Resan: Oslo - Mallorca.


Här har vi ankommit Mallis och vi hade precis stått och väntat på vårt bagage i nästan 45 min och jag var såå trött...zzz... så jag somnade nästan direkt då vi satte oss i bussen. Bussresan till Cala Bona tog ca 1 time. Och visst är det snyggt när kläderna åker upp i sidan så som de gjort på mig här? ;) (NOT!).  Jag invigde mina Ugg´s på turen och min tunika kommer från Odd Molly (finns hos Daisy).

Jag lyckades så klart somna med Johanna ikväll men nu ska jag blogga lite innan jag kryper ner under täcket och sover vidare. Jag startar från början, med resan !

Vi reste som sagt från Oslo med flyget som gick kl. 07 på lördagmorgon och det innebar att vi drog hemifrån med en taxi redan kl.04.30, eller 05 var den nästan för jag packade in i det sista. Alltså HUR gör ni som reser "lätt"? Jag klarar verkligen inte att begränsa mig, tänker "den är bra att ha" om det mesta = ja, ni ser ju resultatet på bagagevagnen ;)  (men den svarta bagen innehåller vagnen så riktigt så illa var det inte ;)


Det var ovanligt fräsch mat ombord på flyget och till Johannas lycka var det Lollo & Bernie pappers- figurer att leka med runt själva matboxen.

När vi kom fram till Gardemoen var det ett totalt KAOS... och jag insåg att det var ca 7 år sedan jag flög charter sist så jag hade glömt hur det är ;)  Först var det gigantiska köer till självcheckinautomaterna som ALLA var tvugna att skriva ut sina egna boardingcards + bagagetaggar på. Och sen var det en låååång kö till bagagedroppen där alla skulle lämna sitt bagage.


"Sista minuten shopping" på flygplatsen = inspiration att mysa med i solstolen.

Jag kan säga att det var inte helt lätt ta sig fram i kaoset med barnvagnen (med en trött Johanna i) i ena handen och bagagevagnen i den andra handen... riktigt så bred last fanns det liksom inte utrymme till ;)  Men allt går och plötsligt befann vi oss i avångshallen och efter lite taxfree-shopping (solcreme etc) och 2 tim & 50 min i luften var vi framme!  :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91