Gizmo & Co + Hello Kitty´s dag idag.


Hittade dessa bilder i en låda i skrivbordet. Jag är  på inköp hos Stella Nova på modemässan i Köpenhamn. Misstänker att detta är febr -04. Jag hade kommit hem från en semester i Thailand några dagar innan.

Idag är det på dagen 7 år sedan jag slog upp portarna till min älskade butik Gizmo & Co. Om någon då hade sagt till mig att jag om 7 år inte längre skulle ha min butik och att jag skulle ha en dotter på 3 år så hade jag skrattat högt för där och då fanns barn inte ens i min tanke.

Men livet är en spännande resa som tar med oss på vägar vi inte alltid räknat med att gå på....

Tack vare att jag förverkligade min LIVSDRÖM att starta min butik så har jag fått fantastiska vänner, massor med kunskap, enormt många GLADA minnen och utan Gizmo & Co så hade jag inte varit den jag är idag.


Jag & Johanna ♥ Hello Kitty! :) Bilden är från vår lägenhet i Phuket.

Och inte nog med att Gizmo & Co har sin dag idag, det har även HELLO KITTY ! Min kära Gizmoprinsessa Kjerstin påminde mig om att det är Hello Kittys födelsedag idag så hipp HURRA för Hello Kitty ! :)

Nu ger jag upp bloggningen för en stund för blogg.se går såååå trögt (det här inlägget har jag hållit på med i en evighet ;) och istället kryper jag upp i soffan med min chips-skål och ser på film.


Kommentarer
Postat av: Ida

Gratulerer så mye med dagen! Alt av det du tidligere har vist av butikken har vært HELT i min gate - butikken, både av varer, fasade og innredning var eyecandy og helt nydelig!



Ja, er det ikke rart hvordan livet plutselig snur om seg - både på godt og vondt. Hadde noen sagt til meg for 4 år siden at jeg i dag skulle være tobarnsmamma til små gutter - hadde jeg ledd høyt! Jeg er glad det ikke gikk slik jeg hadde trodd - jeg er så lykkelig i dag!



Ha en nydelig kveld kjære deg!

klem fra Ida

Postat av: Maria

Hurra & Gizmolationer! Kommer ihåg myskänslan i din affär på hörnet å att du alltid var så glad (du bjöd på godis oxå). Hoppas att den-aldrig-förr-så-efterlängade-nät-butiken öppnar snart, perfekt för oss som inte bor i den frestande storstaden längre. Tack för att du finns! Krams m

2009-11-01 @ 21:16:44
Postat av: Josefine

Sötis, GRATTIS på 7årsdagen! Jag är GLAD Johanna kom till dig. Du är en underbar Mamma och vän. Puss & Kram!



En dag finns butiken igen det är jag stensäker på!

2009-11-01 @ 21:52:49
URL: http://www.prinsessansdagbok.com
Postat av: Martine

Fin blogg:)

2009-11-01 @ 21:55:02
URL: http://gitteogmartines.blogg.no
Postat av: Alexandra

Hurra för Gizmo! Det var min favoritbutik i Oslo. Och som Maria skriver så minns jag också godiset och myskänslan och såklart det svenska i norge som din butik representerade! Jag bor inte i Oslo längre men fortfarande i norge och har två små troll, som inte är tre ens, någon av dem! :-) Kram till dig Anna-Stina! Alexandra

2009-11-01 @ 21:55:49
URL: http://oceanshowroom.blogspot.com
Postat av: Anna

Du pratar ju sååå ofta om din butik..kan du inte bara starta upp den igen?? Låter ju som om det var ditt livsverk? Eller finns det inte marknad för butiken idag? Vad hände liksom? (Ja, Johanna kom till er men..) Nyfiken Kraaam och ha en fin kväll

2009-11-01 @ 22:09:07
Postat av: Wenche

Nåååår starter du opp nettbutikken??? Venter og lengter:)))



Har spurt før, men tror ikke jeg har fått svar; den hvite adventsstaken din, som du kjøpte i Stockholm(?) finnes den å få kjøpt nå for tiden, og i tilfelle hvor? Og har du fått undersøkt om den hjertelampen du har på stua di, selges den fremdeles?

Ha en fortsatt fin søndagskveld!

Klem:)

2009-11-01 @ 22:29:17
Postat av: Karin - AlicesMamma

Då får man gratulera! Visst är det härligt när livet tar oväntade vändningar! Jag skulle aaaaaaldrig bo i min barndomsstad igen och definitivt inte leva med någon som kommer härifrån... Tji fick jag :) Och det är det bästa jag gjort!



Thailand är ju verkligen det förlovade Hello Kitty-landet - lämpligt nog för er :) Förstår att ni längtar dit igen!



Ha en fin kväll och en bra start på den nya veckan imorgon!

Kram♥

2009-11-01 @ 22:30:55
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Hege

Gizmo var en helt fantastisk butikk! Herlig stemning og super service! Fast besøk på hver Oslo tur! Kjøpte Hello Kitty hos deg og Johannas fantastiske skrivebøker, som jeg nå har i min butikk...Tusen takk for all inspirasjon Anna Stina! Du er en slik positiv person! Må innom deg flere ganger om dagen!

Fin søndagskveld til deg!

Klem H

2009-11-01 @ 22:49:26
URL: http://berthasoldebarn.blogspot.com
Postat av: Linda

Åh er lägenhet i Thailand är så fin! Vad söt du var på bilderna från 04. fast det är du ju idag också!

2009-11-02 @ 07:26:42
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se/
Postat av: Lisa

Får man fråga varför du inte har kvar din butik? Vad hände med den?

Kram

2009-11-02 @ 10:23:30
URL: http://minaminis.bloggagratis.se
Postat av: Anna

Livet är stort!



Soffan är underbar! Där skulle jag vilja sitta med min mamma - och min mormor när hon var i livet. Så sött och så vi!



Ha en bra dag, du glädjespriderska!

2009-11-02 @ 10:56:35
Postat av: Jenny

Sicket vardagsrum :)

2009-11-04 @ 23:56:59
URL: http://jennza.blogg.se/
Postat av: helen

men gud vilken mysig soffa!

2009-11-16 @ 23:53:10
URL: http://dodoos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91