Godnatt onsdag!


Idag fick jag en suprice i posten ! och imorgon ska ni få se vad som gömde sig i det rosa silkespapiret.

Jag vågar nästan inte titta på klockan nu.... ;-)   Jag tappar nämligen helt kontroll på tiden då jag sitter och jobbar och försvinner in i en inspirerande värld och blir helt uppslukad av allt FINT jag ser ! :-)

I min inbox står det att jag har 147 (!) olästa mejl och jag ligger efter med att presentera vinnaren av valfritt smycke hos
CreativeLounge, (den som väntar på något gott... ) , ovanpå det så har min "att-göra-lista" växt och tidigare i kväll då min pappa ringde och frågade om vi kommer upp till Luleå i sommar? så kände jag att "sommar?, men dit är det väl en stund?" men så tittade jag på kalendern och insåg att vi ju snart är i mitten av JUNI. 

Ibland önskar jag att man hade en "stoppatidenknapp" som man kunde trycka på också fick man "bara vara" en stund. Tänk så lyxigt det vore ! Men tid kan inte alla pengar i världen köpa, istället får vi som sagt ta tillvara våra dagar och inte stressa upp oss i onödan utan ta 3 djupa andetag och tänka att det jag inte fick gjort idag kan jag göra imorgon ! :-)

 
Idag invigde jag en vackert blå bluse från Isabel Marant (shoppat hos Kemt). Jag matchade den med jeans från Zara, jacka från Juicy Couture och favorit sjalen från Faliero Sarti. Väskan shoppade jag på Zara i Phuket förra året och den är en favorit. På bilden till vänster har jag färskt frukostbröd i påsen :-)

Nu loggar jag av för idag, hänger en tvättmaskin och kryper sen ner i sköna sängen. TACK för idag och TACK för alla FINA kommentarer i mitt förra inlägg. Ni är som sagt fantastiska !

Godnattkram! ♥

Kommentarer
Postat av: kari

Takker igjen for en flott blogg, som gir meg mye glede. Jeg skal på Ikea idag og tenke jeg skulle kjøpe noen rammer, for å lage oppslagstavler.

Mener å huske at du gjorde noe lignende og lurer derfor på om du har noen tips om hvilke rammer som bør kjøpes?

Stor klem fra Kari :-)

2009-06-11 @ 03:30:39
Postat av: Ida

God morgen :-)

Så utrolig fin den blusen var - du kler jo alt da, men den var virkelig fin til deg ! Og skoene i ett annet innlegg her var bare rålekre !

Måtte inn å lese litt på kommantarene som fulgte til ditt innlegg om det å være mamma ! Du virker spm en voksen, selvsikker og gjennomtenkt dame - så jeg regner med slike kommentarer om når man burde gjøre det ene og andre med SITT eget barn preller fort av ! Det er trist om man ønsker å oppdra barna sine 100% etter boken, hva med å følge hjertet, følelsene og barnets egen personlighet og vilje ! Det finnes ingen fasit på barneoppdragelse, og de utfordringer som følger den, det finner man ut sammen med barnets utvikling ! Å gi kjærlighet, oppmersomhet, trygge rammer og stabilitet ser jeg som det viktigste ! Og er det en ting som lyser fra Johannas herlige utstråling så er det nettopp det ! Bloggen din er ett lyspunkt i en travel hverdag ! Du er virkelig en stor inspirasjon og ett herlig menneske ! Stå på videre!



Mange varme torsdagklemmer fra Ida

Postat av: Anonym

Blev så förvånad när jag läste ditt tidigare inlägg för jag har verkligen uppfattat dig att du hela tiden sätter dottern i första rummet ! Hon hänger ju med dig på allt jobb restuaranter mm. Det är det som gör samhörigheten och styrkan! Och jag uppfattar hela tiden att du tycker det är kul att busa o mysa med dottern!



O ang blöjorna så är det nu så bekväma att man ofta väntar 1 helt år ( tänk vilken inkomst för tillverkarna) med avvänjning. Tycker det är bra att vänta till semestern med den totala avvänjningen så blir det inte så mycket misslyckande och stress. Och Johanna får ett bättre självförtroende.



Som sagt intrycket jag fått av dig är att du är en supermamma och dottern finns i centrum!

2009-06-11 @ 07:12:54
Postat av: Sally

Men snälla nån, vilken reaktion för några goda råd! Det är absolut inte alla som vet om risken med öppet bett med längre användning av napp. Jag vet heller inte om barn kallas till tandläkare i Norge, eller om det som i många andra länder, att man bara går till tandläkaren vid behov, när man får ont alltså!?



Varför ska sådana inlägg som mitt väcka sådana OTROLIGA aggressioner hos folk? Säger mer om dem, kan man tycka? Jag har alls inte varit otrevlig, bara kommit med RÅD.



Vaför du A-S har så svårt för ödmjuk i dessa fall är tråkigt, du som står för all denna "positivitet" borde väl med ett leende på läpparna, bara kunna ta emot ett tack för rådet, att du kanske inte visste om riskerna med napp?



Ang. blöjan trodde jag faktiskt ni hade slutat, men det låter ju som det är på god väg, och det är ju jättebra. Det är naturligt att sluta med blöja, och bäst är nog att inte göra för stor affär av det!



Ha en trevlig dag nu, A-S och alla läsare!!

2009-06-11 @ 08:14:47
Postat av: Nelly

vilken fin blus du hade igår! :) passade dig super! kram

2009-06-11 @ 09:02:14
URL: http://www.nellyat.blogspot.com
Postat av: Jessica

Jag håller helt med Sally. Såfort någon skriver minsta lilla som kan tolkas som "negativt" får skrivaren i fråga påhopp. Jag uppfattade inte hennes inlägg som kritik. Det var förresten jag isåfall som startade denna lilla debatt, vilket är otroligt tråkit, för mitt inlägg var inte heller frågan om kritik. Personligen tycker jag det är sent att vänta till 3-årsåldern med avvänjningen av blöja, beror oftast på att blöjorna är alltför bra numera. Och likaså nappen. Men det är MINA åsikter & inte kritik till Anna-Stina som jag förövrigt imponeras massor av.

2009-06-11 @ 09:22:05
Postat av: Annas inspiration

Fin tunika,

hoppas du fått en god natts sömn & en bra start på torsdagen



Kramar Anna

2009-06-11 @ 09:42:17
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: milla

Gud vilken fin blus du har!!

2009-06-11 @ 10:03:50
Postat av: christine

Jeg er enig- tenk om det fantes en stopp knapp! eller pause knapp!



nydelig tunika- misunner deg ofte som bor i byen, du kan gjøre slike flotte impuls kjøp! selv bor jeg på landet og må "planlegge" alle mine innkjøp eller handle på nett.



spennende å se hva som er i pakken!!!!



og..fint mamma innlegg!



ha en flo dag og takk for inspirasjon og glede i hverdagen!



klem





2009-06-11 @ 10:12:02
URL: http://christineshjemoglykke.blogspot.com/
Postat av: Lisa

Tack för en härlig, inspirerande blogg! Du gör mig GLAD!:) Kram/Lisa

2009-06-11 @ 10:24:48
Postat av: Becka

Vilken vacker blus! :)

Hoppas du får en härlig torsdag! Snart är det helg! :)

2009-06-11 @ 10:26:40
URL: http://beckasinnet.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh vad fin outfit! Jättemysigt och snyggt samtidigt!

2009-06-12 @ 06:38:08
URL: http://malinlolita.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91