Lördag = kino, Mc.D & mys.


Igår var Johanna på kino /bio i jacka från Benetton (shoppad i Palma), topp + kjol/skjørt från
Daisy också favorit väskan så klart :)

Igår var det ett riktigt grått, regnigt och kallt höstväder och vad passar då bättre än att gå på BIO!? :) Så, Johanna & JIG var och tittade på "Gubben & Katten" (på svenska: Pettson & Findus) och jag passade på att fixa ärenden under tiden.


Far & dotter på väg in på bion... Den här biografen ligger på gångavstånd från där vi bor.

Jag var innom en hel del butiker igår och det fick mig att tänka på hur otroligt dåliga många är på kundservice. Det var kanske i 1 av 3 butiker som personalen hälsade då jag kom in. Alltså hur kan man inte hälsa på en potentiell kund?? Ofattbart. Och det får mig att vilja skriva till de butikerna och fråga om de är intresserade av en "kundvårdsutbildning" för sin personal? ;)

Och vet ni, en gång, då jag (+ en massa andra kunder) fick ur-dålig service i en skobutik i Stockholm så sa jag följande till henne: "om det här hade varit min butik så hade jag sagt upp dig idag." Hon tappade så klart hakan men jag hoppas (och tror) att det fick henne att skärpa till sig.  Kunden är varje butiks viktigaste tillgång. Tänk på det !


Jag hämtade upp JIG & Johanna efter bion och då gick turen, enligt önsk från Johanna, till Mc.Donalds.


Lördagens: tunika från Line of Oslo (shoppad hos
Bolina), tights + jacka från Zara, stövlar Hunter (shoppade hos ShoeLounge) och som ni ser ville Gucci gärna vara med på bild också :) 


Här pussar min pyjamasflicka mormor "Hej då!" lördagmorgon. TACK  kära mormor för ALL hjälp i veckan! Det har varit så TREVLIGT att ha dig här och lyxigt med goda middagar. Det blev tomt då du rest...  (Johanna har på sig pyjamas från Petit Bateau och sina sköna Ugg tofflor).

Lördagskvällen blev soft och mysig med taccos + en mix av Här är ditt liv / Skal vi danse & Körslaget.

Nu ska jag fixa lite korv & makaroner och sen ska här städas.

Tjingeling så länge & HAPPY söndag ! :)




Kommentarer
Postat av: Josefine

Låter som en mysig dag!



Håller med om att serviceandan ofta är under all kritik! Blir så arg då personalen i butikerna är nonchalant och ser ut att önska sig bort! Då borde man skaffa ett annat jobb!



kram!

Postat av: josefine

Jeg er så enig med deg, det finnes nesten ikke god service lenger. Jeg har jobbet mye i butikk selv og la alltid min ære i at kundene skulle gå ut derfra med en god opplevelse, uansett om de kjøpte noe eller ei:)

2009-10-04 @ 14:26:01
URL: http://finejosefines.blogspot.com
Postat av: Indrah

Äh vilken söt liten tjej!



De borde kanske komma till Dubai och lära sig hur kundservice fungerar då de butiksanställda alltid säger både Hej, Välkommen och Hejdå till alla som kommer in i butiken! De är heller aldrig sena att komma och hjälpa till om man ser undrande ut, det är verkligen service tycker jag!

2009-10-04 @ 14:26:48
URL: http://indrahscloset.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ja och när man jobbar i butik får man träffa såååå många dryga, otrevliga kunder med så många smittas av det. Tänk på hur ni kunder beter er med, jag är alltid trevlig mot folk FÖRST men när de beter sig som en riktig skitstövel mot mig i kassan och är spydig då blir jag otrevlig med;) Jag tar ingen skit och är ingen dörrmatta bara för att jag står bakom en kassa. Min chef backar upp oss med, en sådan chef är bra.

2009-10-04 @ 14:32:31
Postat av: Elisabeth

Høres ut som dere hadde en hyggelig lørdag. Håper dere har en bra dag i dag også : ) Søndagen min har bestått i å gå en tur i det fine høstværet som var har også ryddet litt i heimen. Ønsker dere en behagelig søndag.

2009-10-04 @ 15:36:44
Postat av: Sarah

Jag håller med dig Anna Stina! Det handlar inte om att butiksbiträdet "inte tar någon skit" det handlar om att kunden ska känna sig välkommen och förhoppningsvis handla något.

Jag har 8år butik erfarenhet och är väldigt noga med att hälsa på ALLA kunder. Bara för en är otrevlig ska inte resten straffas ;)

Ha en underbar dag och tufft av dig att säga till det biträdet :)

2009-10-04 @ 16:02:18
Postat av: Sammy

Har spanat på den kappan från Zara, fin, men är man något varm i den, eller mest för mildare dagar?

2009-10-04 @ 16:31:39
Postat av: Anna

Och där fick alla se att JIG visst gör saker tillsammans med sin dotter :) Mysigt med bio!

Ni verkar ha haft en toppen vecka med mormor/mamma - både hjälp och mys! Och så kom Gucci med på ett hörn igeeen - jag blir så glad!(Har 2 birmor själv)

Nu står kanelbulldegen på jäsning, dags att baka ut snart...Ha en fin kväll! Kraaam fina du

2009-10-04 @ 17:17:27
Postat av: Anonym

Blir så glad av att se din fräsiga mamma! Hot, hot mama!

2009-10-04 @ 18:29:57
Postat av: Therese

Hej



Måste fråga var du har köpt Johannas uggs tofflor? Vill gärna ha sådana till min dotter och gärna till mig med ;-)



kram

2009-10-04 @ 20:07:19
Postat av: Fina Matildas mamma

Vilket fint McDonalds ni verkar ha. Så ser de inte ut här!

2009-10-04 @ 20:13:48
URL: http://www.finamatilda.blogspot.com
Postat av: Rövarmamman

Jag vet hur viktigt det är att ta vara på kunderna, då jag själv jobbar i butik!! I vår butik vill vi alltid ge den bästa servicen!

2009-10-04 @ 21:25:58
URL: http://roxenmo.se
Postat av: Anonym

Jag blir lika irriterad varje gång jag är i Norge över att det inte vet vad service är!



Jag tycker faktiskt de är sämre på det i Norge än i Sverige och många av mina norska vänner håller med mig.



Jag tycker du gjorde helt rätt som sa till tjejen i skobutiken. Hoppas hon tog till sig det på rätt sätt och skärpte till sig.



Arbetar man i servicebranschen bara MÅSTE man göra sitt yttersta för kunden vid varje möte.

Och det är ju DET som är kul med jobbet.

Man får så mycket tillbaka om man kan ge bra service och det lilla extra!

2009-10-05 @ 02:32:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91