jag invigde min nya kamera på turen (men fotade ändå mest med min lilla rosa pga att det blev enklast. Måste lära mig den nya ordentligt) också startade jag på boken Elsas Mode.

Klockan 12.20 i fredags lyfte jag från Oslo mot Köpenhamn och jag är såååå glad över att jag till slut lyckades bestämma mig för att resa :) Det blev en kortare  tur än planerat men tack vare att jag jobbade på effektivt så fick jag gjort (nästan) allt jag hoppats på.

Att jag skriver nästan är för att jag tyvärr fick droppa att besöka The Gallery. Synd. Men med anledning av mina uppdrag så prioriterade jag barnmässan ute på BellaCenter istället :) 

Jag får dela upp min resa i flera inlägg så here we go... !


Som ni vet så är jag inte så glad i att flyga men något har hänt för jag bryr mig inte lika mycket längre och det är fantastiskt skönt ! Jag njöt den vackra utsikten, lite gott vin och min bok :)

När jag ankom Kastrup så var det inga tvivel om jag kommit till fashion-heaven:


En av de första skyltarna jag möttes av då jag klev av flyget. Hela byn var (som vanligt) präglad av Fashion-Week. Danskarna kan mode !

Jag checkade in på mitt fina hotell i raketfart för en journalist stod och väntade på mig. Planen var att hon skulle följa mina dagar (torsdag & fredag) så nu, då jag ankom senare än planerat, fick vi göra det bästa ut av situationen och hon genomförde intervjun med mig inne på Rådhuset före första showen jag bokat in mig på kickade igång.


Först en liten foto-shoot utanför....


... sen intervju inne... (TACK för en trevlig stund Anki! Gleder mig till att se resultatet :)

I nästa inlägg ska ni få se bilder från visningen för nu måste jag gå och titta till Johanna som jag tror sitter och leker på sitt rum? Hon hade ingen lust att somna varken efter Ingrid ska sova boken eller Pannkake boken...

Åh , mitt söta hjärta hade hoppat upp i sängen igen och sov nu sött. Det värmer mitt hjärta! då kör jag på med bilder från visningen på en gång :) 

Fashion Show:
MargitBrandt. Plats: Rådhuset.


Titta! det är inte bara jag som rullar håret ;)  När jag blev intervjuad så tränade modellerna på catwalk.






Visningen bjöd på mycket silke, blanka plagg, svart & grått dominerade, måånga halsband i guld.... Margit´s kollektion var en mix av lite lagomt rocka + väldigt feminint med en touch av 40 tal. Så här beskriver hon själv sin höstkollektion:

With a hint of mystery and a touch of the deep sea, Margit Brand´s Automn 2010 collection highlights 40s elegance and the strong, feminine sophisticate.

Efter showen sa jag Ha det! till journalisten och sen hoppade jag in i en taxi och åkte raka vägen till Øxnehallen.



Kommentarer
Postat av: Laila

Det var BRA gjort av dig att åka, det mådde nog alla tre bara bra av, eller hur!?



Festligt med en journalist! Men hur kom det sig, nästan som en journalist som intervjuar en journalist!

2010-02-15 @ 08:28:04
Postat av: Mikaela

Åh, Cph Fashion Week var alldeles strålande. Jag var där för första gången och gjorde inköp tillsammans med Louise Butik i Höganäs. Så trevligt. Dock missade jag alla fashion shows på grund av att vi var tvugna att hinna med alla tre mässorna.



Det känns ju nästan lite tragiskt att vara sugen på höstmodet redan nu=)



Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91