Godmorgon juldagen!


Så här skön var min julafton på Kata Noi beach. Love it !!!

Phuket kl.14.15 juldagen (fredag), +33 grader i skuggan & SOL.

Godmorgon & GOD JUL (igen) mina fina bloggvänner! Jag hoppas att tomten var riktigt snäll igår, att du åt massor med god julmat och att du kramades ordentligt med nära & kära!? :) Julafton är verkligen en mysig dag !


Johanna julafton 2009.

Här i Thailand så bjöd vår julafton på några timmar på beachen, god lunch vid havet, lite paketöppning hemma (vi fick kort med tid så vi kör "american style" och har paketöppningen idag istället) och kl. 18.30 drog festligheterna igång på vår resort. Vi blev bjudna på svenskt julbord (+ thai mat), god dryck, musik underhållning, clown till barnen (som gjorde ballonger...) etc också kom så klart jultomten också till Johannas stora glädje.  Vår resort har NYA ägare och de hade verkligen gjort en trevlig kväll för oss alla som bor här! :)


Det är inte så lätt att känna julstämning här nere i värmen...

Nu ska jag N J U T A en stund i solstolen här hemma på verandan med min bok när Johanna sover sin nap. Livet är såååå HÄRLIGT här på vår resort och jag önskar att vi hade mer än 3 dagar kvar....


Min pappa gav alltid mig och min bror en julklapp på morgonen som vi kunde leka med under dagen fram till jultomten kom och den traditionen för jag vidare till Johanna. Så - på julaftonsmorgonen fick hon denna prinsesse-serverings-vagn och hon klappade händerna av GLÄDJE då hon öppnade paketet. Det var total lycka! :) Johannas julaftonsklänning shoppade jag på Central här i Phuket och hårspännet kommer från Prinsessefin (missa inte att tävla !).

Jag önskar dig en alldelens underbar juldag fylld av mys, godis, avkoppling. kärlek & lyckliga stunder. NJUT din jul!!!

VaRmA kRaMaR! ♥

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh, vad det ser härligt ut! Jag suktar efter uppdateringar från Din blogg just nu, att få fly från vinterrusket här hemma lite. Vi var i Thailand i februari och bilderna påminner mig så mycket och jag längtar verkligen tillbaka. :) Ha en fortsatt härlig vistelse.

- Helena

2009-12-25 @ 08:26:33
Postat av: AnnaStina / Gizmolina

Helena-

Tack för din trevliga kommentar! :) Jag längtar också tillbaka hit innan vi ens rest hem... vi pratade om att checka om vi kan boka om våra biljetter och stanna längre för vi vill verkligen inte resa på måndag.. men verkligheten (=jobb) ropar på oss så vi får se fram emot nästa resa istället! :) Önskar dig en alldelens underbar juldag. Kram ! :)

Postat av: Anna

Vilken pudding du är ;-)

Jättefin blogg du har, ha det så supertrevligt i Thailand.

2009-12-25 @ 10:10:10
Postat av: Sara L

Vilka fantastiska bilder! Hoppas ni har en fantastisk juldag. :)

2009-12-25 @ 10:30:08
Postat av: erica

god jul a-s!

ni verkar ha det fantastiskt!

vi kommer ner på söndag, men om man kolla vädret på nätet står det att det är & ska bli åska&regn fram till på onsdag..?

hur har vädret varit? på bilderna lyser ju bara solen :)



ha de fint!

kram

2009-12-25 @ 10:41:50
Postat av: Lotta09

Åh, vad mysigt det ser ut!

Jag njuter av vår vintriga jul här hemma i Stockholm. Mycket snö och bara någon grad kallt perfekt julstämning! Men kan också tänka mig att fira jul som ni gör -långt borta från all stress och bara kunna koppla av och leva det enkla livet!! Härligt! Och tack för alla inspirerande tips och fotografier. Du lägger verligen ner mycket tid på din blogg och det uppskattas! Har din blogg som startsida!

Du nämnde någon gång att ni hyr ur er lägenhet.

