Kamille Mor & Barn makes me happy !!!


Kamille redaktionen idag runt kl.15.30. Glädjen var total !

Se så G L A D  jag blev då jag fick nyaste Kamille Mor & Barn i min hand i dag ! :) Magasinet var nästan varmt från tryckpressarna och på måndag (1:a mars) hittar ni det i butikshyllorna runt omkring i Norge. Jag står bak 13 shop-sider + diverse smått & godt och som cover girl har vi vackra Vibeke Klemetsen. Lovar att ge er en sneak-preview en av de kommande dagarna ;)


Jag har piffat upp hallen med nytt grönt i vasen....

Jag sitter på köket och bloggar (+ mumsar på Kina Snacks) just nu och det har inte hänt på ja, kanske 1,5 år? Vårt trådlösa nett här hemma är nämligen out-of-order så jag sitter alltid med kabel inne på kontoret men just nu sover min mamma gott där inne så en smart mojäng (härligt svenskt ord!) som jag lånat från JIG räddar bloggningen ;)

Oj, nu håller jag på att somna...zzz...tror det är bäst jag kryper i säng så ses vi igen imorgon. Men innan jag loggar av så måste jag bara fråga en sak:  Säger man inte lek-krok på svenska? allstå att man har en krok där barnen kan leka i tex vardagsrummet? Min mamma sa att hon aldrig hört talats om någon lek-krok, bara en lek-hörna....? Oj, vad vi skrattade åt detta med krok vs hörna. Men alltså , seriöst, säger ni inte lek-krok i Sverige?

GoDnAtT kRaM! ♥


Kommentarer
Postat av: Stina

Haha du har nog blivit lite norsk eller något ; ), lek-krok tänkte jag en sådan där krok man hänger i taket för tex. ringar eller dyl. Nä här hemma har vi en lekhörna i vardagsrummet trotts att vi kommer från samma stad ; ) haha hoppas jag inte missuppfattade vad du menade ; ) God Natt!

2010-02-24 @ 00:54:34
Postat av: Irene



Jag satsar på att det heter lekhörna, så har jag blivit lärd att det heter :)



Inte kommenterat på ett tag hos dig, ramlade nämligen ner i trappan från övervåningen ambulans killarna trodde att jag hade brutit ryggen. Tänkte hela tiden på den där tjejen som du skrev om i Thailand, speedboat olycka var ju hon med om. Hon kunde ju röra sig etc så jag var otroligt rädd, men några brutna revben och en kraftig hjärnskakning lyckades jag med....



Så mitt dagens tips är, håll er alltid i trappräcket :)



Kram

Postat av: Sandra B

Lekkrok är norska, finns inte i sverige.



Hörde faktiskt inte ens det när jag bodde i olso under 2 år och jobbade med barn. :-)



Kul när man plötsligt kommer på språkskillnader. Kan bli tokigt.



Kram och ha en bra dag

Sandra

2010-02-24 @ 04:28:21
Postat av: Anna

Hej!



Nej, krok brukar vi inte säga i det sammanhanget. :) Däremot "avkrok" används ju ibland, men då beskriver man ju att ngt är långt bort/avsides rent geografiskt.

Men säger man bara "krok", så tänker man väl en sådan man hänger upp saker på.

"Lek-hörna" är ordet jag skulle använda.



Ja, visst är det kul med språk! :)



Ha det bra!

2010-02-24 @ 05:47:56
Postat av: Johanna

Krok är något man ex hänger handdukarna på toaletten på så nej.. Man kan inte säga lek krok :)

2010-02-24 @ 05:59:11
Postat av: Pethra i Göteborg

No no no, här hemma säger vi lek-hörna. Hörde inte ens ordet lek-krok när jag bodde i Oslo, något nytt kanske? ;)

2010-02-24 @ 07:05:40
Postat av: Josefine

Hahaha jag känner så igen mig! Mamma tror jag skojar då jag står på mitt ibland =) NJUT Mammabesök vännen, glad i dig!



GRATTIS till nytt Mor & Barn, längtar att få bläddra i den och se dina fina sidor. GO GIRL!



Puss & Kram

2010-02-24 @ 08:15:26
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Katharina från Norrbotten

Godmorgon:)

Jag är belägen att hålla med din mamma, det heter nog lekhörna, iaf här i norrbotten:).

Men fortsätt du med "lek-krok" om det känns bäst:))

Kramar Katharina

2010-02-24 @ 08:31:09
URL: http://www.kathshome.com
Postat av: chatarina

Nej..man säger lekhörna..på krokar hänger man saker:))..jag förstår att du ibland blandar ihop saker..det gjorde jag själv när jag bodde i Italien..glömde bort vissa ord..

Kram

2010-02-24 @ 08:32:12
URL: http://www.chatarinasvrld.blogspot.com
Postat av: Madelene

Lekhörna it is! =))

2010-02-24 @ 09:34:47
Postat av: Anonym

Pethra og Sandra: Det heter lekekrok i Norge, ikke noe nytt :)

2010-02-24 @ 09:43:20
Postat av: emma härnqvist/perfektion

haha nej lek-krok har jag då aldrig hört :) däremot hage och hörna!

2010-02-24 @ 10:08:53
URL: http://perfektion.blogg.se/
Postat av: Sessan ☆

Skratta igenkännande åt din språkförvirring.

Jag säker också saker som den största självklarhet, så är det inte alls Svenskt pinigt



Tror inte vi hade gjort oss med att jobba profft med Svenska språket längre nej! ;)



LÄÄÄNGTAR till nytt Kamille ;D

Jag har ju äntligen fått ut fingret & tagit ett abo, för jag köper ju tidningarna iaf så då kan jag ju spara in lite på att prenumerera.



Du är strålande duktig & det syns direkt vad du lagat, du har ditt alldeles egna utryck på dina saker.



Kramar

2010-02-24 @ 10:20:34
URL: http://sessanochprinsessan.com
Postat av: Anonym

Jag säger lekkrok, kommer från Göteborg..

2010-02-24 @ 11:27:37
Postat av: Anonym

Hei :)

Du er nok blitt litt fornorsket... Lekekrok er ordet på norsk.

Ha en strålende dag!

2010-02-24 @ 12:32:50
URL: http://2engler.blogspot.com/
Postat av: pangis

Som flera sagt, lekkrok är norska och i Sverige heter det lekhörna:-) Ha en underbar dag!

2010-02-24 @ 12:57:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91