Julkalender.


Jag riktigt längtar till året julkalender startar.    (Bild från Living Etc.)

1:a december närmar sig med stormsteg och det innebär att det är dags att börja planera inköpen till årets julkalender.

Här i Norge så är det väldigt vanligt att även vi "vuxna" gör en julkalender och ger varandra små presenter varje dag eller också gör man som jag och JIG gjort (för att underlätta): man ger varannandag. Dvs 1:a får han en, 2:a får jag en, 3:e får han en osv. 

Det finns SÅ mycket man kan fylla en "vuxenkalender" med och vi girls är ju ganska tacksamma för till oss finns det ju så mycket söta småsaker att köpa men det är värre med killarna... så här kommer några exempel på kalendergaver till the boys: ett biobesök, julöl/pils (ett år köpte jag typ alla sorters julöl/pils som fanns som en kul grej så det blev mest bara öl till JIG som han sedan kunde köra provsmakning på ed sina vänner på en "guttekväll"), blader, en notis om att du lagar middagen / städar bort etc och han får ligga och slappa i soffan, chokladpraliner, ett foto på dig själv och / eller barnen, ett kärleksbrev.. 

Jag fick en fråga av Christine & Alice ang den kalender som jag gjorde till Johanna förra året så nu ska jag söka fram bilderna på den så får det blir ett eget inlägg.


Kommentarer
Postat av: Madeleine Gbg

Det där med julkalender är jag rätt dålig på, men nu i år tänkte jag hitta på någon fin till E. Ser fram emto bilderna från den du gjorde till Johanna förra året som inspiration. Ha det så gott!

Postat av: AnnaStina / Gizmolinas

Madeleine Gbg-

Jag är helt övertygad om att du kommer att göra en underbar kalender till E så duktig & kreaktiv som du är ! :) Johannas kalender ligger ute som ett inlägg nu , hoppas det inspierar ! Happy torsdag. Kram ! :)

2008-11-06 @ 00:05:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91