En Gizmoprinsessa !


Det kom en sval & skön regnskur precis då jag var för att hämta på dagis.

Vänner är värdefullt att ha då man behöver hjälp och idag erbjöd sig min FINA Gizmoprinsessa Kjerstin (hon jobbade hos mig i min butik) att hämta Johanna på dagis och leka med henne några timmar till jag var klar. Men allt går inte alltid som man tänkt sig....

Johanna var som sagt superVARM p.g.a. vädret så hon ville helst slappa hos sin mamma = jag körde hem och parkerade bilen och gick raka vägen till dagis där jag möttes av en rödblommig och nästa naken liten tjej som gav mig en goklem...


Ett par prinsessor...

Efter en stund piggnade hjärtat till lite och vi gick iväg och åt mysig middag alla 3 (passade perfekt idag då jag inte hade tid till matlagning...) . Kjerstin är en SOLSTRÅLE och en riktig glädjespridare så det tog inte länge förren hjärtat skrattade och busade med henne :-) 


TACK underbara vännen för hjälpen idag ! Vi gör ett "nytt försök" en svalare dag ;-)

Med dessa rader säger jag GOD NATT från Oslo för nu ska här 1: jobbas, 2: städas, 3: sovas !

Nattaklem! ♥

Kommentarer
Postat av: ekp

Du gör ju som du vill, men testa att plócka bort skinnet ur vagnen. Det kanske gör henne lite för varm?

Vilken snygg klänning Kjerstin har!

2009-07-02 @ 08:32:40
Postat av: Line

Hjelp - nesten midnatt, også har du så mange planer? Hvordan orker du alt du gjør? Virker nemlig som om du har noen veldig sene kvelder, også tidlig oppe med J hver morgen? Det står det respekt av altså, jeg tror jeg hadde gått på en smell :p



Takk for at du blogger forresten - jeg blir i så godt humør av å lese hos deg! Fantastisk herlig feel-good blogg :D

2009-07-02 @ 09:16:14
Postat av: Pethra

ekp: Pälsen som ligger i vagnen funkar även på sommaren då den har en svalkande effekt då!

2009-07-02 @ 09:55:00
Postat av: Kristine

HEI!! Alt folkl som leser bloggen din skal legge seg borti. Hvis du (som så mange andre mammaer)vil ha pels i vognen, så er det ditt valg og ikke andre sittt valg. Ha en flott morgen og dag i dag. solen skinner og det er sommer.Det liker vi!! Tjo og hei :D

2009-07-02 @ 10:13:18
Postat av: Ingela

Oj vad jag tycker synd om alla små pyren när det är såhär varmt ute. Inte kul för dem.

Det där med fårskinnet stämmer faktiskt. Det är varmt på vintern o svalt på sommaren.

Surrade med min barnmorska (oj, "barnmorska" blir vist "barnmörderska" på norska har jag förståtthaha) på barnavårdscentralen i veckan när hon såg mitt fårskinn och hon sa att hon själv hade haft en sån till sina barn året om,så jag känner mig säker på att det är helt OK trots att jag har haft många förstå-sig-påare som kommenterat den nu under sommaren :-)

2009-07-02 @ 21:35:41
Postat av: Sandra

Kan inte dagis svalka barnen med badbaljor eller svala duschar?

2009-07-03 @ 15:34:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91