Happy tisdag från Oslo!


Mitt i julfixet så pågår även upp-packning... väskor överallt... vi fick nästan inte plats i bilen på väg hem ;)

Mina kära vänner! Nu är jag plötsligt tillbaka i "verkligheten" igen efter 4:a slöa veckor i paradiset och jag har bytt +38 grader till -15 så gissa om jag frös då jag klev ut från Gardemoen (flygplatsen) i en tunika....brrr...  tur jag i alla fall hade mina Ugg´s på fötterna :)

Det första jag gjorde då vi kom hem var att springa ut och köpa blommor + ljus (+ mat...) och nu pågår fullt jul-mys-fix här hemma. Advents-stjärnor ska upp och granen ska på plats för att väcka julkänslor till liv. Vi ses snart igen och då ska jag berätta mer om resan.


De hade fått in helt fantastiskt fina lila tulpaner på blomsterbutiken, det är en vacker färg!

Hoppas att du har en riktigt SKÖN dag! det var helt dött ute på stan då jag var ut för en stund sedan, verkar som många lämnat stan? är du hemma eller borta? jobbar ni eller är ni lediga? undrar nyfikna jag ! :)

KrAmAr till er alla ! ♥

Kommentarer
Postat av: grommis

Velkommen tilbake:) Ja, her er det kaaaaldt! Jeg er sykmeldt (snaaart baby nå), så bare surrer hjemme. Orker ikke dra til byen i dette kalde været, og regner med at mange kanskje er ute i skiløypene/akebakkene med dette STRÅLENDE vinterværet:) Nå skal jeg ut på lokalsjappa og kjøpe meg en good kaffe! Ha en deilig dag hjemme igjen. Lilla tulipaner hørtes fint ut, får jakte på det i dag:)

Postat av: Anonym

Välkommen hem ♥

2009-12-29 @ 12:22:32
Postat av: Fredrik Frisören

fina bilder =) välkommen hem

2009-12-29 @ 12:35:58
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se/
Postat av: Ellenor

Jobbar imorgon (jobbar som ssk) sedan semester på nyårsafton, ledig nyårsdagen. Kommer få besök på nyårsafton så det känns kul.

I mitten av januari åker vi till Phuket.

Ska in till stan och ska bl.a. byta en julklapp, handskar som var för små till min gubbe.



Tycker om att läsa din blogg. Gott Nytt År!

2009-12-29 @ 12:43:07
Postat av: pangis

Välkomna hem! Ja här har vi ruskigt kallt.. vi semestrar med skidåkning i sälen under en veckas tid men metrologerna spår -25 grader och då får det bli brasmys i stället. Gott nytt år!

2009-12-29 @ 12:53:40
URL: http://www.pangbruden.blogspot.com
Postat av: astrid

Velkommen til kalde oslo, pent da.Min venninne og mann er i HUa Hin, de storkoser seg med masse massasjer,shopping og strandliv.jeg passer dems hund Marco,nydelig hund,ser ut som en liten hvit rev.klem

2009-12-29 @ 13:11:06
Postat av: Helena

Hej tjejer!

Välkomna hem!!



Borta bra men hemma bäst, eller hur?!



Jag är ledig idag , fram till nyårsafton, då ska jag jobba kvällen, och sedan jobbar jag nyårsdagen också. Så mycket skumpa vid tolvslaget blir det ju inte ;-).



Härligt att ni är hemma igen, om man ändå finge lite värme som omväxling till all stress och kyla.....



(((Kram på er)))

2009-12-29 @ 13:11:37
Postat av: Nilla

Välkomna hem igen!!!

Ni verkar ha haft 4 fantastiska veckor, och jag har följt er med glädje. Vi åker till Karon Beach om 4 veckor, så jag har fått så många fina tips genom dig :)

Må så gott.

Kram!!!

2009-12-29 @ 13:18:17
Postat av: Lena Helmersson

♥VÄLKOMMEN HEM♥

Hoppas resan gick bra - nu är ni väl lite lätt reströtta kan jag tänka, men med såååå många varma och soliga minnen rikare. Ni verkar ha haft det toppen. Ladda till en härlig nyår i kylan, vitt, kallt och gnistrande - det är liksom som det ska vara om man bor på nordligare breddgrader.



