Johannas dagens = ett jeans-tips!


Johannas super fina topp (jag gillar detaljen med brosjen..)  + nya sköna jeans med riktigt bra passform kommer från butiken Daisy på Vinderen, märket heter RetourJeans.

Då närmar sig helgen sitt slut och jag får erkänna att jag önskar att det var söndag imorgon för då hade jag hunnit bli klar med några påbörjade hemma-fixar-prosjekt.... Men med tanke på hur fort tiden går så är det ju snart helg igen = jag kan fortsätta på dem då ! :)


Spring i benen...

Kvällens prosjekt var att bada / tvätta håret på Johanna. Hon är inne i en period då hon h a t a r att både bada & tvätta håret så det tar tiiiid och blir många tårar innan hon är i badet ... men då hon väl är i så tycker hon att det är så mysigt att hon kan bada i en evighet. Fast det beror så klart mest på att hon vet vad som väntar henne på slutet: hårtvätten ;)   Är det någon mer än jag som har en tvätta-håret-vägrare där hemma?



Kollektionen från RetourJeans består av fräscha / tuffa plagg till både tjejer & killar. Du kan se mer av kollektionen
HÄR.

Hoppas att du har en riktigt trevlig kväll! :)


 ♥


Kommentarer
Postat av: Lotta, mamma till Alicia, Oliver och ängeln Philip

Vilka söta kläder, blusen är ju bedårande!

Jo du, min Alicia har också gnällstunder innan bad/dusch med efterföljande hårtvätt. Och när hon väl är i så älskar hon det. Jag har sagt till henne (hon har långt hår) att om vi inte tvättar hennes hår och sköter om det så kommer vi att bli tvungna att klippa av det. Lika kort som pappas hår (snaggad). DET är inte populärt, men ändå är det samma visa varje gång. Så tyvärr, jag har inget jättetips, men ser framemot att få ett. KRAM

Postat av: camilla y

Hej vännen!



Vad lång Johanna har blivit, våra småttingar växer så det knakar nu. Filip gör samma sak, nu går det ganska br aom han själv får skölja genom at tböja huvudet bakåt i vattnet själv så det inte kommer vatten och skum i ögonen. Hoppas att du får en underbar vecka:-) Jag ska till london i tre dagar med jobb, ser fram emot det.



Kram Camilla

2010-04-11 @ 22:08:22
Postat av: Sofie

När jag var liten ( på 80-talet typ) fanns det en slags skärm som man satte runt huvudet som skulle göra så att man slapp vatten i ögonen. Tror det fungerade men vet inte om de finns idag.

Ett annat förslag, mina gamla aupair barn avskydda att tvätta håret men jag brukade ha vatten i deras hinkar och vattenkannor som de hade och leka med i badet. På så sätt kunde vi hälla mer försiktigt och de tyckte det var roliga också...

Kram!

2010-04-11 @ 22:17:02
Postat av: Kristine

HEI! Vår jente som blir 4år om et par måneder elsker å bade.Å vaske håret er ikke alltid like kjekt. Sier at hun må se opp i taket når vi skal skylle ut shmpoen - hun liker ikke å få det i øynene. Tror at dette går over av seg selv!!! nå er det snart sommer og badetid!! Vi håper at hun får plass på vanntilvennings kurs på svømmehallen til høsten.Da blir hun nok vant med å få vann i øynene. MEN ser at når vår jente leker med andre, så påvirker de hverandre og det er stas å få vann i øyet.

2010-04-11 @ 22:22:17
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Tack för fina tips !



Vi har en sån där "fifi-ring" (som jag kallar den eftersom den ser ut som det Fifi har på huvudet ;) sedan länge tillbaka men Johanna gillar den tyvärr inte... Istället håller hon handdukar mot ansiktet för att slippa få vatten i ögonen..



Hon vill helst att jag ska droppa duschen och hälla vatten ur koppar / glas istället då jag blöter det så så fick det bli ikväll :) också var jag "saved by the bell" av att jag genom de styling-uppdrag jag har just nu hade en hel påse med badleksaker hemma så: jag "shoppade" ett par kul saker ur denna påse för att göra badstunden lite festligare ;) Bl.a. en groda som sjunger 3 sånger då den kommer i vatten + en sköldpadda som simmar fram..



Kristine-

Vanntillveningskurs? Det har jag aldrig hört talats om? Låter som en bra idé ! Själv hoppas jag att Johanna ska tuffa till sig på semestern vi snart ska iväg på :)



Camilla Y-

ENJOY London kära vän! och jag hoppas verkligen att vi kan ses snart. Saknar dig massor !!



