Godmorgon festliga fredag !


En av de första saker jag alltid gör då vi stiger upp är att jag starar dagens första tvättmaskin och jag förundras över att tvätthögen aldrig försvinner..  det finns helt enkelt alltid något att tvätta ;-)  ( Bild från White Company. )

Det är alltid lika härligt att vakna på en fredag tycker jag !  för det känns " i luften " att det ska bli weekend och jag tycker att det är så underbart :-)

Natten här hemma hos oss blev lite speciell för kl. 01.30 väckte Johanna mig och då skulle hon bestämt sova i fötöljen i vardagsrummet. Och efter mängder av försök att få henne att somna om i sin egen säng så var jag för trött så allt slutade med att hon sov i fötöljen och jag sov i soffan och där vaknade vi kl. 06.30 . Sen har hon tittat på barnTV och jag har legat och småsovit fram till nu.


Bild från White Company.

Önskar dig världens bästa fredag och hoppas att din dag blir fabulous !

Här kommer dagens;

"Det vi verkligen vill - tar vi oss tid till."

Happy fredag !

Kram! ♥

Kommentarer
Postat av: Josefine

Samma här, tvättmaskinen går. Men det är ju så fräscht med nytvättade kläder som doftar =)

Hoppas du fick mitt sms, jag är brunchsugen idag!

Puss

Postat av: Mimmi



Ja tvättberget sinar aldrig!

Och du skall se när när den unga damen blir äldre och inser att det är lättare att lägga kläder till tvätt än att ta hand om dem och hänga in i garderoben!

2008-09-12 @ 08:17:19
URL: http://mymim.blogg.se/
Postat av: Jessica

Ett viktigt tips; SÄTT GRÄNSER! I TID! Det är Du som bestämmer vart Johanna ska sova, oavsett hur lång TID det tar & hur mycket skrik det innefattar. Jag träffar dagligen barn som är vana vid att göra hur dom vill hemifrån & det MÄRKS. Du är inte en dålig mamma för att du "tvingar" Johanna till att sova i sin egen säng. Tror förresten att jag skrivit till dig tidigare om detta men det är för din egen skull.

2008-09-12 @ 08:24:53
Postat av: Sofia

Konstigt att de kan bli så mycket tvätt när man bara är tre personer =)

2008-09-12 @ 09:02:58
URL: http://suffis.blogg.se/
Postat av: Miamaria

Har dotter som inte har egen tvättmaskin i lägenheten utan tvättstuga, där tvättar hon var annan vecka. Märks på hennes sätt att se på tvätt!

2008-09-12 @ 09:16:02
Postat av: Kari

Så lenge Johanna legger seg i sin egen seng om kvelden og vanligvis sover der hele natten, er en natt på sofa'n untaket som bekrefter regelen. Klokka to om natten er iallefall jeg veeeeldig lite pedagogisk. Håper dere får en kjempefin dag - og helg. Jeg skal jobbe hele helgen, men først skal jeg (inspirert av din blogg) sy meg en pose til handvask..

- klem -

2008-09-12 @ 09:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91