Jag är intresserad av detta eller om du vet någon annan i ert område som hyr ut. Hur kontaktar man dig på annat sätt gällande detta? God fortsättning

Kram / Lotta S.

2009-12-25 @ 11:56:40
Postat av: Anonym

Hejsan...hittade nyss din blogg och du verkar vara en underbar människa. Vilken inspiration du sprider med ditt glada och positiva sätt. Härligt med julfirande i varma Thailand, har aldrig varit där men det ser underbart ut.

2009-12-25 @ 12:11:00
URL: http://levalivetpalandet.blogspot.com/
Postat av: Karin - AlicesMamma

God fortsättning på er! Hoppas ni får riktigt härliga sista dagar nere i värmen och att kylan håller i sig här uppe så att ni får lit riktig vinter när ni kommer hem!



Varma kramar

2009-12-25 @ 12:35:58
URL: http://livingnextdoortoalice.blogg.se/
Postat av: Babs

Oj vad fin hon var!

Nu kunde hon leka flygvärdinna hela dagen i väntan på tomten.

Kul för annars kan ju vänta bli såååå lååååång när man är barn.



Man saknar den där förväntan som man kände då. Pirret i magen.



Hon är så söt din lilla gullgris!

2009-12-25 @ 13:27:51
Postat av: Girly

Kan man inte få byta med dig.

Vill också ha sol och värme NU

God forsättning Girly

2009-12-25 @ 17:06:45
URL: http://girlysworld.blogg.se/
Postat av: Kristina

Så deilig det ser ut i Thailand! Kos dere videre! Du har en flott blogg!:)

2009-12-25 @ 22:11:46
Postat av: desse

hej, underbar blogg du har! fortsätt med vad du gör!:) undrade om det inte finns en chans att man skulle få se rummen i ert thailandshus, verkar vara underbart innanför:)

2009-12-25 @ 23:25:24
Postat av: J.CARLSSON

åh ser härligt ut!

2009-12-25 @ 23:53:15
URL: http://photobyj.blogg.se/
Postat av: Lena Helmersson

God fortsättning!

Vilka fantastiska bilder från beachen. Vad mer kan man begära??? Jag förstår verkligen att det känns lite tungt att snart behöva lämna paradiset, MEN det verkar ju vara för denna gång bara - lägenheten står bara och väntar på att ni ska komma igen. Lyckostar!

Hoppas ni nu får några riktigt härliga dagar att bara njuta och vara i värmen. Önskar er all mys och jag följer din härliga blogg och fyller på med inspiration och glädje.



På julkortet i förra inlägget - är det din egen handstil? Jag gillar den skarpt - urläcker personlig stil! Me like a lot.



Ha det gott - julkram,

Lena i Uppsala

2009-12-26 @ 09:12:46
Postat av: S!!

åh så vackra bilder... du har så fin kropp!!! duktig tjej!

2009-12-26 @ 10:06:43
URL: http://originellt.blogg.se/
Postat av: Anonym

FIN KROPP??? Nästan fulare än Anan Anka-om det nu är möjligt haha

2009-12-26 @ 18:15:25
Postat av: ingela

Det är vad jag kallar en Hot Mama :-)

Supermysiga bilder - jag blir så sugen på att ta med familjen och åka söderut...lååååååååååångt söderut ;-))



Kram!

2009-12-26 @ 20:33:47
Postat av: Stina

Underbara bilder.

Om 32 dagar befinner jag mig i Ban Phe Thailand.

Hälsningar

Stina



Ps. välkommen in på vår blogg

2009-12-26 @ 22:14:27
URL: http://www.swe-thaiparadise.blogspot.com
Postat av: Anna-Lena

Åh ser underbart ut! :D en riktigt god fortsättning till er! Kramar

2009-12-26 @ 22:30:50
URL: http://annalenastroberg.blogspot.com
Postat av: S!!

fulare än anna anka? anna anka e sjukt välsvärvad, dock lite för smal men ändå... aja skit samma. du e snygg gizmolina!! =)

2009-12-27 @ 11:11:17
URL: http://originellt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91