Saturday night.


Syskon  på vift !

Luleå by night  i lördags var inte någon jätte-succé MEN jag och min bror hade hur TREVLIGT som helst så jag "gillade bara läget" då vi stod i kö för att sedan komma in på Luleås nyaste ställe "All Star" där det dunkade rockmusik ur högtalarna och åktes snowboard på typ 69 tv-monitorer... Sportigare än så kan det nästan inte bli och stället var mer "jeans&öl" än "fest-topp&bubbel" ;-)


Vi mötte Mats i minglet på All Star och han blev med oss vidare hela kvällen lång. Mats och jag jobbade tillsammans på Filmstaden (jag var biochef och Mats var maskinistansvarig)  i många år så vi går way back :-)

Jag önskar att de hade spelat sån
HÄR musik hela¨kvällen lång  och trollat fram en disco-kula så att man kunde dansa men eftersom det inte var fallet så drog vi vidare så småningom..  En sak är i alla fall säker: om du besöker Luleå och ska gå ut så är det här "alla" är .


Jag träffade en bloggis på All-Star: solstrålen Marie ! :-)  Vi känner till varandra sedan åren jag bodde i Luleå men vi har aldrig umgåtts men så skrev hon till mig för ett tag sedan att hon läser min blogg.  KUL !!

Efter All Star gick vi till Invito och trots att det var extremt lite folk där så kändes det stället sååå mycket skönare. Det spelades bra lounge-musik och ja, jag gillar stället helt enkelt . MEN - det är ett "stannaochtaendrink" ställe så efter en stund drog vi vidare till det enda dansstället i Luleå : Olivers.  (samma ägare som till AllStar så det förklarar varför han inte har dans där...).

På Olivers gick jag raka vägen upp till Mr.Dj och önskade den HÄR låten och sen dansade jag till de stängde :-)


Bror & syster på väg hem i natten..

Eller föresten, jag dansade inte till de stängde för jag är aldrig kvar "till sist" så runt kl. 02.45 checkade vi ut och gick hem.

 
Jag minglade & dansade i en topp/kjole shoppad i Phuket , jeans från Zara och örhängen från H&M. TACK min kära bror för en fabulous night-out !

Luleås mest kända nattclub, Cleo, var stängd (?!) i lördags så inget är sig längre likt... ;-) Men - vi hade som sagt en riktigt KUL kväll trots allt   !


Kommentarer
Postat av: Petronella

Vilken fantastiskt underbart vacket tunika du hade på dig! Varför inte importera hem sådana från Phuket och sälja på "nettet"!

Ps. Tack för en mkt fin och inspireande blogg!

2009-05-06 @ 14:45:06
Postat av: Anonym

Hej,,, tycker din gröna jacka e mkt snygg..finns dom bara i oslo?

mvh mie

2009-05-07 @ 22:06:40
Postat av: Anonym

Hej,,, tycker din gröna jacka e mkt snygg..finns dom bara i oslo?

mvh mie

2009-05-07 @ 22:07:43
Postat av: mie

hej,, tycker din gröna jacka e mkt snygg,, finns dom bara i oslo? mvh mie

2009-05-07 @ 22:10:17
Postat av: mie

2009-05-07 @ 22:10:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91