Godmorgon lördag !


Varje fas av livet har sin tjusning...

Godmorgon vänner & GLAD lördag! Jag riktigt njuuuter vår lördagsmorgon här hemma och Johanna kom precis upp ur ett skönt skumbad :)  Ute tittar solen fram och på TV´n rullar Nyhetsmorgon... Vi har pussat JIG "trevlig-resa" (han har rest bort några dagar på jobb) och jag ska strax grädda pannkakor, sen får vi se vad vi hittar på?

Johanna kastade opp i natt så jag var rädd att hon fått kräksjukan men jag tror det var pga hennes hosta för idag har hon behållit allt hon ätit. Skönt ! :)

Så här ser det ut hemma hos oss just nu.. på tal om att blommor förgyller ;)


I vardagsrummet har nya kuddar / puter flyttat in + några nya små ljuslykor.


Kommer inte ihåg om jag visade den här bilden häromdagen? Hur som helst så är detta ett av fönstren i vardagsrummet. Älskar färgmixen av rosa & grönt...


På köksbordet... Och jag lyckades ta bilden precis då de pratade om tulpaner på Nyhetsmorgon ;)


Vår i sikte !  Bilden är från gången/hallen.


Fönstret i Johannas rum.. Det söta Johanna-tåget var en av presenterna jag hade med mig hem från Stockholm. Shoppade det på Leksaksborgen på Östermalmstorg. (jag ställde bara tåget i fönstret pga foto, i vanliga fall står det på tågbanan på golvet. Den passar till Brio).


Så här ser morgontidningen ut idag. Helt GALET vad gräns-handeln omstätter mycket pengar ! På tal om det så ska jag föresten ta en Sverige tur till veckan och fylla kylskåpet med godsaker igen :)

Johanna sitter i mitt knä då jag skriver = inte så smidigt ;) så nu loggar jag av en stund och går och fixar de där pannkakorna.

Önskar dig en lovely lördag !

KrAm! ♥

Kommentarer
Postat av: New England Style

Herlig med litt vår i vaser og krukker:)

Ikke mye vår å skimte ute iallefall!:)

Ønsker deg en kjempefin lørdag!

Klem, Lene

Postat av: Johanna

Ljust och fint :)

2010-02-06 @ 12:51:54
URL: http://johannahansson.blogg.se/
Postat av: Monika

Vilka vackra bilder. Ditt hem är nog smakfullt inrett. Kan inte du visa upp ditt hem mer?

Btw blir det inte pannkaka lite väl ofta? He he

Ha en toppendag!

2010-02-06 @ 13:37:03
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Vilka vackra bilder och färger som smälter ihop så bra. Ser ut att du liksom jag går och väntar på att våren skall komma igång på riktigt.



Jag hörde faktiskt fågelkvitter i morse på promenaden!

Ett gott tecken.



Blir det Melodifestivalen ikväll?

Ha en FAB lördag ♥



Mvh Camilla

2010-02-06 @ 13:54:10
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Maria från Luleå

Vilka härliga bilder du visar idag!! :)

Å visst är det underbart med hortensior, jag älskar dem!

Ha en fin lördag, ikväll börjar melodifestivalen!! Skumpan är på kylning!

Kramar

2010-02-06 @ 14:23:44
Postat av: Anna

Du har det sååå fint hemma!

Älskar oxå Hortensior, men tycker de har en tendens att tappa bladen för fort, eller är det bara hos mig för att de får för lite vaten kanske?!!? ;)

Ha en härlig dag!

/ Anna

2010-02-06 @ 14:31:29
Postat av: Pethra i Göteborg

Hortensior är förutom Azaleor min favoritblomma, i just love them!

Många fina vårtecken har flyttat in hos er ser jag, ser jätte härligt ut.

Hoppas ni får en fortsatt trevlig helg och att Johanna får fortsätta vara frisk!

2010-02-06 @ 17:30:59
Postat av: Fina Matildas mamma

Vilka underbara blommor, ja det piggar verkligen upp med fina blommor hemma:-)

2010-02-06 @ 19:23:05
URL: http://www.finamatilda.blogspot.com
Postat av: Sammy

Jättefina tulpaner, ser rosa-vita ut! Imorgon ska jag köpa lite vårblommor, förutom tulpanerna jag har hemma.

2010-02-06 @ 19:28:25
Postat av: Guri

Så fine blomster !



Det gir en deilig vårstemning :)

Det er alltid inspirerende å se bilder fra hjemmet ditt.

GOD HELG !

2010-02-06 @ 19:51:01
Postat av: Anni

Åh så fina ljusstakar, var har du köpt dem?

Kram

2010-02-06 @ 21:32:52
Postat av: Hege

Hei, jeg har ikke vært på bloggen et par dager og ser disse fantastisk fine bildene fra ditt interiør først nå. - Utrolig deilige bilder, til å bli skikkelig glad om inspirert av ! - ha en strålende dag

2010-02-08 @ 15:55:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91