Jobb, jag är ledig för dagen, jobbar i morgon - det är väl några barn som behöver gå på förskolan i alla fall. Min man jobbar i kväll - ser till att hålla koll på att allt flyter i Uppsala (han jobbar som Polis). Över nyår är vi alla lediga och ska fira med goda vänner och deras 3 barn. Vi har dock våra tankar mestadels i Thailand då vi sticker dit den 12/1 - längtar såååå ♥. Därför har det varit extra roligt att följa din härliga blogg nu då du varit där. Vi kommer att vara på samma stränder som du, vi bor i Kata beach - så antagligen blir det mest Kata, Kata noi och såklart Freedom.



Ser fram mot mer Thai-bilder, tips, klädfynd och dylikt som du bjuder på. Önskar dig en skön dag hemma med diverse fix, piff och puff♥.



Det är en kick att hålla sig uppdaterad med din blogg - tack för det och att du har förmågan att lysa upp tillvaron.

Kram,

Lena i Uppsala

♥ ♥ ♥

2009-12-29 @ 13:25:11
Postat av: Philia

Välkommen hem!!!

Du är verkligen en "favvisbloggerska"!!!Det har varit så härligt att fått vara med på semestern med dig och Johanna under de här veckorna!!!



Det var sött att du tar fram julsakerna nu, när en annan börjar plocka bort en del... Förstår dock om ni vill komma i rätt feeling, ni som kommer direkt från beachen och värmen!



Här hemma väntar ingen resa till värmen för oss tyvärr... Dock en liten resa till vårt hus på Gotland på söndag! Ska bli jättemysigt:)



Ha en fantastiskt trevlig helg & ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!!



Kram!





2009-12-29 @ 13:30:39
URL: http://houseofphilia.blogspot.com
Postat av: Anna

Hemma och jobbar! Var "bara" ledig julafton & juldagen sen jobb. Här i Sverige är det ena dagen regn och nollgradigt, nästa dag -10 grader..Kraaam

2009-12-29 @ 13:50:37
Postat av: Rocknrollballerina

God romjul og velkommen tilbake:) Jepp, det er veldig kaldt her i Oslo nå, men fint med hvit jul:) Thailand er bare helt fantastisk! Men visste du at det nå går direkte fly Oslo - Phuket :) Star Tour har direkte fly. Vi skal teste ut dette nå om ikke lenge, så jeg gleder meg til å høre om dine tips mht Phuket:) Alltid hyggelig om man kan få nye ideer! Ha et riktig godt nyttår og fortsett med din herlige blogging! :)

2009-12-29 @ 14:04:35
URL: http://rocknrollballerian.blogspot.com
Postat av: Karin - AlicesMamma

Välkomna hem! Förstår att det blev en himla kontrast, men hoppas att snön stannar ett tag så ni får lite julstämning! På tal om kontraster så är det roligt att läsa att ni ska skapa julstämning hemma nu när en annan är som mest trött på alltihop :). Själv längtar jag efter ljusa gardiner och tulpaner på bordet = VÅR!!!



"God Jul" på er då ;)

Kramar♥

2009-12-29 @ 17:57:06
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Anna-Lena

Oj har ni verkligen varit där i 4 vackor! Ja tiden flyger när man har KUL! ;) Jag packar själv- inte upp men ner för en tur hem till familjen i Sverige! SKa bli skönt nu! Man måste ha en familje-dos runt jul! :) Ha en skön kväll! och god fortsättning :D

2009-12-29 @ 22:13:02
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: kristina

Välkomna hem till kalla norden igen. Vet hur det känns tt komma hem till kylan efter att ha varit i värmen. Blir lite chock till att börja med. Men man vänjer sig sen det härligt att vara brun jämte mot andra blekisar. Två Oslobor har jag här hemma hos mig. Sonen och hans flickvän. De ska tillbaka till Oslo 3/1. Själv är jag ledig till 11/1. Ska mysa läsa böcker och fika och shoppa med vänner.



Kram Kristina

2009-12-30 @ 00:53:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91