KRAMAR till er alla !! :)

2010-04-11 @ 22:33:53
URL: http://gizmolinas.blogg.se/
Postat av: Anonym

Min 4 åring hatar också att tvätta håret. Därför brukar vi börja med det så det är klart så kan hon bada i lugn och ro sen.

Jag försöker vara lite "pedagogisk" och förklara steg för steg vad jag ska göra och vad hon ska göra.

Det låter så här:

"Nu kan du blunda så tvättar jag, sen lutar du huvdet lite bakåt och så sköljer jag sakta och försiktigt bort schampot. Blunda på du bara så fixar jag det här..."



Sen ligger ju hotet om pappas snaggade frisyr över henne också.



Jag undrar däremot hur du kan få Johanna att ha håret uppsatt!? Det vägrar min flicka och jag tycker det är så sött med små pippilotter! :)

2010-04-12 @ 06:59:08
Postat av: smile

Jotack, här har vi en 2,5 åring som inte gillar att bada och som hatar att tvätta håret. När hon väl är i badet gillar hon det, men precis som Johanna är hårtvätten en kamp. Hon hade en period då hon tvärvägrade att sitta i badkaret. Hon skulle prompt stå upp. Märkligt.



Jag håller med en tidigare kommentar här, angående uppsatt hår. Min lilla tjej vill gärna ha klämma eller pippilottor, men så fort jag satt det på henne sliter hon av det igen. Trist, för hon är så himla fin i det.



Tack för inspirerande blogg! Gud vad Johanna vuxit till sig på senaste tiden, förresten! Hon ser så lång ut, plötsligt.

2010-04-12 @ 08:31:51
URL: http://smilebloggar.blogspot.com
Postat av: Jenniepennie

Vi brukar alltid börja med att tvätta håret, sedan kan man leka hur länge som helst.

Vi brukar variera oss med vad som är i vattnet, och Freja får välja själv och ha i det hon känner för, tex skum, badbomb eller badconfetti.då brukar det bli roligare.

2010-04-12 @ 11:03:23
Postat av: Anna-Karin

Angående hårtvätten... Har du gjort Johanna delaktig när schampoo inhandlas? Att hon får välja en fin flaska med ett schampoo hon tycker doftar gott, kan kanske hjälpa liiiiiiiiiiiiite vid själva hårtvätten. Är jag inte helt ute och cyklar, så ska det finnas en sorts "skölj-spade" på exempelvis Babyland (Den formar sig efter barnets panna och man kan skölja håret utan att det kommer vatten i ögonen)... Har jag drömt detta så är det ju ett tips till den som vill skapa en produkt som kommer sälja som smör i solsken!!! ;) Avslutningsvis kan jag bara trösta att i de exempel jag läst om detta med bad- eller hårtvättsfighter, så har det gett sig med tiden. Tålamod är kanske det bästa tipset?! Ser förresten jättemycket fram emot inspiration till små prinsar! Ta hand om dig UNDERBARA AnnaStina!

2010-04-12 @ 11:05:07
Postat av: Anna

Yes jag har en dotter som nu är 5 år som alltid hatat att få vatten i ansiktet o tvätta håret. När det var som värst, hon skrek som om man slog henne (!) så införde jag ett belöningssystem. En guldstjärna (klistermärken) på kakelväggen i badrummet för varje gång hon tvättade håret utan skrik/tårar, och när vi gjort det 10 ggr fick hon en liten leksak. På detta sätt lärde hon sig att det inte är farligt och sedan dess har det gått bra :-)

2010-04-12 @ 13:32:37
URL: http://starfamilys.blogg.se/
Postat av: Slæsh

Hei:) Takk igjen for å kunne få følge med på bloggen og bli inspirert.. Kjøpte Kamille bladet med et velkommen skilt oppi,det bare måtte jeg ha:) Så det henger utenfor hos oss:)

Har ei på 2år som nekter og sette seg i baljen,dysje vil hun heller ikke,så nå for tiden blir det at jeg eller mannen har henne på armen mens vi dysjer og vasker hår.

Pga håret (tror jeg) vil hun ikke bade,dysje uansett om vi ikke skal vaske det..

Så dette er et slit..

Har du noe forslag vi kan bruke for å ikke få det i øynene.

Når jeg og søskenene mine var små hadde vi et slags solhatt på oss,den var genial...:)

Har bare sett en halv skjerm med håndtak som skal holdes inntil pannen,men det tviler jeg på går så bra. Trenger eks når hun dusjer hånd til og holde kran + en til å holde litt i henne.

Så her må det bli noe lignende det vi hadde når vi var små..:)

Han super duper kveld:) Klem i fleng

2010-04-12 @ 18:50:01
Postat av: Anette Fransson

Vilken liten sötnos! Härlig blogg och massor med kul modeinspiration i min stil!

2010-04-15 @ 09:29:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91