Magasin-inspirasjon & dagens shoppingtips!


Det här är en av anledningarna till att jag älskar det engelska magasinet RED. De har nästan alltid med ballonger i sina modeserier! :)  Missa inte senaste nr (mars) med fantastiska bilder av Cat Deeley i reportagen "Confession of a fashion addict."

Som ni vet så köper jag crazy många blader / magasiner varje månad. Jag bara älskar det ! De ger mig massor med inspirasjon + glädje och jag har precis satt upp 4 nya tavel-lister på mitt kontor som mina magasiner kan stå i eftersom jag använder dem flitigt i mitt jobb och vill ha dem där jag kan SE dem. (lovar att fota och visa kontoret snart). Sen är ju dessutom många cover så fina att de förgyller väggen !


Ett par av de magasin som fick bli med mig hem från Danmark. Ganska lika cover...


På tal om att vilja ha mycket blommor hemma....Kolla in hur fantastiskt FINT vackra designer Valérie Aflalo-Freij har hemma med alla tulpaner!  Valérie designar helt underbara klänningar/kjoler och jag gleder mig till de jag beställt från hennes vårkollektion landar på norsk mark.. Du finner ett flott hemma-hos henne i senaste svenska Residence.


 
Några av de blader som fick bli med mig hem från Sverige förra veckan. Missa som sagt inte Valéries hem i Residence.

På väg hem från dagis idag droppade jag in hos H&M och hittade den här godsaken till Johanna:


Sommar-fräsch klänning till ett pris man blir glad av:  99 kr ! :)  Den fanns i flera färger och ja, den fanns i rosa också man jag tyckte den var finast i blått. (kors i taket ;)  Vi kommer att matcha den med vit blus & jeans i vår, och med vita tights i sommar och då kommer det att se ut så här:


Bild från hm.com (där de kan shoppas!) Klänningen finns i size 86 - 128.

Oj, vad klockan går fort då man bloggar...  Nu är det hög tid för mig att hoppa i mina Ugg´s och hämta hjärtat så see you later ! :)

P.S måste sticka innom blomsterbutiken och köpa tulpaner på vägen ;)


Kommentarer
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Undrar om klänningen från HM finns i mindre flick-storlekar? Om ja, då racar jag ner till butiken.



Trevlig eftermiddag

KRAM C

Postat av: Carolines hemligheter

Tack för tipsen, både om tidningarna & klänningen! Toppen :-) Jag skall nog springa ut på direkten och köpa Residence, tycker att V.A.F. är så himla vacker och är otroligt duktig och av bilden att döma har hon det även urfint hemma :-)



Kramar till dig & ha en fortsatt skön onsdag!

2010-02-17 @ 16:50:41
URL: http://jagsaracaroline.blogg.se/
Postat av: Anna

Bilden från Red fick mig att dö lite. På ett bra sätt naturligtvis. :)

2010-02-17 @ 17:26:54
URL: http://prankys.blogg.se/
Postat av: Helena

Men vad gullig klänning! Bara 99 kr!!! Ibland önskar jag att jag hade en sessa också. Finns inte lika mycket fina kläder till prinsarna mina. Är så trött på döskallar och rocktemat som är uttjatat nu. Finns ju faktiskt mjuka killar också ;-).



Älskar din blogg! Det är så härligt när du uppdaterar ofta! Love it!

2010-02-17 @ 18:09:02
Postat av: Maria

A-S.Tack för att du tar med mig ut i storstaden....

Sprang på en "A-S-blus"igår av svenska Gossip, har du sett det märket? Vilken av Shoe-lounge affärerna är finast, dvs. vilken ska jag besöka när jag åker t. Oslo i mars? Har du varit på Millas boutique i Vika? Va frågvis jag var idag....har storstadsabstinens tror jag. Tack för att Du finns. Krams m

2010-02-17 @ 18:24:31
Postat av: Viktoria

Vilken sockersöt klänningen! Synd att den inte finns i vuxenstorlek;)

2010-02-17 @ 18:25:41
URL: http://shopaholicvickan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Fin blogg ! :)

2010-02-17 @ 18:52:48
URL: http://brusella.blogg.se/
Postat av: Jennie

Den klänningen har jag köpt till min Freja, fast med turkosa rutor. Den fanns från str 86 tror jag!

2010-02-17 @ 19:13:58
Postat av: Emma

Hej!!



Vi köpte också den klänningen i blått förra veckan till Elsa!!

Det måste vi ha foto på! :-) hihi



Kram kram!!

2010-02-17 @ 19:38:13
URL: http://[email protected]
Postat av: Therese

Hihi den kläningen köpte jag också till min dotter och hon är en riktigt rosa liten tjej men jag säger också kors i taket menjag tyckte den blåa också var finast.

2010-02-17 @ 21:38:45
Postat av: Lotta, mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Hmm, det blir nog en sväng på H&M imorgon, så söt klänning. Håller tummarna för att Alicia kan tänka sig att ha den på sig! Och Residence ska givetvis införskaffas. Tack för din inspiration och dina tips. KRAM Lotta

2010-02-17 @ 22:39:04
URL: http://lottasworld.blogg.se/
Postat av: Sammy

Helena: jag har en liten pojke, men aldrig någonsin har något plagg med döskallar eller eldflammor flyttat in i hans garderob, jag avskyr de kläderna!



Letar man lite finns fina pojkkläder att hitta , även på H&M, Zara har en del fina pojkkläder, liksom LaRedoute på nätet.

2010-02-18 @ 08:08:13
Postat av: Anna-Lena

Åh ska oxå löpa och köpa!!! ;) Och så söt på 17e mai! ;) Ha en superskön dag! Kramar

2010-02-18 @ 09:49:21
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: sara

villken härlig klänning o villkn härlig blogg ja halka in på:)

2010-02-22 @ 00:51:18
URL: http://sethsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91