Jobbig nattning...


... och idag blev det tydligen jag.. ;-)

När man har små barn så är det inte alltid lätt att veta om man gör rätt eller fel alla gånger och just nu känns det som att det kanske var en mindre bra idé att vi gick en tur i friska luften idag för Johanna är fortfarande vaken och hon hostar jätte mycket.... igen...   Hon som varit SÅ frisk & pigg & glad & busig heeela dagen lång...

Jag är verkligen inte den som klagar men i kväll måste jag säga att nattningen är super jobbig. Efter att jag läst en massa böcker och kämpat för att få i henne hostmedicinen och missat Grey´s på TV och inte fått gjort något av det jobb jag planerade att göra i kväll så ligger nu Johanna i storasängen och är fortfarande vaken och själv har jag fått huvudvärk och det har jag aldrig.

Hmm.. måste vända detta till något positivt... Jo ! nu kom jag på ! jag har lärt mig att man alltid ska hålla den lilla söta darlingen INNE en extra dag då hon varit sjuk och det visste jag så klart redan (om det när något man får höra så är det ju det..) men jag tänkte att lite frisk luft inte kunde skada..  Uff, så fel jag tydligen tog den här gången.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Allting behöver inte vändas till det positiva. Det ÄR ju inte positivt. Bättre då att se realistiskt på saken.

2008-11-25 @ 23:25:10
Postat av: Cathrine :-)

Man lærer av det man gjør feil :-)



Ha forhåpentligvis en GOD NATT!



Cathrine

Postat av: AnnaStina / Gizmolinas

Lotta-

För mig underlättar det att hitta en positiv vinkling på en jobbig situation :)





Catherine-

Ja, learning by doing är en "regel" jag lever efter :) Jag önskar dig en underbar onsdag! Kram :)

2008-11-26 @ 00:35:38
Postat av: Anna

Finns inte JIG närvarande NÅGON kväll? Han kan väl ändå inte jobba ALLA kvällar? Något ansvar bör han väl ändå ta för sin dotter istället för att överösa henne med "materiella" ting.

2008-11-26 @ 07:06:11
Postat av: Jossan

God morgon !



Jag tror inte en tur i friska luften gör en hosta värre ! Jag har ibland tagit ut min dotter då hon har hosta och är på bättringsvägen, bara att bädda ner de väl ! Frisk luft är alltid bra, sen kan man ju även då få svar på ordentligt om barnet är friskt ! Svårt att avgöra endast hemma !



Ta inte åt dig av de löjliga kommentarerna, vem som helst kan se att du gör allt för din lilla tjej !



Ha en underbar dag !

2008-11-26 @ 07:14:05
URL: http://mammajosefina.blogg.se/
Postat av: Emma

Så länge hon inte har hög feber är det ingen fara att gå ut, dock ska hon helst inte gå själv utan bädda ner skönt i vagnen så hon håller sig varm (förstår iochförsig om det är svårt att "tvinga" en tvååring att sitta i vagnen) men frisk luft skadar aldrig, du hade nog inte kunnat göra nåt för att hostan skulle bli värre!!



Du gör ett jättebra jobb med Johanna så var inte

kritisk! Sänder lite kryapåerkramar till er!



Hälsningar från Emma (som är sjuksköterskestudent!!)

2008-11-26 @ 08:39:25
URL: http://lillaemma1984.blogg.se/
Postat av: Dessi

Jag gilar att läsa din blogg och blir glad av den,men jag undrar också var JIG finns,du verkar ensam om all nattning och alla sysslor med Johanna?? Har förstått att han jobbar mkt men gör du allt även när han är hemma? Hoppas johanna blir bättre snart.

2008-11-26 @ 08:59:36
Postat av: AnnaStina / Gizmolinas

TACK för era kommentarer ! :)



Johanna låg ordentligt nerbäddad i vagnen hela turen igår och hon sov i princip hela tiden för jag passade på att gå ut då hon skulle sova sin nap :)



Jossan & Emma -

Tusen tack för era trevliga kommentar! :) De värmer. Kram! :)



Dessi-

Det stämmer att jag gör mycket med Johanna men jag tänker inte diskutera det här på min blogg. Det är privat. Kram! :)



Önskar er alla en UNDERBAR onsdag ! Kramar! :)

2008-11-26 @ 10:43:19
Postat av: Susanne

Du gör helt rätt i att inte ta upp privata saker här. Tror nog ni fixar det där alldeles kanon själva utan att nån ska behöva lägga sig i. :)

Och du är ju en suveränt bra mamma Anna-Stina. Tro inget annat.

Kram!

2008-11-26 @ 11:34:00
Postat av: Dessi

Jag tycker att hon är en bra mamma och jag ville inte lägga mig ...jag undrade bara o hon svarade så jag är nöjd :-)

2008-11-26 @ 21:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback


Bloggtoppen
RSS 0.91