Kapp Ahl lanserar Vintage Stories 9:e april!


Min Mor & Barn sida i Kamille nr.8.

I Kamille nr.8 som kommer ut i butik i morgon tipsar jag om en tävling här på bloggen där ni kan vinna valfria plagg ur
KappAhl´s Vintage Stories kollektion som lanseras över hela landet  på fredag (9:e april). Kollektionen är en flört med 50 talet och som vanligt är det ett begränsat antal av varje plagg så först till mølla gäller ! 

 
Några av mina favoriter ur kollektionen till Johanna.

Nu ska jag gå iväg till lekparken och möta upp JIG & Johanna så vi ses igen lite senare och då lägger jag upp tävlingen så missa inte det ! :)

Tjingeling så länge!


Kommentarer
Postat av: Frida

Gillar verkligen kollektionen! :-)

Postat av: Linn

Kläderna är verkligen hur härliga som helst!!! Synd bara att det inte designat lite snygga 50-tals kläder till små pojkar också!!!Det hade ju varit jättekul! Så hade man kunnat matcha lite med sin lilla son också! Är tydligen bara de som har flickor som skall kunna matcha!



Blir uppriktigt sagt lite ledsen över att det bara fokuseras så mycket på tjejer hela tiden! Jag har en son på 3 ½ år och det är jättesvårt att hitta fina kläder till honom, man får verkligen leta efter godbitarna (som är väldigt få och ofta svåra att få tag på). När det dyker upp lite roliga kläder som inte är dom vanliga kedjorna är typ 90% av kollektionen för tjejer och resten till killarna om de ens finns medräknade! Lika med din sida Kamille Mor & barn, sidan skulle lika gärna kunna byta namn till Mor & dotter...tyvärr!



Ta inte illa upp Anna-Stina, jag älskar din blogg och tycker du är urduktig och jag vet att rosa och tjejkläder säljer mer än pojkinspirerat. Sen kanske inte du tänker så mycket på det här problemet eftersom du har en flicka själv! Men nu känner jag verkligen att jag måste kommentera det här iallfall, det känns faktiskt lite som att pojkarna blir lite utfrysta i det här sammanhanget.

2010-04-05 @ 16:22:56
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Frida-

Vad kul ! :) då får du inte missa tävlingen.



Linn-

Du kanske nyss har börjat läsa min blogg? och då har du inte sett de fina pojk-kläder-tips som jag gett så kolla in www.mycinnamongirl.com och www.howtokissafrog.com så hittar du fina och speciella kläder till små pojkar :)



När det gäller kedjebutikernas special kollektioner så har de mycket riktigt vänt sig till mor & dotter senaste tiden både hos KappAhl och hos H&M. Detta är dock något jag inte kan påverka.



Ang. min Mor & Barn sida i Kamille så har har jag tips till killar också varje gång, vi kanske visar en produkt i rosa men den finns nästan alltid även i blått :) (check mina länk-tips). Eftersom jag har en dotter så blir det självklart mycket tips till små jenter. Men ! missa inte nr. 9, då har jag lagt (nästan) allt rosa till sidan och kör på med fina tips till er som har pojkar. Du hittar Kamille nr.9 i butik 19:e april.



KRAMAR till er båda !! :)



2010-04-05 @ 17:14:47
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Christi

Kolleksjonen ser veldig fin ut, gleder meg til å se den i butikken den 9. Jeg har to gutter og en liten jente, og det er ikke tvil om at det er letter å finne fine klær til jenta ( det er også lettere å kjøpe mye mer enn hva man trenger ;-) ).

Jeg lurer på å kjøpe den lyse dongerijakken fra KappAhl som du også har kjøpt, det hadde vært supert hvis du kunne vise noen bilder av hvordan du bruker jakken. Blir alltid inspirert av stilen din :-)



Ha en fin kveld, klem

2010-04-05 @ 18:38:54
Postat av: anna

jag skall till kapp ahl på fredag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91